شمانیوز
شما نیوز

بیگدلی به شمانیوز خبر داد؛

عدم اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان برای برخی فرهنگیان/ دولت طرح تحول آموزشی را دنبال کند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس دهم از عدم اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان برای برخی فرهنگیان خبر داد.

عدم اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان برای برخی فرهنگیان/ دولت طرح تحول آموزشی را دنبال کند

احمد بیگدلی، نماینده مردم خدابنده در مجلس دهم در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، اظهار کرد: متأسفانه در طول دهه‌های گذشته فقط شعار حمایت از فرهنگیان و معلمان سر داده شده است.

وی با بیان اینکه معلمان به عنوان بازوی آموزشی و تعالی جامعه محسوب می‌شوند، گفت: معلمی که برای تأمین معیشت خود و خانواده‌اش مجبور است شغل دوم داشته باشد تا بتواند گذران زندگی کند، چگونه می‌تواند به وظیفه اصلی خود که آموزش و تربیت است، بپردازد. من فکر می‌کنم باید دولتمردان و مسئولان کشور خجالت بکشند از اینکه روز معلم را تبریک می‌گویند، آنها هیچ کاری برای معلمان انجام نداده‌اند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: متأسفانه حقوق و مزایای معلمان متناسب با نرخ تورم افزایش نیافته و در چنین شرایطی نمی‌توان از معلمان بخواهیم با حداقل حقوق و مزایا بیشترین بهره‌وری را داشته باشند و نهایت وقت را برای آموزش دانش‌آموزان اختصاص دهند.

بیگدلی با اشاره به اینکه دولت در کنار طرح تحول سلامت باید طرح تحول آموزشی را هم اجرا می‌کرد، گفت: دولت اگر طرح تحول آموزش را در مدارس و آموزش و پرورش پیگیری می‌کرد، قطعاً هم برای ارتقای معیشت معلمان بهتر بود و هم برای ارتقای سیستم آموزشی.

وی درباره تأثیر قانون رتبه‌بندی معلمان برروی وضعیت معیشت معلمان خاطرنشان کرد: متأسفانه نتوانسته قانون رتبه‌بندی را به خوبی اجرا کند و من شنیده‌ام که برخی از معلمان مشمول طرح رتبه‌بندی نشده‌اند و هنوز معلوم نیست آن دسته از فرهنگیانی که مشمول این قانون نشده‌اند در بخش تدریس مشغول فعالیت هستند یا در سایر حوزه‌ها.

نماینده مجلس دهم گفت: برخی معلمان معتقدند که در اجرای قانون رتبه‌بندی تبعیض وجود دارد؛ گویا یک معلم با 30 سال سابقه کار همان حقوقی را دریافت می‌کند که یک معلم با چهار سال سابقه کار دریافت می‌کند؛ لذا دولت باید ایرادات این قانون را شناسایی و برای رفع ایرادات و اصلاح آن تلاش کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۲۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • رمضانعلی

    بله من خودم یک معلم هستم ولی می بینم خیلی ازهمکارانمون چه خانم و چه آقا برای امرار معاش شغل دوم دارند و این درشان و مقام یک معلم نبوده ونیست و این قشرزخمتکش همیشه مظلوم واقع شدند و کسی هم از دل وجان برای این عزیزان کاری انجام نمیدهد