شمانیوز
شما نیوز

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد:

خوداتکایی در صنعت خودرو با همکاری دانش بنیان ها محقق می شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: از آنجا که کشورهای مختلف همکاری خودرویی خود با ایران را به صفر رسانده و یا تقلیل داده اند، ما باید به خود تکیه کنیم و این خوداتکایی با همکاری دانش بنیان ها به دست می آید.

خوداتکایی در صنعت خودرو با همکاری دانش بنیان ها محقق می شود

به گزارش شمانیوز به نقل از سایپانیوز، مصطفی طاهری با تاکید بر ضرورت استفاده از توان شرکت های دانش بنیان در صنعت خودرو کشور، تصریح کرد: قطعه سازان داخلی با توجه به امکانات و دانش خود توانسته اند بخشی از نیاز صنعت خودرو را مرتفع کنند اما هنوز وابستگی به دانش خارجی و تامین قطعات از خارج از مرزهای کشور به حداقل ممکن نرسیده است.

 

وی با بیان اینکه شرایط موجود تولید خودرو، دلیلی شد تا تولیدکنندگان خودرو بیش از گذشته بخواهند در جهت خوداتکایی گام بردارند، افزود: برای آنکه بتوان بدون نیاز به شرکت های خارجی به تولید خودرو پرداخت باید به سمت مجموعه های دانش بنیان برویم؛ مجموعه هایی که برای رشد صنعت خودرو آمادگی لازم را دارند.

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: صنعت خودرو با تحریم های ظالمانه ای روبرو شده است و البته تحریم صنعت خودرو نشان داد که آمریکا می خواهد صنعت و اشتغال کشور را هدف قرار دهد؛ از آنجا که کشورهای مختلف همکاری خودرویی خود با ایران را به صفر رساندند و یا تقلیل دادند، ما باید به خود تکیه کنیم و این امر قطعا با همکاری دانش بنیان ها به دست می آید.

 

خودروسازان نیاز صنعتی خود را اعلام کنند

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، توسعه و رشد صنعت خودروی داخلی را امری اجتناب ناپذیر دانست و گفت: خودروسازان باید نیازهای خود را به شرکت های دانش بنیان و دانشگاه ها اعلام کنند و از ظرفیت های بالقوه علمی و تخصصی نیروهای جوان و سختکوش کشور بهره برداری مناسبی کنند.

وی افزود: شرکت های دانش بنیان با ارائه راهکار و طرح های تخصصی خود می توانند نقش به سزایی در ارتباطی موثر و دو سویه با صنعت خودرو ایجاد کنند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز خرسندی از اعلام آمادگی خودروسازان در جهت همکاری با شرکت های دانش بنیان، گفت: همه باید در مسیر توسعه و پیشرفت کشور تلاش کنند و با ایجاد حس همکاری و انگیزه، مانع از فرار مغزها و وابستگی به دانش شرکت های خارجی شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied