شمانیوز
شما نیوز

تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار سرمایه

با نزدیک شدن انتخابات در آمریکا تحلیل های متفاوتی در مورد تاثیرات هر کدام از نامزدها و پیروزی احتمالی آنها در بورس تهران ارائه می شود

تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار سرمایه

مجید عبدالحمیدی، فعال و نویسنده  کتاب های بورسی در گفت‌وگو با روزنامه توسعه در خصوص تاثیرانتخابات امریکا بیان کرد : در صورت پیروزی بایدن نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا ، انتظار داریم به مرور از فشار تحریم ها کاسته شود و  با تعامل با سایر کشور ها درآمدهای دولت افزایش پیدا کند که این اتفاق منجر به کاهش قیمت دلار تا محدوده 20 هزار تومان خواهد شد لذا با کم شدن قیمت دلار شاهد کاهش قیمت های  طلا، خودرو و مسکن خواهیم بود.

اما نکته مهم و قابل ملاحظه این است که بازار سهام ما مدتی است که بر خلاف بازارهای موازی سیر نزولی داشته است  و اصلاح خوب انجام داده و به نظر می رسد با گذشت زمان کوتاهی،  بورس ما وارد روند صعودی جدیدی خواهد شد.

این کارشناس بازارسرمایه در احتمالی دیگر  افزود: در صورت انتخاب مجدد رئیس‌جمهور فعلی آمریکا، ترامپ  فشار تحریم ها بیشتر خواهد شد و میزان کسری بودجه به جهت کاهش فروش نفت و محصولات بیشتر به چشم خواهد آمد.

در این صورت بازار  بورس ما هم با کمی تاخیر به این موضوع واکنش نشان خواهد داد و با وجود کاهش درآمدهای بعضی از شرکت ها ، قیمت سهام شرکت‌ها به دلایل مختلف مثل کم شدن ارزش ریال و ارزش جایگزینی مناسب، جذاب تر خواهد شد.

با انتخاب ترامپ تمرکز دولت هم روی بورس بیشتر خواهد شد و بنده  معتقدم  بورس در حال حاضر بهترین گزینه در میان بازار های موازی برای سرمایه گذاری  می تواند باشد. در نتیجه در کوتاه مدت شاهد افزایش تقاضا در این بازار خواهیم بود . و فکر می کنم تا پایان سال به شاخص 3 میلیون خواهد رسید که این مسئله هم دور از ذهن نخواهد بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied