شمانیوز
شما نیوز

وام یک میلیونی جاماندگان در خرداد واریز می‌شود؟

قرار بوده که مرحله اول وام کرونا برای متقاضیانی که درخواست خود را ثبت کرده‌اند و همچنین مرحله دوم آن برای سه گروه کارگری تا پایان اردیبهشت ماه واریز شود، اما این وعده‌ها عملی نشده است؛ همچنین وزارت کار اعلام نکرده که آیا کسی از لیست دریافت یارانه معیشتی خرداد ماه حذف می‌شود؟

وام یک میلیونی جاماندگان در خرداد واریز می‌شود؟

به گزارش شمانیوز و به نقل از تجارت نیوز: بنا بر وعده‌های داده شده از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار بوده است تا امروز که اردیبهشت ماه به پایان می‌رسد پرونده وام یک میلیون تومانی کرونا بسته و از سوی دیگر مرحله دوم آن نیز پرداخت شود، اما تا لحظه تنظیم این گزارش(ساعت ۱۱ روز چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه) هیچ گونه خبری مبنی بر واریز این وام اعلام نشده است.

یکی از سیاست‌های حمایتی دولت در دوره کرونا پرداخت وام یک میلیون تومانی است که طبق اعلام مسئولان همه ۲۴ میلیون خانوار یارانه‌بگیر می‌توانند آن را دریافت کنند.

متقاضیان برای دریافت این وام باید کد ملی سرپرست خانوار را با سیم کارتی که به نام سرپرست است را به شماره ۶۳۶۹ بفرستند.

تاکنون ۲۰ میلیون و ۱۸۴ هزار و ۳۸۶ سرپرست خانوار این تسهیلات کرونا را دریافت کرده‌اند.

اگر چه براساس اظهارات محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محدودیت ارسال کد ملی از طریق پیامک برداشته شده است و مادامی که کرونا ادامه دارد و خانواری باشد که کمک را دریافت نکرده باشد می‌تواند این تسهیلات را دریافت کند اما اعلام شد که این وام برای کسانی که کد ملی خود را ارسال کرده‌اند تا پایان اردیبهشت ماه واریز می‌شود، اما چنین نشد و برخی از خانوارها علی‌رغم این که کد ملی خود را ارسال کرده‌اند هنوز دریافتی ندارند.

بازپرداخت این وام با کسر از یارانه خانوار از تیر ماه یعنی حدود ۵۰ روز دیگر آغاز می‌شود اما به نظر می‌رسد احتمالا واریز آن برای تعدادی از خانوارها به خرداد ماه موکول شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied