شمانیوز
شما نیوز

پیش بینی قیمت طلا در هفته جدید

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: طبق روال هر سال در آستانه سال نو میلادی بازارهای جهانی طلا به مدت یک هفته تعطیل است. پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا تا هفته آینده روند کاهشی داشته باشد.

پیش بینی قیمت طلا در هفته جدید

  اگرچه برخی از فعالان بازار، قیمت طلا و سکه را در آستانه سال نو میلادی افزایشی پیش‌بینی کرده بودند اما امروز قیمت طلا و سکه ارزان شد.

علت این کاهش به دو عامل ارتباط دارد:

1- کاهش جزئی قیمت دلار نسبت به روز پنج‌شنبه و رسیدن آن به کانال 25 هزار و 711 تومان
2- کاهش میزان تقاضا در بازار

هر چند که قیمت انس جهانی طلا نسبت به دیروز شش دلار افزایش یافت اما از صبح امروز در کانال یک هزار و 879 دلار ثابت باقی مانده است.

به گفته دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران، طبق روال هر سال در آستانه سال نوی میلادی بازارهای جهانی طلا به مدت یک هفته تعطیل است. یعنی بازار جهانی طلا تا یک‌شنبه آینده بسته است.

نادر بذرافشان معتقد است: با توجه به روزهای پایان سال و بسته شدن بازارهای جهانی طلا شاهد ارزان شدن قیمت طلا هستیم. پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا تا هفته آینده روند کاهشی داشته باشد.

روز گذشته ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفته بود: «تقاضای اروپایی‌ها برای خرید طلا بالا رفته و این مساله می‌تواند قیمت انس جهانی طلا را گران کند. در ایران اگر قیمت دلار روند کاهشی یا با ثبات داشته باشد هفته آینده قیمت طلا و سکه گران نمی‌شود.»

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره وضعیت بازار طلا به تجارت‌نیوز گفت: معاملات خرید و فروش طلا کاهش یافته است. احتمالا به دلیل نبود تقاضا قیمت طلا فردا ارزان می‌شود.

 

قیمت انواع سکه

بذرافشان در ادامه با اشاره به قیمت انواع سکه اظهار کرد: قیمت طلای 18 عیار نسبت به روز پنج‌شنبه 7 هزار تومان کاهش یافت و با نرخ یک میلیون و 143 هزار تومان معامله شد. سکه طرح جدید هم با 200 هزار تومان کاهش به قیمت 11 میلیون و 830 هزار تومان رسید.

همچنین امروز قیمت نیم سکه 100 هزار تومان ارزان شد و با قیمت شش میلیون و 180 هزار تومان معامله شد. ربع سکه هم نسبت به روز پنج‌شنبه 80 هزار تومان کاهش یافت و با قیمت چهار میلیون و 170 هزار تومان فروخته شد.

قیمت سکه، نیم سکه و ربع سکه در حالی ارزان شده است که قیمت سکه گرمی نسبت به روز پنج‌شنبه تغییری نداشته است و با قیمت دو میلیون و 350 هزار تومان معامله شده است.

 

منبع : تجارت نیوز 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied