شمانیوز
شما نیوز

رپرتاز آگهی/

ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان یکی از روش های نوین جایگذاری دندان های از دست رفته و یا جایگزینی دندان های پوسیده و خراب است. این روش محبوبیت بسیار زیادی در سطح جهان دارد. علت آن هم مزیت های بسیار زیادش نسبت به سایر روش های جایگزینی است. ایمپلنت در داخل استخوان فک قرار می گیرد و مانند یک ریشه دندان محکم و استوار است. در مورد مراحل و سایر مزیت های ایمپلنت دندان در ادامه همراه باشید.

ایمپلنت دندان یکی از روش های نوین جایگذاری دندان های از دست رفته و یا جایگزینی دندان های پوسیده و خراب است. این روش محبوبیت بسیار زیادی در سطح جهان دارد. علت آن هم مزیت های بسیار زیادش نسبت به سایر روش های جایگزینی است. ایمپلنت در داخل استخوان فک قرار می گیرد و مانند یک ریشه دندان محکم و استوار است. در مورد مراحل و سایر مزیت های ایمپلنت دندان در ادامه همراه باشید.

 

جنس و اجزای ایمپلنت دندان

 

1

 

ایمپلنت های دندان بر اساس نوع و کیفیت و کاربرد هایشان و بسته به دهان های مختلف از انواع متفاوتی تشکیل می شوند. این تنوع انواع منجر به تنوع جنس و تعداد اجزای ایمپلنت ها می شود. جنس ایمپلنت ها معمولاً از فلزات یا آلیاژ هایی از آن است زیرا باید در داخل استخوان فک پیچ شود و به عنوان یک ریشه مستحکم باشد. از میان فلزاتی که زیاد مورد استفاده قرار می گیرند ، تیتانیوم بیشترین کاربرد و محبوبیت را دارد. علت آن هم مزیت های آن است. خوردگی بسیار پایین در دراز مدت ، مقاومت بالا و پذیرفته شدن توسط بدن انسان و قبول پیوند از مزیت های اساسی آن است. با همه این تفاسیر در برخی مواقع ممکن است بدن فرد به تیتانیوم حساسیت داشته باشد. در این مواقع می توانید از سایر ایمپلنت های دندان نظیر ایمپلنت زیرکونیوم استفاده کنید.

 

در مورد تعداد اجزا نیز همین پراکندگی و تنوع انواع ایمپلنت ها باعث متنوع شدن تعداد اجزا می شود اما در هر صورت اجزای اصلی هر ایمپلنت دندان شامل فیکسچر ، اباتمنت و تاج دندان می باشد.

 

1- فیکسچر : فیکسچر یا همان پایه ایمپلنت عضو زیرساختی ایمپلنت به حساب می آید که ایمپلنت بر روی آن سوار می شود و با برقراری پیوند با استخوان فک باعث بالا رفتن مقاومت آن می شود.

2- اباتمنت : اباتمنت یا همان رابط در ایمپلنت به عنوان عضو میانی بین پایه و تاج دندان ارتباط برقرار می کند و به بیانی دیگر این دو را به یکدیگر متصل می کند. از قسمت پایینی در پایه پیچ می شود وسری گرد دارد که محل قرارگیری تاج دندان است.

3- تاج دندان : تاج یا همان روکش دندان در واقع دندان مصنوعی جدید است. عضو زیبایی ایمپلنت که به عنوان ویترین محصول نهایی را به نمایش می گذارد. مزیتی که این تاج دندان دارد این است که به صورت انحصاری و متناسب با دندان های طبیعی هر شخص در لابراتور تهیه و تولید می شود. بنابراین پس از قرارگیری جلوه ای بسیار طبیعی دارد.

 

مراقبت های ایمپلنت

 

مراحل کاشت ایمپلنت دندان

 

در آغاز پس از احساس نیاز به کاشت ایمپلنت دندان باید به یک مرکز ایمپلنت دندان مراجعه کنید و با یک متخصص ایمپلنت دندان مشاوره داشته باشید تا دندان هایتان را بررسی و نظر تخصصی ارائه دهند. در صورتی که نیازی به انجام پیشنیاز هایی نظیر پیوند استخوان ، کشیدن دندان پوسیده و … بود ، باید پیش از عمل ایمپلنت دندان انجام و رفع گردد.

 

در روز مراجعه برای کاشت در ابتدا با بی حسی موضعی منطقه تحت عمل را بی حس کرده و سپس با ایجاد برشی بر روی لثه به استخوان فک دسترسی پیدا می کنیم. پس از دسترسی با استفاده از مته مخصوص جراحی سوراخی کوچک برای قرارگیری پایه ایجاد می کنیم. این سوراخ باید متناسب باشد ؛ نه خیلی گشاد که پایه در آن لق بزند و نه خیلی تنگ که مشکل در قرارگیری پایه وجود داشته باشد. همچنین جراح باید مراقب باشد که به عصب های اطراف یا سینوس ها آسیبی وارد نکند. پس از ایجاد سوراخ کارگذاری فیکسچر انجام می شود. حال باید مدتی به استخوان فک فرصت استراحت و برقراری پیوند با پایه را داد. در طول این مدت استخوان فک رشد می کند و پایه را در بر می گیرد و پیوند محکم بر قرار می کند. در طول این مدت تاج دندان شخص نیز در لابراتور تولید می شود.

 

پش از گذشت این چند ماه و مراجعه مجدد در ابتدا بررسی می شود که آیا پیوند به خوبی برقرار شده است یا خیر. در صورتی که مشکلی وجود نداشته نباشد ادامه روند کاشت انجام می شود.

 

برای ادامه دوباره برشی برای دسترسی داده می شود . این بار نوبت به قرار دادن اباتمنت بر روی پایه است. اباتمنت مانند پیچی در داخل فیکسچر چفت می شود و سر گردش بیرون از لثه برای قرارگیری تاج دندان باقی می ماند. تاج که قرار بگیرد کار تمام است. در انتها بخیه های نهایی زده می شود و توصیه های لازم برای مراقبت از ایمپلنت توسط جراح به شما اعلام خواهد شد.

 

3f80b8039824f5103b575c27549df35eed27

 

مزایای ایمپلنت دندان

 

ایمپلنت دندان مزیت های فراوانی دارد. از همین جهت در میان روش های کاشت دندان بسیار محبوب است. با هم به بررسی چند مورد از این مزایا می پردازیم.

 

1- ظاهر زیبا : همانطور که پیش تر ذکر شد تاج دندان در لابراتور و متناسب با رنگ ، اندازه و خصوصیات دندان های طبیعی فرد تولید می شود. بنابراین وقتی در داخل دهان قرار می گیرد ظاهری بسیار زیبا و طبیعی برای فرد به همراه خواهد داشت.

2- مقاومت بالا : از آنجایی که پایه ایمپلنت در داخل استخوان فک چفت می شود و از جنس فلزات ساخته می شود نسبت به بقیه روش های کاشت مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه و فشار های مختلف خواهد داشت.

3- طول عمر بالا : با کاشت صحیح و مراقبت های مداوم طول عمر ایمپلنت بالاتر می رود و معمولا اگر به خوبی مراقبت شود برای طول عمر شخص کفایت می کند.

4- بهبود کارایی دهان و دندان : از آنجایی که با استفاده از دندان های مصنوعی یا نداشتن دندان امواناتی مانند جویدن غذا و یا صحبت کردن فرد محدود می شود ، با استفاده از ایمپلنت که کارایی مشابه دندان های طبیعی شخص دارد این محدودیت ها برطرف می شود.

البته در کنار این مزیت ها شاید ذکر این نکات نیز بد نباشد که قیمت ایمپلنت ممکن است کمی بالا بنظر برسد که در مقایسه با کیفیت و طول عمر آن ها منطقی به نظر می رسد. همچنین طولانی بودن مدت عمل به علت نیاز به برقراری پیوند میان استخوان و ایمپلنت نیز شاید برای برخی از افراد نامطلوب باشد.

 

89

 

قیمت ایمپلنت دندان

 

برای اطلاع از جدیدترین قیمت های ایمپلنت دندان می توانید به سایت مراجعه کنید.

 

ایمپلنت دندان هزینه

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied