شمانیوز
شما نیوز

مدیر مجتمع سرب و روی انگوران مطرح کرد: 

انگوران قطب گردشگری معدنی کشور می شود

مدیر مجتمع سرب و روی انگوران گفت: معدن انگوران پتانسیل بسیار بالایی در بحث پذیرش گردشگر دارد و جوانان، دانش آموزان و دانشجویان در این منطقه می توانند ضمن آشنایی نزدیک با فرآیند معدنکاری، در آینده رشته معدن را به به عنوان رشته تحصیلی خود انتخاب کنند.

انگوران قطب گردشگری معدنی کشور می شود

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، امید فلاح؛ مدیر مجتمع سرب و روی انگوران در مراسم اعطای مجوز گردشگری معدنی از سوی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان با بیان این مطلب گفت: معدن انگوران پتانسیل بسیار بالایی در بحث پذیرش گردشگر دارد و جوانان، دانش آموزان و دانشجویان در این منطقه می توانند ضمن آشنایی نزدیک با فرآیند معدنکاری، در آینده رشته معدن را به به عنوان رشته تحصیلی خود انتخاب کنند.

فلاح در ادامه افزود: مجتمع سرب و روی انگوران با توجه به اینکه بزرگترین معدن سرب و روی در خاورمیانه و دارای معدن سنگ عظیم تراورتن و معدن زیرزمینی با دو تونل به طول تقریبی هر کدام ۱۲۰۰متر می باشد، از ابتدای سال ۹۸ به صورت رسمی‌ وارد حوزه گردشگری معدنی شد.

وی خاطرنشان کرد: در نزدیکی معدن انگوران کارخانه بزرگ کالسیمین وجود دارد که مواد اولیه استخراجی از مجتمع انگوران را از طریق روپ وی (تله کابین) به طول تقریبی ۲۰ کیلومتر تا کارخانه حمل می‌کند که در آینده می‌توان با برنامه‌ریزی‌ به عمل آمده، گردشگران با این تله کابین بخشی از مسیر را طی و بر فراز آن طبیعت زیبای منطقه ماهنشان و انگوران را مشاهده کنند.

فلاح افزود: هم‌جواری معدن انگوران با دو جاذبه طبیعی منحصر بفرد ییلاق ماه‌نشان و پایگاه میراث جهانی تخت سلیمان از دیگر مزایای این معدن به شمار می آید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied