شمانیوز
شما نیوز

جاماندگان دریافت بیمه بیکاری کرونا بخوانند

آن دسته از جاماندگان بیمه بیکاری کرونا که مدت بیکاری آنها تا خرداد ماه استمرار داشته، باید جهت احراز هویت به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

جاماندگان دریافت بیمه بیکاری کرونا بخوانند

شیوع ویروس کرونا در کشور علاوه بر اینکه مشکلات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را ایجاد کرد بر کسب و کار‌ها در سراسر کشور نیز تاثیر‌گذار بود و این اتفاق منجر به توقف فعالیت‌ها و تعدیل بسیاری از نیرو‌های کار شد.

برای جبران خسارات وارده به مشاغل و کسب و کارهای موجود وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ۲۳ اسفند ماه سال گذشته، اقدام به طراحی سامانه بیمه بیکاری کرد تا از این طریق کارگرانی که به دلیل شیوع ویروس کرونا بیکار شده اند، شناسایی شده و به مدت سه ماه (اسفند، فروردین و اردیبهشت) بیمه بیکاری حوادث غیرمترقبه بر اساس تبصره ۲ ماده ۲ قانون کار دریافت کند و بتوانند با این بیمه بیکاری، گذران معیشت کنند.

از طرفی هم دولت اعلام کرد مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان برای کمک به صندوق بیمه بیکاری اختصاص داده است و بر این اساس، با توجه به جمع آوری اطلاعات و تخصیص منابع لازم، بیمه بیکاری ناشی از کرونا تا اردیبهشت ماه توسط خزانه داری کل کشور به حساب مشمولان واریز شد و آنطور که سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد بیش از ۹۰ درصد مشمولان ثبت نام شده، مقرری را دریافت کردند. در این بین برخی از کارگرانی که شغلشان را از دست دادن بنا به دو دلیل «ثبت اشتباه شماره حساب یا شماره تماس» و «عدم ثبت نام در سامانه بیمه بیکاری و مراجعه صرف به ادارات کار و مراکز کاریابی» موفق به دریافت بیمه بیکاری نشدند.

ابتدا اعلام شد که جاماندگان با تلفن گویای مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین اجتماعی به شماره ۱۴۲۰ تماس گرفته و راهنمایی لازم را جهت رفع مشکلات احتمالی دریافت کنند، اما با توجه به عدم دسترسی برخی از افراد به این تلفن گویا، باز هم جاماندگان نتوانستند شرح حالی از وضعیت خود ارائه دهند.

در همین حال، پیگیری‌ها از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد وضعیت کارگران جامانده از بیمه بیکاری، از آن حکایت داشت که آن دسته از جاماندگان بیمه بیکاری کرونا که مدت بیکاری آنها تا خرداد ماه استمرار داشته، باید جهت احراز هویت به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند و سپس مطابق با پیامک ارسالی از سوی وزارت تعاون، وارد سامانه شوند.

 

 
منبع: باشگاه خبرنگاران 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied