شمانیوز
شما نیوز

جزئیات آزادسازی سهام عدالت + ابلاغیه

مدیر نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس و اوراق بهادار، از ابلاغ آیین نامه اجرایی آزاد سازی سهام عدالت خبر داد.

جزئیات آزادسازی سهام عدالت + ابلاغیه

راضیه صباغیان اظهار داشت: در راستای اجرای ابلاغیه مورخ ۹ اردیبهشت ۹۹ مقام معظم رهبری، شورای عالی بورس و اوراق بهادار پس از بررسی ساز و کار‌های اجرایی نحوۀ آزادسازی سهام عدالت طی جلسات متعدد، در نهایت در جلسه امروز، مورخ ۴ مرداد ۹۹ آیین نامه اجرایی آزادسازی سهام عدالت را نهایی و ابلاغ کرد.


وی توضیح داد: به استناد این آیین نامه، فرایند‌های قانونی مربوط به افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت تعیین شده است که لازم است شرکت‌های یادشده با همکاری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و اداره ثبت شرکت‌ها اقدامات لازم در خصوص افزایش سرمایه و پذیرش شرکت‌های استانی در بورس را در اسرع وقت انجام دهند.


صباغیان افزود: بر این اساس و با انجام این فرایند، امکان معاملات سهام برای آن دسته از مشمولان که روش غیرمستقیم را برای سهامداری خود انتخاب کرده اند و درحقیقت سهامدار شرکت‌های سرمایه گذاری استانی در استان مربوطه هستند، فراهم می‌شود.


مدیر نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس و اوراق بهادار، تصریح کرد: سرمایه گذاران (دارندگان سهام عدالت) می‌توانند پس از اخذ کد سجام با ارائه درخواست به یکی از شرکت‌های کارگزاری دارای مجوز از سازمان، نسبت به ارسال درخواست خرید یا فروش سهام متعلق به خود تا سقف تعیین شده، برای معامله سهام خود در بورس‌ها اقدام کنند.
صباغیان ادامه داد: باتوجه به پایان مهلت انتخاب مدیریت مستقیم یا غیرمستقیم سهام عدالت در ۲۹ خرداد امسال، در حال حاضر تعداد افراد مشمول سهام عدالت و پرتفوی سهام آن‌ها در هر یک از شرکت‌های سرمایه گذاری استانی مشخص شده است که به زودی از طریق سایت کدال در این خصوص اطلاع رسانی خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ۱۰۰ درصد دارایی شرکت‌های سرمایه گذاری استانی، سهام ۳۶ شرکت سرمایه پذیر بورسی است، لذا پذیرش و کشف قیمت آن‌ها در بورس به سرعت امکان پذیر بوده و متناسب با تغییر قیمت شرکت‌های سرمایه پذیر بورسی، قیمت شرکت‌های سرمایه گذاری استانی نیز تغییر خواهد کرد.

همچنین متن ابلاغیه، بر روی وبسایت سازمان به آدرس https://www.seo.ir/ و نیز پایگاه قوانین و مقررات بازار سرمایه ایران به نشانی https://cmr.seo.ir/ قرار دارد . برای دانلود آیین‌نامه اینجا را کلیک کنید.

 

منبع : سنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied