شمانیوز
شما نیوز

تصمیمات جدید و مهم در خصوص سهام عدالت

سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت از تصمیمات تازه این ستاد در خصوص سهام عدالت خبر داد.

تصمیمات جدید و مهم در خصوص سهام عدالت

حسین فهیمی، سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت در خصوص تصمیمات تازه این ستاد گفت: این شورا، در خصوص سهام عدالت به عنوان یک بازیگر مهم در بازار سرمایه، تصمیماتی گرفته است. همچنین تسهیلاتی هم برای بانک‌ها و کارگزاری‌ها در نظر گرفته شده تا از این طریق به ماندگاری سرمایه‌گذاران به طور بلند مدت در این بازار کمک شود. اقداماتی مانند افزایش اعتبار، اجازه به بانک‌ها برای ورود به خریدهای مقطعی و فروش بر اساس نماد، برخی از این موارد است.

وی در ادامه افزود: شورای‌عالی بورس تصمیم بسیار مهمی را در خصوص مشمولان سهام عدالت و در راستای حفاظت از دارایی‌های و فروش بهینه آنها اتخاذ کرد. به این نحو که این امکان به سازمان بورس داده شده است تا با توجه به شرایط بازار بتواند، بخش از سهامی را که مشمولان سهام عدالت قصد فروش آن را دارند، در کل کارگزاری‌ها به شکل تجمیعی و یک‌جا (بلوکی) بفروش برساند.

فهیمی در آخر گفت: بانک ملی دریافت تقاضا در این خصوص را آغاز کرده است؛ این بانک قصد دارد بر اساس وضعیت منابعی که دارد بین ۵۰ تا ۸۰ درصد به مشمولان سهام عدالت و با توجه به سهام آنها وام بدهد؛ البته بقیه بانک‌ها نیز درصدد انجام این کار هستند که زیرساخت‌های فنی برایشان در نظر گرفته شده است.

 

منبع : خبرآنلاین

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied