شمانیوز
شما نیوز

اگر مستاجر هستید حتما بخوانید

خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه در جلسه دیروز معاون اول رئیس‌جمهوری نتیجه این شد تا رشد اجاره بها برای تهران و مراکز استانها ۲۰ درصد باشد گفت: مستاجران بر اساس کد رهگیری شناسایی و به آنها تسهیلات پرداخت خواهد شد.

اگر مستاجر هستید حتما بخوانید

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه در جلسه دیروز معاون اول رئیس‌جمهوری نتیجه این شد تا رشد اجاره بها برای تهران و مراکز استانها ۲۰ درصد باشد گفت: مستاجران بر اساس کد رهگیری شناسایی و به آنها تسهیلات پرداخت خواهد شد.

روز گذشته جلسه‌ای به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری و با حضور وزرای راه و شهرسازی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کننده و رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران در خصوص طرح حمایت از مستاجران برگزار شد. این جلسه بعد از دستور و ماموریت روحانی رئیس‌جمهوری به وزرای اقتصاد و راه و شهرسازی و رئیس کل بانک مرکزی برای حمایت از مستاجران و ساماندهی بخش مسکن تشکیل شده بود.

مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران با اشاره به جلسه مذکور گفت: سران سه قوه از وضعیت بازار مسکن گلایه دارند، بنابراین اینکه بگوییم دولت و یا رئیس مجلس و رئیس قوه قضاییه نسبت به این مسائل بی‌تفاوت هستند اینطور نیست.

وی با بیان اینکه در این جلسه صحبت‌های زیادی در خصوص حمایت از مستاجران مطرح شد که اگر هر کدام از آنها اجرایی شود به نفع اجاره نشین‌ها و اقشار کم درآمد خواهد بود تاکید کرد: قرار بر این شد تا با ستاد ملی مبارزه با کرونا صحبت شود تا بتوانند زمان قرارداد مستاجران را تا یک سال دیگر بدون هیچ افزایش قیمتی تمدید کنند.

قلی خسروی ادامه داد: قرار بر این است تا برای مراکز استان‌ها و تهران میزان سقف افزایش نرخ اجاره بها تا ۲۰ درصد باشد و در شهرستانها این عدد ۱۵ درصد باشد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان اینکه در این جلسه مقرر شد تا به مستاجران تسهیلات حمایتی بدهند گفت: قرار است تا تسهیلاتی که به مستاجران پرداخت می‌شود به گونه‌ای باشد که در توان خزانه بانک مرکزی نیز باشد. به هر سوی قرار است تا از طریق کد رهگیری که در مشاوران املاک صادر شده مستاجران شناسایی شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که مشخص است نرخ سود این تسهیلات چقدر خواهد بود گفت: قطعا نرخ سود آن پایین خواهد بود. چرا که قصد دولت در این خصوص کاسبی و کسب درآمد نیست.

قرار است در جلسه هیات دولت از موضوع طرح حمایت از مستاجران رونمایی شود. این جلسه قرار است با حضور روحانی رئیس‌جمهوری برگزار شود تا به واسطه تصویب آن این طرح مزبور از ارزش‌گذاری بالایی برخوردار شود.

 
منبع: اتاق اصناف تهران

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied