شمانیوز
شما نیوز

چرا بانک‌ها پول سهام عدالت را کم واریز کرده‌اند؟

برخی از سهامداران سهام عدالت که روش آزادسازی مستقیم را انتخاب کرده‌اند و در روزهای ششم تا ۱۳ خرداد ماه به بانک‌ها مراجعه کرده‌اند نسبت به وجه واریزی برای فروش ۳۰ درصد از سهامشان معترض هستند.

چرا بانک‌ها پول سهام عدالت را کم واریز کرده‌اند؟

برخی از سهامداران سهام عدالت که روش آزادسازی مستقیم را انتخاب کرده‌اند و در روزهای ششم تا ۱۳ خرداد ماه به بانک‌ها مراجعه کرده‌اند نسبت به وجه واریزی برای فروش ۳۰ درصد از سهام عدالت خود معترض هستند. آنها که برگه سهام عدالت ۵۰۰ هزار تومانی دارند در صورت فروخته شدن سهام عدالت آنها، باید منتظر دریافت ۳۰ درصد سهام خود باشند که طبق محاسبات در کمترین میزان ممکن به کمتر از دو میلیون تومان نباید برسد. اما چرا بانک‌ها برای برخی از سهامداران مبلغ کمتر از این رقم و حتی در برخی مواقع در حد ۵۰۰ هزار تومان واریز کرده‌اند؟

امیر لعلی، مدیر روابط عمومی بانک صادرات درباره دلیل این اتفاق توضیح داده است: «دلیل شفاف و واضحی داره. بانک‌ها باید ۳۰ درصد پرتفوی افراد را بفروشند. همه پرتفوی دفعتا فروش نمیره. مثلا فرض کنید ۳۰ درصد تعداد همه سهام باشه. همه سهام تقاضا نداره یا تعدادی بورسی نیستند. بنابراین بخش به بخش فروخته می‌شود و تدریجی پول‌ها در چند مرحله واریز میشه»

وی همچنین نوشته است: «در این مورد می‌توانیم همگی اطلاع‌رسانی کنیم. کارگزاری‌ها سبد سهام عدالت را برای فروش می‌گذارند. به دلیل بورسی نبودن برخی سهام، عدم تقاضا برای بعضی سهم‌ها و… فروش ۳۰ درصد پرتفوی در یک مرحله وجود ندارد، بنابراین واریزی سهامداران در چند مرحله و در روزهای مختلف صورت می‌گیرد.»

 

منبع : تجات نیوز

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied