شمانیوز
شما نیوز

تکلیف جاماندگان سهام عدالت چیست؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس در اربتباط با جاماندگان سهام عدالت و احراز هویت آنها گفت: برخی از جاماندگان به دلیل اینکه تحت پوشش هیچ مرکزی قرار ندارند قابل شناسایی نیستند، بنابراین مقرر شد با شناسایی و تایید کمیته امداد به این افراد هم سهام عدالت تعلق بگیرد.

تکلیف جاماندگان سهام عدالت چیست؟

سید غنی نظری خانقاه در تشریح نشست دیروز کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ایرادات شورای نگهبان نسبت به لایحه مالیات بر ارزش افزوده در این نشست تا ماده ۵۳ مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد درباره یکسری موارد مورد اختلاف مجلس و شورای نگهبان جلسه‌ای مشترکی برای بررسی و رفع تشکیل شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه طرح ارائه سهام عدالت به جاماندگان هم در این نشست بررسی شد، افزود: بسیاری از افراد مشمول دهک‌های پایین جامعه پیش از این نتوانستند سهام عدالت را به دلایلی همچون اطلاع‌رسانی ناکافی و... دریافت کنند؛ بنابراین سهام عدالت نباید تبدیل به سهام ناعدالتی شود.

غنی نظری تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است که حدود ۲۰ میلیون نفر جامانده از سهام عدالت هستند اما تنها ۱۰ میلیون نفر از آنها که شامل ۶ میلیون نفر کارگر ساختمانی، یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر کمیته امدادی‌ها، ۲۰۰ هزار نفر بهزیستی و... می‌شوند، نتوانسته‌اند سهام عدالت را دریافت کنند که براساس ساز و کار تعیین شده، به این افراد پرداخت خواهد شد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: برخی از این جاماندگان به دلیل اینکه تحت پوشش هیچ مرکزی قرار ندارند قابل شناسایی نیستند، بنابراین در کمیسیون اقتصادی مقرر شد با شناسایی و تایید کمیته امداد به این افراد هم سهام عدالت تعلق بگیرد. همچنین در بحث روستانشینان هم با توجه به کد ملی افراد این شناسایی‌ها انجام خواهد شد.

وی اظهار کرد: دولت خیلی علاقمند به توسعه ارائه سهام عدالت به مردم نیست در صورتی که منابع لازم در اختیار دولت قرار دارد و هنوز شرکت‌هایی هستند که توسط دولت در این حوزه عرضه نشده‌اند.

 
منبع: مشرق

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied