شمانیوز
شما نیوز

لزوم افزایش حق اشتراک تلفن ثابت برای توسعه زیرساخت های مخابراتی

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، با تاکید بر توجه ویژه این شرکت به منظور توسعه روز افزون شبکه زیرساختی مخابرات، اظهار داشت: مبلغ حق اشتراک تصویب شده در مجمع فوق العاده مخابرات، کاملا منطبق با مواد اساسنامه شرکت مخابرات ایران و کمیسیون تنظیم مقررات و در جهت هزینه کرد پروژه های توسعه شبکه مخابرات کشور مصروف می شود.

لزوم افزایش حق اشتراک تلفن ثابت برای توسعه زیرساخت های مخابراتی

به گزارش شمانیوز به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، مهندس بیدخام با اعلام این مطلب تشریح کرد: تعرفه خدمات مخابراتی در تمام بخش ها ،اعم از صوت و دیتا از سال 84 تاکنون، به مدت 15 سال افزایش نیافته ، در حالی که در این مدت علاوه بر تورم روزافزون سالانه،  میزان تعرفه تمام حامل های انرژی چندین برابر افزایش یافته است.

 

وی افزود: هزینه خالص نگهداری هر خط به جز هزینه های جانبی، حدودا ماهانه 7 هزار و 500 تومان است که مبلغ حق اشتراک به صورت میانگین ، بخش کوچکی از این هزینه  در حدود 3 هزار و 600 تومان را پوشش می دهد. این در حالی ست که از ابتدای سال 98، آبونمان، راندآپ و حداقل کارکرد قبوض صادره مشتریان، با تصمیم مراجع ذیربط به صورت کامل حذف شده است.

 

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، خاطرنشان کرد: لزوم توسعه شبکه و جایگزینی تجهیزات جدید به جهت ضرورت تغییر تکنولوژی، افزایش قابل توجه هزینه های ناشی از اقلام رفاهی کارکنان و بازنشستگان ، از جمله مهم ترین اولویت های شرکت مخابرات ایران است.

 

وی یادآور شد:  دریافت حداقل مبلغ ممکن برای حق اشتراک تلفن ثابت در روستاهای سراسر کشور به میزان ماهانه 100 تومان و عدم تغییر آن ، نسبت به حق اشتراک مصوب پیشین، موید حرکت شرکت در جهت توسعه زیرساخت ها همراه با توجه به وضعیت اقتصادی کلی در کشور است.

 

مهندس بیدخام افزود: حق اشتراک تلفن ثابت در شهرها ماهانه ،2000 تومان، در مراکز شهرستان ها، ماهانه 2500 تومان؛ در مراکز استان ها به استثناء کلان شهرها ، ماهانه 4000 تومان ؛ در کلان شهرها ماهانه 5000 تومان و در شهر تهران، ماهانه 8000 تومان، تعیین و مصوب شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied