شمانیوز
شما نیوز

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | پنجشنبه 9 اردیبهشت | 1400/2/9

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | پنجشنبه 9 اردیبهشت | 1400/2/9

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | پنجشنبه 9 اردیبهشت | 1400/2/9

 

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | پنجشنبه 9 اردیبهشت | 1400/2/9

 

 

 

بیشتر بخوانید : نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | جمعه 10 اردیبهشت | 1400/2/10

 

 

دلار به زیر ۲۰ هزار تومان می‌رسد؟

دلار پس از شروع مذاکرات وین مدتهاست در کانال ۲۳ هزار تومان نوسان می‌کند و حالا بسیاری این پرسش را مطرح می‌کنند که در صورت برگشت امریکا به برجام آیا دلار به زیر ۲۰ هزار تومان می‌رسد؟

در حالی که دلار سال گذشته به مرز ۳۰ هزار تومان هم رسید حالا قیمت آن به ۲۳ هزار تومان کاهش داشته است.

انتخاب جو بایدن به عنوان رییس جمهوری امریکا و تقویت احتمال بازگشت امریکا به برجام موجب این اتفاق شد و حالا که مذاکرات از سر گرفته شده است، برخی گمانه دلار زیر ۲۰ هزار تومانی را هم مطرح می‌کنند.

کمیل طیبی، اقتصاددان اعتقاد دارد که دلار به زیر ۲۰ هزار تومان نمی‌رسد.

او به خبرآنلاین گفت: قیمت ارز نمی‌تواند به زیر ۲۰ هزار تومان برسد، زیرا که اقتصاد خودش را با این شرایط تطبیق داده است.

همین که ثباتی در بازار ارز به وجود بیاید کانال های اقتصادی نسبت به تطبیق خودشان اقدام می‌کنند و در نتیجه در یک نقطه تعادلی قرار می‌گیرند.

در این حالت اقتصاد هم برای تامین منابع ارزی و هم ثبت عرضه و تقاضا به تعادل دست پیدا می‌کند.

او افزود: باید توجه داشت که هزینه‌های تولید خیلی از صنایع و بنگاه‌ها با ارز بالای بیست هزار تومان تطبیق یافته و  بعید است کاهش آن‌چنانی ددر نرخ‌ها رخ دهد.

طیبی همچنین گفت: از سوی دیگر تعدیل نوسانات و ثباتی که به وجود آمده باعث کاهش ریسک سرمایه گذاری در اقتصاد کشور می‌شود و نقش بازار سازها و عوامل واسطه‌ای در بازار ارز را کمرنگ‌تر می‌کند.

امیرحسین نام‌آور، کارشناس بازارهای مالی هم به تجارت‌نیوز گفت: با توجه به اتفاقاتی از جمله بازگشت آمریکا به برجام قیمت دلار ممکن است تا ۱۸ هزار تومان هم کاهش یابد.

محدوده مقاومتی دلار ابتدا ۲۲ هزار تومان است که اگر از آن عبور کند به ۲۰ هزار تومان می‌رسد و محدوده مقاومتی بعدی آن ۱۸ هزار تومان است که امکان دارد قیمت دلار تا این نرخ کاهش پیدا کند.

بهاءالدین حسینی‌هاشمی، دیگر کارشناس اقتصاد هم به تجارت‌نیوز گفت: خوش‌بینی به تاثیر برجام، حتی در صورت بازگشت طرفین به آن، واهی است چرا که وضعیت قرمز برخی شاخص‌های اقتصادی از جمله رشد افسارگسیخته نقدینگی به سرعت تاثیر برجام را خنثی می‌کند.

بنابراین بازار در یک واکنش هیجانی ممکن است در کوتاه مدت چنین قیمتی را تجربه کند اما در بلند مدت قیمت دوباره افزایشی خواهد شد.

 

 

 

قیمت دلار و یورو اعلام شد / نرخ ارز صرافی ملی ۱۴۰۰/۲/۹

امروز پنجشنبه ۹ اردیبهشت نرخ ارز در صرافی‌ ملی اعلام شد و بر این اساس قیمت دلار نسبت به دیروز تغییری نکرده و در رقم ۲۳۲۳۷ تومان ثابت ماند.

امروز پنجشنبه (۹ اردیبهشت) نرخ ارز در صرافی ملی اعلام شد.

بر این اساس قیمت دلار برای فروش در صرافی ملی، ۲۳۲۳۷ تومان اعلام شد. نرخ خرید دلار در این صرافی نیز ۲۲۷۷۷ تومان تعیین شد.

همچنین قیمت یورو برای فروش در صرافی‌ ملی مثل روز گذشته ثابت ماند و ۲۷۹۷۷ تومان اعلام شده؛ قیمت خرید یورو در این صرافی ۲۷۴۲۳ تومان اعلام شده است.

 

 

پیش‌بینی قیمت طلا فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰/ کاهش قیمت طلا ادامه دارد؟

بهای هر اونس طلا در بازار جهان امروز ۱۳ دلار کاهش یافت و در بازار ایران هر گرم طلای ۱۸ عیار نسبت به روز گذشته با ۸ هزار تومان افزایش به ۹۹۵ هزار تومان رسید. رئیس اتحادیه طلا با اشاره به کاهش سطح داد و ستدها پیش‌بینی می‌کند که فردا قیمت طلا اندکی نزولی می‌شود.

هر اونس طلا امروز با ۱۳ دلار کاهش در کانال یک هزار و ۷۶۸ دلار معامله شد و بهای هر گرم طلای ۱۸ عیار همچنان زیر یک میلیون تومان معامله شد.

رئیس اتحادیه طلای تهران درباره وضعیت بازار طلا به تجارت‌نیوز گفت: آرامش در بازار طلا حکم‌فرماست و البته معاملات بازار طلا کاهشی است. با وجود این ما نسبت به ثبات قیمت طلا رضایت داریم و امیدواریم با تدوام ثبات قیمت‌ها این بازار رونق پیدا کند.

ابراهیم محمدولی درباره احتمال تمدید تعطیلی بازار طلا هم گفت: هنوز اطلاعیه رسمی به ما داده نشده است اما زمزمه‌هایی مبنی بر تمدید محدودیت‌ها به گوش می‌رسد و احتمالا هفته آینده بازار طلا تعطیل است.

کاهش طلا ادامه‌دار است؟

رئیس اتحادیه طلا درباره تحلیلش از وضعیت فردای بازار طلا هم گفت که چنانچه کاهش قیمت دلار و انس جهانی تداوم داشته باشد، طلا و سکه فردا دوباره ارزان می‌شود.

گفتنی است امروز هر گرم طلا ۱۸ عیار با ۸ هزار تومان افزایش به ۹۹۵ هزار تومان رسید. سکه طرح جدید با ۹ هزار تومان کاهش با قیمت ۱۰ میلیون تومان معامله شد.

همچنین نیم سکه با ۵۰ هزار تومان کاهش به قیمت پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته شد. ربع سکه و سکه گرمی بدون تغییر ماند و با قیمت سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و دو میلیون تومان معامله شد.

 

 

 

کاهش اندک قیمت‌ها در بازار طلا و سکه / قیمت دلار و یورو دیروز ۱۴۰۰/۲/۸

قیمت طلا و سکه امروز، با پیروی از افت بهای طلای جهانی و افت نرخ ارز، کاهش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به ده میلیون و ۱۶ هزار تومان رسید.

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر قوی شدن ارزش دلار و بازده اوراق خزانه آمریکا، به پایین‌ترین حد یک هفته اخیر نزول کرد.

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش، به ۱۷۶۸ دلار و ۶۹ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۵ درصد کاهش، به ۱۷۶۸ دلار و ۹۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۱ درصد کاهش، در ۱۷۷۸ دلار بسته شده بود.

به گفته کایل رودا، تحلیلگر شرکت آی جی مارکت، آمار مطلوب از اعتماد مصرفی آمریکا و قیمت‌های بالاتر کالا، بازده اوراق خزانه را بالاتر برد و در نتیجه قیمت طلا پایین آمد. بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله به بالاترین حد از ۱۵ آوریل رسید و هزینه نگهداری طلا که دارایی امن به شمار می‌رود را گران‌تر کرد.

با بازگشایی کسب و کارهای بیشتر، اعتماد مصرفی آمریکا در آوریل به بالاترین حد در ۱۴ ماه اخیر رسید. شاخص دلار در برابر سبدی از رقیبان ۰.۱ درصد رشد کرد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر ساخت.

سرمایه‌گذاران منتظر بیانیه سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا هستند که بعدازظهر روز چهارشنبه منتشر می‌شود و انتظار می‌رود نشانه‌هایی درباره دورنمای سیاست پولی این بانک مرکزی فراهم کند.

کایل رودا گفت: بازار به دنبال نشانه‌هایی می‌گردد که شاید بانک مرکزی آمریکا به فکر آغاز تحکیم سیاست پولی افتاده است.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران و معامله‌گران پیش‌بینی‌های قیمت طلا را پایین برده اند و بسیاری بر این باورند که این فلز ارزشمند با احیای اقتصادی و ضعیف شدن جذابیت دارایی‌های امن، دیگر به رکورد قیمت بالایی که در سال گذشته به ثبت رساند برنمی‌گردد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۲۹۳۱ دلار و ۸۲ سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۹ درصد کاهش، به ۲۶ دلار و یک سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با یک درصد کاهش، ۱۲۱۶ دلار و ۵۸ سنت معامله شد.

 قیمت دلار در بازار آزاد امروز ‌چهارشنبه ۸ اردیبهشت ساعت ۱۹، با ۲۲ تومان کاهش نسبت به روز گذشته ۲۳،۲۳۹ هزار تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز ‌چهارشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم ۲۳ هزار و ۲۳۷ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۲ هزار و ۷۷۷ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز چهارشنبه ۸ اردیبهشت ساعت ۱۹، با ۵ تومان کاهش نسبت به روز گذشته ۲۷،۹۷۱ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۲۷ هزار و ۹۷۷ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۷ هزار و ۴۲۳ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم نُه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ده میلیون و ۱۶ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته کاهش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۹۹۵ هزار و ۳۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۵ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۳ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان و یک میلیون و ۹۹۸ هزار تومان است.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied