شمانیوز
شما نیوز

جزئیات تسهیلات بازنشستگان کشوری در مرداد ۹۹

اعتبار طرح یاری به همه بازنشستگان و وظیفه‌بگیرانی که حداقل یک میلیون و دویست هزار تومان حقوق ماهانه داشته باشند، تعلق می‌گیرد.

جزئیات تسهیلات بازنشستگان کشوری در مرداد ۹۹

محمود مرتضایی فرد مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: مرحله دوم طرح یاری با اعتبار ۱۲ میلیون ریال از ابتدای مردادماه به مدت یک ماه (تا پایان مردادماه جاری) اجرایی شده است. مرتضایی فرد با بیان اینکه در مرحله قبل علاوه بر بازنشستگان ، وظیفه بگیران تک ورثه شامل طرح می شدند، ادامه داد: در این مرحله، با توجه به تقاضای متقاضیان طرح و دستور مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، کلیه بازنشستگان و وظیفه‌بگیرانی که خالص دریافتی آنها حداقل ۱۲ میلیون ریال (یک میلیون و دویست هزار تومان) باشد، امکان برخورداری از طرح یاری را دارند.

وی با بیان اینکه «میزان اعتبار مرحله دوم طرح یاری و چگونگی استفاده از آن همانند مرحله اول است»، درباره چگونگی استفاده از این طرح گفت: بازنشستگانی که از طرح یاری برای خرید کالا استفاده می‌کنند، می‌توانند با استفاده از اعتبار آن از همه کالاهایی که در فروشگاه‌های رفاه عرضه می‌شود تا سقف ۱۲میلیون ریال در مردادماه جاری خرید کنند.

به گفته مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری، این تسهیلات برای همه بازنشستگان و وظیفه بگیران مشمول، در کارت حقوق آنها تامین شده است. 

مرتضایی فرد ادامه داد: برای استفاده از تسهیلات طرح یاری کافی است افراد به هنگام پرداخت وجه خرید با کارت حقوق بانک صادرات در فروشگاه‌های رفاه به جای گزینه بانکی، گزینه فروشگاهی را انتخاب و سپس به جای رمز کارت، چهار رقم آخر کد ملی بازنشسته یا وظیفه‌بگیر را به متصدی فروش اعلام کنند.

براساس این گزارش، اعتبار طرح یاری به همه بازنشستگان و وظیفه‌بگیرانی که حداقل یک میلیون و دویست هزار تومان حقوق ماهانه داشته باشند، تعلق می‌گیرد. بازپرداخت اقساط مرحله دوم طرح یاری در چهار قسط ماهانه از آخر شهریورماه به مدت چهار ماه از حقوق استفاده کنندگان طرح کسر خواهد شد.

 مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری همچنین تصریح کرد: در صورتی که فردی از همه اعتبار طرح یاری استفاده نکند و تنها بخشی از تسهیلات را در طول ماه استفاده کرده باشد، اقساط بازپرداخت او متناسب با میزان استفاده در چهار نوبت تنظیم می‌شود.

گفتنی است، بازنشستگان و وظیفه‌بگیران برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط طرح و وضعیت خود و نیز شماره کارتی که این اعتبار در آن فعال است، می‌توانند به «درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری»به نشانی https://www.sabasrm.ir مراجعه کنند.

 

منبع : اقتصاد نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied