شمانیوز
شما نیوز

خبر خوش برای مستاجران | اخبار جدید درباره وام ودیعه مسکن

محمودزاده گفت: تا پایان این هفته با بانک مرکزی به جمع بندی نهایی برای تسهیلات ودیعه مسکن می رسیم.

خبر خوش برای مستاجران | اخبار جدید درباره وام ودیعه مسکن

بازار اجاره این روزها دچار نوسان و التهاب بسیار زیادی است، این موضوع باعث نگرانی بخش عمده‌ای از مستاجران در فصل جا به جایی‌ها شده است. چندی پیش دولت از پرداخت وام ودیعه مسکن به مستاجران خبر داد اما تاکنون هیچ رقمی برای این تسهیلات اعلام نشده است.البته شنیده‌ها حاکی از آن است که امروز جلسه‌ای بین بانک مرکزی و وزارت راه و شهرسازی برای بررسی نهایی این تسهیلات برگزار خواهد شد.
 
مالکان حق ندارند مستأجران را وادار به تخلیه کنند


در همین رابطه محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ماموریت تعیین سقف تسهیلات ودیعه مسکن مستاجران بر عهده وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی قرار داده شده است، گفت: هنوز به جمع‌بندی کامل در ارتباط با تسهیلات ودیعه مسکن نرسیده‌ایم و منتظر هستیم که بانک مرکزی منابع مالی لازم در این ارتباط را به ما اعلام کند.
 
او ادامه داد: باید مشخص شود که بانک مرکزی چه میزان برای تسهیلات وام ودیعه مسکن قرار است تخصیص دهد و بر اساس آن وزارت راه و شهرسازی بین جامعه هدف توزیع کند.
 
محمودزاده توضیح داد: هنوز هیچ عدد و یا مبلغی مشخص نشده و ما تا پایان هفته به جمع‌بندی نهایی در این بخش خواهیم رسید.
 
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: تخصیص تسهیلات به متقاضیان دارای پروژه‌های مختلفی است اما ما تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا بتوانیم این تسهیلات را هرچه سریعتر به مستاجران پرداخت کنیم.
 
محمودزاده اظهار کرد: در چند هفته گذشته همکاری بین دولت و مجلس برای تهیه بسته جامع مسکن جهت کاهش التهاب بازار اجاره بسیار خوب بوده است و ما امیدواریم تا پایان هفته بتوانیم هرچه سریع‌تر ساز و کار پرداخت تسهیلات را ساماندهی کنیم.
 
گفتنی است، از ماه گذشته همزمان با افزایش نوسانات در بازارهای مختلف از جمله طلا، ارز و سکه، بازار مسکن هم دچار نوسان شد و این موضوع باعث شد که بازار اجاره دچار التهاب شدیدی شود، در همان زمان دولت اقدام به ارائه بسته جامع برای کنترل این بازار کرد که یکی از مصوبات این بسته تمدید قراردادهای اجاره تا سه ماه بعد از اعلام وضعیت سفید ناشی از ویروس کرونا توسط وزارت بهداشت بود و همچنین تعیین سقف قیمتی برای بازار اجاره تا سقف ۲۵ درصد در تهران یکی دیگر از مصوبات این حوزه بود. همچنین تخصیص تسهیلات ودیعه مسکن به مستاجران از دیگر مصوبات بوده است.
 
این تسهیلات برای واحدهای زیر ۷۵ متر در تهران و ۹۰ متر در شهرستان‌ها پرداخت می‌شود و مستاجران جهت دریافت این تسهیلات باید کد رهگیری دریافت کنند.
 
تاکنون اعداد و ارقام مختلفی برای تسهیلات ودیعه مسکن مطرح شده که یکی از آنها توسط نایب رئیس مجلس اعلام شد؛ نیکزاد رقم این تسهیلات را ۱۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: تا مهرماه این رقم نهایی می‌شود.
 
همچنین روز گذشته یکی از رسانه‌ها نرخ تسهیلات را از ۱۰ میلیون تا ۷۰ میلیون تومان اعلام کرد که براساس درآمد متقاضیان پرداخت می‌شود.
 
گفتنی است، چندی پیش محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی به باشگاه خبرنگاران اعلام کرد: دریافت این تسهیلات توسط متقاضیان باعث افزایش ۵۰ درصدی قدرت انتخاب مستاجران می‌شود و آنها تنها اقساط سود این تسهیلات را پرداخت می‌کنند و همچنین نرخ سود این تسهیلات ۱۸ درصد است و مبلغ به حساب مالکان واریز می‌شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied