شمانیوز
شما نیوز

رشد ۴ درصدی تولید کنسانتره آهن شرکت های بزرگ

میزان تولید کنسانتره و گندله سنگ آهن شرکت های بزرگ سنگ آهن طی سال 98، به ترتیب حدود 4 , 2درصد رشد یافت.

رشد ۴ درصدی تولید کنسانتره آهن شرکت های بزرگ

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، تولیدکنندگان بزرگ سنگ آهن کشور از ابتدای فروردین تا پایان دی، ۴۷ میلیون و ۳۰۶ هزار و ۹۳۴ تن کنسانتره سنگ آهن تولید کردند. میزان تولید مدت مشابه سال گذشته، ۴۵ میلیون و ۴۸۴ هزار و ۶۵۶ تن بود.

 

از این میزان، شرکت های «گل گهر» ۱۶ میلیون و ۱۱ هزار و ۷۱۶ تن، «چادرملو» ۹ میلیون و ۶۶۲ هزار و ۶۹ تن، «سنگ آهن مرکزی» ۴ میلیون و ۶۷۲ هزار و ۳۲۱ تن، «توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه» ۵ میلیون و ۲۶۹ هزار و ۵۲۱ تن، «گهر زمین» ۴ میلیون و ۵۳۶ هزار و ۵۳ تن، «اپال پارسیان سنگان» ۳ میلیون و ۳۲ هزار و ۳۳۳ تن، «صنعتی و معدنی توسعه ملی» ۲ میلیون و ۴۷۲ هزار و ۹۳۸ تن، «صبا نور» یک میلیون و ۱۳۹ هزار و ۹۵۶ تن و «جلال آباد» ۵۱۰ هزار و ۲۷ تن کنسانتره سنگ آهن تولید کردند.

 

تولید بیش از ۲۷٫۵ میلیون تن گندله

۶ شرکت بزرگ گندله ساز (چادرملو، گل گهر، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، اپال پارسیان سنگان، صنایع معدنی فولاد سنگان و صبانور) از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ۹۸، حدود ۲۷ میلیون و ۵۶۲ هزار و ۳۳۹ تن گندله سنگ آهن تولید کردند که در مقایسه با رقم سال ۹۷ (۲۷ میلیون و ۴۱ هزار و ۴۷۷ تن)، حدود ۲ درصد رشد نشان می دهد.

 

تولید بیش از ۳٫۹ میلیون تن دانه بندی

بنا به این گزارش، ۵ شرکت بزرگ معدنی طی ۱۲ ماهه سال ۹۸ حدود ۳ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۴۷۰ تن سنگ آهن دانه بندی تولید کردند. این رقم نسبت به تولید مدت مشابه سال گذشته (۶ میلیون و ۲۹۰ هزار و ۹۸۶ تن)، ۳۷ درصد کاهش نشان می دهد.

 

از این میزان، شرکت های صبانور «یک میلیون و ۹۶۷ هزار و ۷۳۸ تن»، فلات مرکزی «۸۱۶ هزار و ۱۰ تن»، چادرملو «۵۰۰ هزار تن»، سنگ آهن مرکزی «۴۰۲ هزار و ۲۴۵ تن» و سنگ آهن سنگان «۲۴۷ هزار و ۴۷۷ تن»، تولید کردند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied