شمانیوز
شما نیوز

بهترین کارگزاری برای فروش سهام عدالت کدام است؟

دو ماه از آغاز فروش سهام عدالت از طریق بانک‌ها و سپس کارگزاری‌ها می‌گذرد اما عملکرد برخی از آنها نتوانسته موجب رضایت سهامداران شود، کدام کارگزاری عملکرد بهتری داشته است؟

بهترین کارگزاری برای فروش سهام عدالت کدام است؟

دو ماه از آغاز فروش سهام عدالت از طریق بانک‌ها و سپس کارگزاری‌ها می‌گذرد اما عملکرد برخی از آنها نتوانسته موجب رضایت سهامداران شود، کدام کارگزاری عملکرد بهتری داشته است؟ امروز از آغاز فروش سهام عدالت دو ماهه می‌گذرد، سهامداران در روزهای ششم تا سیزدهم خرداد ماه می‌توانستند نسبت به فروش سهام خود از طریق بانک‌ها اقدام کنند. این فروش به نحوی است که سهامداران در بانک وکالتنامه‌ای امضا کردند و به بانک اجازه دادند تا از طریق واسطه کارگزاری خود ۳۰ درصد سهام عدالت متقاضیان را بفروشد.

 

اما پس از گذشت دو ماه انتقادها به عملکرد بانک‌ها در این خصوص به حدی است که برخی از سهامداران می‌گویند ما دیگر به بانک اعتماد نداریم.

برخی از سهامداران می‌گویند که حدود دو ماه از ثبت درخواست فروش در بانک می‌گذرد اما هنوز هیچ مبلغی برایشان واریز نشده است، برخی هم که پیگیری کرده‌اند به این نتیجه رسیده‌اند که کارگزار ناظر برایشان انتخاب نشده است.

 

بهترین و بدترین کارگزاری در فروش سهام عدالت

براساس پیگیری‌ها از شرکت سپرده‌گذاری در خصوص عملکرد کارگزاری‌ها در این دو ماه، کارگزاری‌های اقتصاد بیدار، سهم آشنا و ملل عملکرد بهتری نسبت به سایر کارگزاری‌ها دارند و در مقابل کارگزاری‌های آگاه، مفید، بانک ملی، بانک سپه و بانک صادرات بدترین عملکرد را داشته‌اند. اما کارگزاری بانک سپه این موضوع را رد می‌کند.

عظیم ثابت مدیرعامل کارگزاری بانک سپه در واکنش به این موضوع، گفت: این موضوع را تکذیب می‌کنم، به جز در مواردی نادر همه این کارها به صورت روزانه و با زحمات فراوان همکاران ما در حال انجام است. خیلی از این مشکلات به ایراداتی که در اطلاعات اولیه هویتی سهامداران محترم وجود دارد، برمی‌گردد و ما براساس اطلاعاتی که شرکت سپرده‌گذاری در اختیار ما قرار می‌دهد، نسبت به فروش سهام شان اقدام می‌کنیم.

 

کارگزاری‌ها باید اطلاع‌رسانی کنند

همچنین شرکت سپرده‌گذاری اعلام کرد که سهام ۶۰۰ هزار نفر از سهامدارانی که درخواست فروش سهام خود را داده‌اند فروخته نشده و کارگزاری‌ها باید به این افراد اطلاع دهند که علت فروخته نشدن سهامشان چیست؟

کارگزاری‌ها تا پایان تیر ماه فرصت داشتند تا به هر مشتری جداگانه پاسخ دهند که مشکل تقاضای فروش ۳۰ درصد سهام عدالت آنها چیست و طبق اعلام شرکت سپرده‌گذاری اگر کسی پاسخی ندهد، برخورد انضباطی با آن کارگزاری می‌شود.

پیش از این که این ضرب‌الاجل برای کارگزاری‌ها تمام شود، مدیرعامل کارگزاری آگاه و بانک ملت انجام این کار را در زمان محدود اعلامی ناممکن دانستند.

محمدرضا سرافزاز مدیرعامل کارگزاری آگاه معتقد است که این کار در فرصتی که داده شده قابل انجام نیست.

مهدی پورستار، مدیرعامل کارگزاری بانک ملت نیز در این خصوص، گفت: ما هر سهمی که قابل فروش باشد، می‌فروشیم؛ چه دلیلی وجود دارد که نفروشیم. مشکلات سهام عدالت پیچیدگی زیادی دارد که با اقدامات این چنینی حل نمی‌شود.

اما شرکت سپرده‌گذاری در این خصوص معتقد است که در مورد ۶۰۰ هزار سهامدار، اطلاعات فروش در اختیار شرکت‌های کارگزاری است و باید اطلاع‌رسانی کنند. فرصت کم هم اصلا مطرح نیست، بحث اطلاع‌رسانی است.

 
منبع: تجارت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied