شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

پرمصرف‌ترین مواد غذایی با چه دستگاه‌هایی بسته بندی می‌شوند؟

دستگاه‌های بسته بندی مواد غذایی برای بسته بندی و آماده کردن انواع مختلف مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرند. حتما این سوال برایتان به وجود آمده است که این همه مواد غذایی مختلف در کشور به چه شکلی بسته بندی می شوند. دستگاه های بسته بندی مواد غذایی در مدل های مختلفی در بازار موجود هستند که هر کدام از آن ها برای بسته بندی محصولی با اندازه و نوع خاص مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه به معرفی پر کاربردترین دستگاه های بسته بندی مواد غذایی در کشور مثل دستگاه شرینک پک خواهیم پرداخت.

پرمصرف‌ترین مواد غذایی با چه دستگاه‌هایی بسته بندی می‌شوند؟

 

پرمصرف‌ترین مواد غذایی با چه دستگاه‌هایی بسته بندی می‌شوند؟

دستگاه‌های بسته بندی مواد غذایی برای بسته بندی و آماده کردن انواع مختلف مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرند. حتما این سوال برایتان به وجود آمده است که این همه مواد غذایی مختلف در کشور به چه شکلی بسته بندی می شوند. دستگاه های بسته بندی مواد غذایی در مدل های مختلفی در بازار موجود هستند که هر کدام از آن ها برای بسته بندی محصولی با اندازه و نوع خاص مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه به معرفی پر کاربردترین دستگاه های بسته بندی مواد غذایی در کشور مثل دستگاه شرینک پک خواهیم پرداخت.

 

انواع دستگاه بسته بندی مواد غذایی

 

دستگاه شرینک پک

شیرینگ یا شرینک از کلمه انگلیسی shrink به معنی کشیده شدن گرفته شده است. دستگاه شرینک که به شرینک پک معروف است، از نایلون های نازکی به نام نایلون شرینک استفاده می‌کند که با استفاده از گرمای موجود در کوره های بسته بندی به دور کارتن ها و محصولات پیچیده می شوند تا یک بسته بندی قوی و مناسب را برای محصول ایجاد کنند. به دلیل کشیده شدن نایلون ها با استفاده از حرارت، محصولات با فشار در کنار یکدیگر قرار می گیرند و حمل و نقل آن ها به شکل آسان تری صورت می گیرد.

برای بسته بندی پک بطری‌های نوشابه و آب معدنی، شانه تخم مرغ و محصولات مشابه از دستگاه شرینک استفاده می‌شود.

 

پرفروش ترین انواع دستگاه شرینک پک:

  • دستگاه شرینک پک تونلی نیمه اتوماتیک دوگانه سوز
  • دستگاه شرینک پک تونلی اتوماتیک با جک
  • دستگاه شرینک پک کابینی ارتفاع 27
  • دستگاه شرینک پک نیمه اتوماتیک
  • دستگاه بسته بندی شرینک پک کابینی

 

انواع دستگاه شرینک در صنایع بسته بندی در ویترن نت گرداوری شده است تا بستری را فراهم کند که بتوانید در آن به مقایسه کاربرد و قیمت دستگاه شرینک از جمله قیمت دستگاه شرینک کوچک و اتوماتیک ... بپردازید و در نهایت خرید خود را انجام دهید.

 

2387297

دستگاه سلفون کش

 

دستگاه سلفون کش برای کشیدن نایلون‌های نازک و یا سلفون‌ بر روی محصولات غذایی مورد استفاده قرار می ‌گیرند. این دستگاه‌ها در مدل‌های مختلف اتوماتیک و نیمه اتوماتیک در بازار موجود هستند که صنایع مختلف بسته به نیازهای خود آن‌ها را تهیه می‌کنند که پیش از این به مقایسه انواع دستگاه سلفون کش پرداخته ایم.

 

انواع مرغ، ماهی و گوشت‌های آماده، سبزیجات، میوه، قارچ و ... با دستگاه سلفون کش بسته بندی می‌شوند. به دلیل قیمت پایین و کوچک بودن این دستگاه بسیاری از فروشگاه‌ها و مغازه‌ها از این دستگاه برای بسته بندی محصولات خود استفاده می‌کنند.

 

2533542 - Copy - Copy

 

دستگاه دوخت پلاستیک

 

دستگاه های دوخت پلاستیک قسمت بالایی و یا به نوعی درب پاکت های پلاستیکی را با استفاده از حرارت و فشار می دوزند. معمولا بسته بندی محصولات غذایی غیر مایع و یا گرانولی و پودری که در نایلون‌های پلاستیکی ریخته می‌شوند به این شکل انجام می‌شود.

در صنایع بسته بندی انواع دستگاه دوخت پلاستیک، کاربردهای مختلفی دارند. کیسه‌های بزرگ مواد غذایی مانند کیسه‌های برنج و شکر یا کیسه‌های مواد شوینده پودری با دستگاه دوخت پلاستیک بسته بندی می‌شوند.

دستگاه های دوخت پلاستیک قسمت بالایی و یا به نوعی درب پاکت های پلاستیکی را با استفاده از حرارت و فشار می دوزند. معمولا بسته بندی محصولات غذایی غیر مایع که در نایلون های پلاستیکی ریخته می شوند به این شکل انجام می شود.

 

2533542 - Copy (2) - Copy

دستگاه بسته بندی وکیوم

 

دستگاه بسته بندی وکیوم کارایی مشابه دستگاه دوخت دارد و تفاوت اصلی تخلیه هوای موجود در محصول غذایی پیش از بستن سر آن است. در این شرایط مواد غذایی طول عمر بیشتری خواهند داشت و تازه تر می مانند.

مواد غذایی که نیاز دارند تازه بمانند با دستگاه بسته بندی وکیوم بسته بندی می‌شوند مانند محصولات پروتئینی (ماهی، مرغ، گوشت، ژامبون، میگو و...)، خشکبار و آجیل، بعضی از میوه‌های خشک و ....

دستگاه وکیوم کارایی مشابه دستگاه دوخت دارد و تفاوت اصلی تخلیه هوای موجود در محصول غذایی پیش از بستن سر آن است. در این شرایط مواد غذایی طول عمر بیشتری خواهند داشت و تازه تر می مانند.

 

2533542 - Copy (2)

 

دستگاه دوخت ریلی

 

دستگاه های دوخت پلاستیک ریلی مدل های کاملا پیشرفته تری در مقایسه با دستگاه های دوخت پلاستیک معمولی هستند. این دستگاه ها می توانند با سرعت بیشتری عملیات بسته بندی را انجام دهند و حتی تاریخ زدن و وزن کردن محصول نیز توسط خود آن ها انجام می شود. از طرف دیگر نیز در برخی مدل های این دستگاه ها قابلیت تزریق گاز پیش از بسته بندی وجود دارد که می تواند در صنایع بسته بندی چیپس و محصولات مشابه مورد استفاده قرار گیرد. 

 

2533542 - Copy

 

دستگاه سیل

 

سیل به معنی پرس و مهر و موم کردن است. دستگاه سیل می تواند با استفاده از فشار و حرارت درب ظروف پلاستیکی را محکم کنند. معمولا از دستگاه های سیل برای بسته بندی کردن بستنی و آب میوه و دیگر محصولات غذایی که در داخل ظروف یکبار مصرف ریخته می شود، استفاده می کنند.انواع دستگاه بسته بندی سیل وکیوم مانند دستگاه سیل القایی، رومیزی و ریلی کاربردهای مختلفی دارند.

 در بسیاری از قوطی‌های کرم آرایشی و بهداشتی قبل از دربندی روکشی قرار میگیرید که این روکش با دستگاه سیل انجام می‌شود. مواد غذایی مانند قوطی‌های پنیر، خامه، بعضی از آبمیوه‌ها و ... با دستگاه سیل بسته بندی می‌شوند.

 

2533542

 

 

دستگاه بسته بندی سلفون از زیر و رو

 

دستگاه بسته بندی سلفون از زیر و دستگاه بسته بندی سلفون از رو دارای چهار نقطه دوخت است که جداگانه جایگذاری شده اند. ویژگی اصلی دستگاه بسته بندی سلفون از زیر و رو، سرعت بالای بسته بندی است. این دستگاه کاربرد زیادی در صنایع مختلف دارد و برای بسته بندی انواع محصولات در کارخانه‌ها و تولیدی‌های بزرگ کاربرد دارد.

انواع نان، لواشک، بستی، کیک و کلوچه، قطعات و لوازم پزشکی، تنباکو و ... با این دستگاه‌ها بسته بندی می‌شوند.

 

 

3241343

 

مزایای استفاده از دستگاه های بسته بندی مواد غذایی

 

انواع دستگاه های بسته بندی که در ویترین نت https://vitrinnet.com/ موجود و قابل خریداری است، از جهات مختلف به شما کمک می کند. در واقع بسته بندی محصولات به نوعی نمایش دهنده محصول داخل بسته بندی است. هر مقدار بسته بندی ها جذاب تر و کامل تر باشند می توانند فروش محصول را افزایش دهند. دستگاه های بسته بندی مواد غذایی کار شما را در صنایع مختلف راحت تر می کنند. مدل های مختلف دستگاه ها مثل دستگاه شرینک پک می توانند به شکل اتوماتیک و نیمه اتوماتیک محصولات تولید شما را بسته بندی و آماده ارسال به بازار کنند. در این شرایط شما می توانید با کمترین تعداد نیروی کار و در کمترین زمان ممکن محصولات زیادی برای عرضه به بازار داشته باشید و بدین ترتیب سود بیشتری را نیز دریافت خواهید کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied