شمانیوز
شما نیوز

یارانه دستمزد به نفع چه کسانی است؟

با اجرای طرح یارانه دستمزد بیش از ۶۷۰۰فرصت شغلی از سال گذشته تاکنون در هشت استان محروم و کم برخوردار کشور ایجاد شده و آمارها نشان می دهد که ۵۳درصد مشارکت کنندگان در این طرح، دارای مدرک دیپلم بودند و کارگاه‌ها تمایل زیادی به جذب دانش آموختگان دانشگاهی نداشتند. طرح یارانه دستمزد از جمله برنامه‌های مهم و اثرگذار دولت در حوزه اشتغال و یکی از سیاست های فعال بازار کار است که به منظور ایجاد و حفظ اشتغال در استان‌های پر بیکار در دستور کار قرار گرفته است. جامعه هدف این طرح را جوانان بیکار و جویای کار شغل اولی در مناطق محروم و کم برخوردار و بنگاه های اقتصادی رسمی و فعال در شهرستان های کم برخوردار از اشتغال تشکیل می دهد. کارشناسان معتقدند این طرح یک ابزار تشویقی برای جذب نیروی کار جدید توسط کارفرمایان بخش خصوصی و تعاونی در استان های کم برخوردار است و با عملیاتی شدن آن نیاز به اشتغال بسیاری از جوانان و فارغ التحصیلان جویای کار برطرف می شود.

یارانه دستمزد به نفع چه کسانی است؟

طرح یارانه دستمزد  از جمله برنامه‌های مهم و اثرگذار دولت در حوزه  اشتغال  و یکی از سیاست های فعال بازار کار است که به منظور ایجاد و حفظ اشتغال در استان‌های پر بیکار در دستور کار قرار گرفته است. جامعه هدف این طرح را جوانان بیکار و جویای کار شغل اولی در  مناطق محروم  و کم برخوردار و بنگاه های اقتصادی رسمی و فعال در شهرستان های کم برخوردار از اشتغال تشکیل می دهد.

کارشناسان معتقدند این طرح یک ابزار تشویقی برای جذب نیروی کار جدید توسط  کارفرمایان  بخش خصوصی و تعاونی در استان های کم برخوردار است و با عملیاتی شدن آن نیاز به اشتغال بسیاری از جوانان و فارغ التحصیلان جویای کار برطرف می شود.

 

منبع : ایسنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied