شمانیوز
شما نیوز

اقدام پژوهشی مدیریت درمان تامین اجتماعی گلستان در جهت پیشگیری از کانسر

طی نشستی مشترک بین مدیریت درمان تامین اجتماعی استان گلستان و دانشگاه علوم پزشکی این استان، اهمیت، ضرورت و فرایند انجام یک پژوهش بزرگ علمی در استان گلستان بررسی و آغاز شد.

اقدام پژوهشی مدیریت درمان تامین اجتماعی گلستان در جهت پیشگیری از کانسر

به گزارش شمانیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر احمد نصرتی مدیر درمان تامین اجتماعی استان گلستان در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از این کار مشترک که حاصل آن به نفع بیمه شدگان تامین اجتماعی و کل جامعه خواهد بود، از حمایتها و همکاری های تیم علمی و پشتیبانی دانشگاه تقدیر کرد.

 

دکتر نصرتی در بیان ضرورت و اهمیت این کار تحقیقاتی که با موضوع غربالگری سرطان پستان در استان و با محوریت مدیریت درمان تامین اجتماعی و همکاری کانون بسیج جامعه پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی انجام خواهد شد، گفت: با توجه به آمارهای موجود در دفتر اسناد پزشکی و بررسی های بعمل آمده، تعداد مبتلایان به این نوع از سرطان در استان رو به فزونی بوده و سن ابتلا نیز رو به کاهش است که این دو موضوع نگران کننده است.

 

وی ادامه داد: با هدف تحقق شعار پیشگیری بهتر از درمان است بر آن شدیم تا کسانی که در معرض ابتلا بوده و از نظر قانون احتمالات، دارای ریسک بالا هستند را مورد معاینه و غربالگری قرار دهیم و موارد ابتلا را، در مراحل ابتدایی بتوانیم درمان کرده و علاوه بر حفظ سرمایه های انسانی از هزینه های سنگین درمانی نیز پیشگیری نماییم.

 

دکتر فاضل رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان نیز در این نشست، ضمن تقدیر از اهتمام مدیریت درمان تامین اجتماعی استان گلستان در راستای غربالگری بیماری سرطان پستان که کاری بزرگ و فرسایشی است، گفت: تاکنون در استان فعالیتهای غربالگری و پژوهشی زیادی انجام داده ایم ولی هیچکدام جامعه آماری به بزرگی جامعه آماری تامین اجتماعی استان نداشته است.

 

وی افزود: این کار بسیار با ارزش بوده و تاثیر بسزایی در کاهش ابتلا و نیز درگیریهای بیماران و حوزه سلامت در استان خواهد داشت.

 

دکتر فاضل گفت: در استان گلستان حدود 5 هزار بیمار سرطانی داریم و در سال حدود 2300 بیمار جدید به سرطان مبتلا می شوند و حدود 1300 نفر نیز بر اثر این بیماری در سال جان خود را از دست می دهند.

 

وی گفت: این آمار و هزینه های بالای درمان این بیماری به همراه مشکلات دارویی که بر اثر تحریمها داریم، موجب می شود که اهمیت این غربالگری بسیار زیاد باشد، به ویژه اینکه در حوزه ای به بزرگی 40 درصد جمعیت استان که تحت پوشش تامین اجتماعی هستند، انجام خواهد شد.

 

وی افزود: در دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان سالهاست که در حوزه بیماری سرطان تحقیقات گسترده ای انجام شده و این تحقیقات منجر به چاپ کتابی شد که به عنوان مرجعی برای سایر استانها مطرح است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ضرورت تغییر سبک زندگی را مورد تاکید قرار داد و تغذیه، ورزش، ژنتیک، مسائل روحی و روانی و غیره را در این خصوص مورد توجه دانست.

 

در ادامه این نشست دکتر روشندل مدیر امور پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان به عنوان مشاور طرح تحقیقاتی فرایند انجام تحقیق را تبیین کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied