شمانیوز
شما نیوز

آخرین مهلت ثبت‌نام برای دریافت وام کرونا اعلام شد

بر اساس مصوبه بیست و یکمین جلسه کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع کرونا, مهلت ثبت‌نام کسب‌وکارهای دارای بیمه و فاقد بیمه در سامانه کارا، تا ۵ مردادماه تمدید شد.

آخرین مهلت ثبت‌نام برای دریافت وام کرونا اعلام شد

 روز گذشته محمدشریعتمداری, وزیرکار درباره وام کرونا گفت: کرونا مسئله ای است که تمام مشاغل در سراسر دنیا لطمه خوردند, بر اساس بررسی های سازمان جهانی کار در سه ماهه دوم از سال 2020 بین 300تا400میلیون شغل تمام وقت در جهان تحت تاثیر کرونا قرار گرفتند.یعنی 81درصد نیروی کار جهان تحت تاثیر قرار گرفتند و همینطور60درصد درآمدها تحت تأثیر جدی قرار گرفتند. موضوع بسیار مهمی است. 

وزیرکار از تمدید مهلت ثبت نام و پرداخت تسهیلات ویژه کرونا خبر داد و گفت:در صورتی که فردی در اثرکرونا بیکار شده و بیکاری اش ادامه دارد؛برای دریافت مقرری باید به سامانه بیمه بیکاری مراجعه و ثبت نام کند در صورتی بررسی و تأیید,‌مشمول مقرری خواهد شد.

تمدید مهلت ثبت نام و پرداخت تسهیلات ویژه کرونایی در حالی ازسوی وزیر کار اعلام شد که بر اساس مصوبه بیست‌ویکمین جلسه کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع کرونا، مهلت ثبت‌نام کسب‌وکارهای دارای بیمه و فاقد بیمه در سامانه کارا، تا 5 مردادماه تمدید شد.

 محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس‌جمهور و رئیس کارگروه، با ارزیابی آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات به کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا، بر تسریع اعطای تسهیلات از سوی بانک‌ها تاکید کرد و آن را مسئولیت اجتماعی و ملی بانک‌ها در حمایت از کسب‌وکارهای آسیب‌دیده خواند.بر اساس این خبر، متقاضیان برای دریافت تسهیلات باید به سامانه کارا به نشانی kara.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

کارگروه همچنین بر اساس درخواست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصویب کرد که تمام کالاها و تجهیزات اهدایی از سایر کشورها به ایران جهت مقابله با ویروس کرونا، باید به فوریت ترخیص شوند و از پرداخت هر گونه عوارض گمرکی و هزینه‌های انبارداری، معاف هستند.

بیست‌ویکمین جلسه کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع کرونا، با حضور نهاوندیان، کمیجانی، قائم‌مقام بانک مرکزی، تعدادی از مدیران عامل بانک‌ها، نمایندگان وزارتخانه‌ها و اعضای کارگروه برگزار شد.

 

منبع : تسنیم

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied