شمانیوز
شما نیوز

حاجی دلیگانی در گفتگو با شمانیوز:

روند کاهشی قیمت خودرو ادامه دارد/ تأثیر بورس بر رکود بازار خودرو و مسکن اندک است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم گفت: با ورود شورای رقابت به ماجرای مهار تورم در بازار خودرو و سروسامان دادن به این بازار، امید می‌رود که در سال جاری قیمت خودرو چ کاهش چشم‌گیری داشته باشد

روند کاهشی قیمت خودرو ادامه دارد/ تأثیر بورس بر رکود بازار خودرو و مسکن اندک است

حسینعلی حاجی دلیگانی، منتخب مردم شاهین شهر در مجلس یازدهم در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، در پاسخ به این پرسش که آیا با رونق بازار سرمایه استقبال از بازار خودرو و مسکن کاهش خواهد یافت؟ اظهار کرد: بعید است با افزایش استقبال عمومی از بازر سرمایه، مردم نسبت به بازار مسکن و خودرو که همیشه جذابیت داشته است، نسبت به گذشته بی‌تفاوت شوند؛ چون همواره این دو بازار؛ یعنی خرید مسکن و خودرو از دغدغه‌های اقشار متوسط و پایین جامعه محسوب می شود.

 

وی افزود: دو نماد شستا و صبا و نیز نماد سایپا فقط موفق شده‌اند حجم عظیمی از سرمایه‌ها را به خود اختصاص دهند و این نشان می‌دهند که مردم همچنان خیلی نسبت به بورس شناختی ندارند و از سایر نمادها خیلی آگاه نیستند؛ لذا از الان خیلی زود است که بگوییم بازار سرمایه، دو بازار مسکن و خودرو را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد و حداقل تا یکسال آینده پیش‌بینی در این خصوص کار سختی است.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم با اشاره به کاهش قیمت خودرو در سال 99 گفت: با ورود شورای رقابت به ماجرای مهار تورم در بازار خودرو و سروسامان دادن به این بازار، امید می‌رود که در سال جاری قیمت خودر و  کاهش چشم‌گیری داشته باشد و مشاهده کردیم که خودروی پریاد از 90 میلیون تومان به 70 میلیون کاهش یافت و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

 

حاجی دلیگانی به خودروسازان توصیه کرد که تمام تعهدات خود را باید اجام دهند و بهانه‌تراشی نکنند و سپس افزود: مشکل خودروسازان به خصووص سایپا، عدم افزایش قیمت در سال 98 بود که این خواسته آنها توسط شورای رقابت اجابت شد؛ لذا شورای رقابت و نمایندگان مجلس از خودروسازان درخواست دارند تا آنها هم به تعهدات خود عمل کنند تا مبادا دوباره شاهد وجود مشکلاتی مانند قیمت های حبابی در بازار خودرو باشیم.

 

وی عنوان کرد: مهمترین کاری که خودروسازان باید انجام دهند اصلاح پیش فروش خودرو و اصلاح روند عرضه است؛ چون با اصلاح روند پیش فروش و افزایش عرضه بساط دلال بازی و سفته بازی از بازار خودرو جمع خواهد شد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied