شمانیوز
شما نیوز

قادری در گفتگو با شمانیوز:

مردم در فروش سهام عدالت عجله نکنند/ دولت فرصت به جاماندگان سهام عدالت فرصت نام‌نویسی دوباره دهد

منتخب مردم شیراز در مجلس یازدهم گفت: من توصیه می‌کنم مردم نباید در شرایط فعلی سهام خود را بفروشند زیرا با فروش آن کاهش ارزش سهم و آشفتگی بازار رخ خواهد داد.

مردم در فروش سهام عدالت عجله نکنند/ دولت فرصت به جاماندگان سهام عدالت فرصت نام‌نویسی دوباره دهد

جعفر قادری، نماینده مردم شیراز در مجلس یازدهم در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، با تأکید بر اینکه هیچ نهادی و هیچ مؤسسه‌ای حق ندارد مردم را وادار یا تشویق به فروش سهام عدالت خود کند، اظهار کرد: عده‌ای سوداگر و سودجو همانند دلالان بازار مسکن و خودرو درصدد این هستند تا با ترساندن مردم و ایجاد دلهره، دارندگان سهام عدالت را وادار به فروش کنند و در این خصوص برخی از بانک‌ها متأسفانه مستقیم یا غیرمستقیم ایفای نقش دارند.

وی افزود: به مردم توصیه می‌کنم تا بنابر تشخیص و اهداف و استراتژی‌ای که تعیین کرده‌اند به نگهداری یا فروش سهام عدالت مبادرت ورزند و به هیچ وجه تحت تأثیر جو منفی و شایعات قرار نگیرند.

 

منتخب مردم شیراز در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بهتر است دولت در خصوص چگونگی نگهداری و چگونگی فروش سهام عدالت به مردم آموزش دهند، گفت: البته من توصیه می‌کنم مردم نباید در شرایط فعلی سهام خود را بفروشند زیرا با فروش آن کاهش ارزش سهم و آشفتگی بازار رخ خواهد داد.

 

قادری با بیان اینکه اکنون مردم در خصوص سهام عدالت سردرگم هستند و برای ما نیز مطلب روشن نیست تا آن ها را راهنمایی کنیم، افزود: اگر ETF شکل گرفته و سهام در آن ها وارد شود به طور حتم وضعیت بهتر خواهد شد.

 

وی با طرح انتقادی از دولت گفت: متأسفانه بخشی از سهامداران عدالت، میزان سهامشان ناقص است؛ یعنی بجای اینکه یک میلیون تومان پرداخت می‌کردند، 500 هزار تومان پرداخت کردند؛ این مسئله منجر به کاهش سود برای سهامداران شد؛ در صورتی که دولت یازدهم و دوازدهم باید پیگیری می‌کرد تا مردم 500 هزار تومان دیگر پرداخت می‌کردند تا سهامشان کامل شود، اما دولت نه تنها این کار را انجام نداد، بلکه در مقابل در همان ابتدای شروع کار خود سهام عدالت را به تمسخر گرفت، ولی امروز همین دولتی که زمانی سهام عدالت را بی‌ارزش می‌دانست آن را آزاد می‌کند و  درباره مزایای آن می‌گوید و این تغییر یک‌دفعه‌ای دولت نشان می‌دهد که خود او هم پی برده سهام عدالت مزایای بسیاری برای مردم دارد.

 

منتخب مردم شیراز در مجلس یازدهم تأکید کرد: بهتر است دولت بسترهایی را فراهم کند تا هم کسانی که سهامشان ناقص است، بتوانند سهام عدالت خود را کامل کنند و هم کسانی که نتوانستند بنا به دلایلی برای سهام عدالت ثبت نام کنند، بتوانند دوباره نام‌نویسی داشته باشند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۵ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied