شمانیوز
شما نیوز

همه چیز در مورد لایت کوین + جزئیات

همه چیز در مورد لایت کوین + جزئیات

به گزارش شمانیوز : لایت کوین از رمزارز هایی است که بسیاری اقدام به خرید آن کردند . بازار رمز ارزها به شدت هیجان و جاذبه بالایی این روزها برای مردم داشته است . در ادامه به جزئیات خرید و فروش و اینده لایت کوین می پردازیم . 

 

 

لایت کوین بخریم یا نخریم؟

با نوسانات اخیر بازار ارزهای دیجیتال نیاز به تحلیل در این حوزه بیشتر شده است. هرچند تحلیل‌های منتشر شده در این حوزه عامل اصلی تصمیم‌گیری فعالان بازار نیست اما به تصمیم‌گیری بهتر آنها کمک می‌کند. در مقطع فعلی خرید لایت کوین چقدر منطقی است؟

 

 با نوسانات اخیر بازار ارزهای دیجیتال نیاز به تحلیل در این حوزه بیشتر شده است. هرچند تحلیل‌های منتشر شده در این حوزه عامل اصلی تصمیم‌گیری فعالان بازار نیست اما به تصمیم‌گیری بهتر آنها کمک می‌کند. در مقطع فعلی خرید لایت کوین چقدر منطقی است؟

 

گروه مدیریت سرمایه فاینوست در تحلیلی درباره آینده این ارز دیجیتالی به این سوال پاسخ داده که خرید آن چقدر به صرفه است؟

اکبر وفائی، تحلیلگر گروه مدیریت سرمایه فاینوست در تحلیلی نوشته است: یکی از ارزهای مطرح بازار کریپتو که جزو ۱۰ ارز برتر بازار محسوب می‌شود لایت کوین نام دارد، با ما همراه باشید تا تاریخچه‌ای از لایت کوین را باهم بررسی کنیم که از کجا آمده و به کجا می‌رود و چه کابردی دارد.

 

لایت کوین با نماد (LTC) شناخته می‌شود و همتای بیت کوین نامیده می‌شود، به این دلیل که شباهت فنی بسیاری به شبکه بیت کوین دارد که شباهت‌ها و تفاوت‌های لایت کوین را در ادامه تحلیل و بررسی می‌کنیم.

 

 

تاریخچه:

لایت کوین توسط شخصی به نام چارلی لی که یک برنامه نویس چینی است و در شرکت‌های مطرح گوگل و کوین بیس سابقه فعالیت دارد، زمانی که در شرکت گوگل مشغول به کار بوده، اوقات فراغت خود را صرف کدنویسی و نگارش بلاک چین مبتنی بر بیت کوین می‌کرد و سرانجام در تاریخ ۷ اکتبر ۲۰۱۱ این شبکه را لانچ کرد تا دیگران هم از این شبکه استفاده کنند و زمانی که لایت کوین عرضه شد با بیان این که لایت کوین قصد رقابت با رمز ارز بیت کوین را نداشته و با ماهیتی مستقل برای اهداف دیگری ساخته شده است شروع به کار کرد.

 

تفاوت‌ها و شباهت‌های لایت کوین و بیت کوین:

در وصف ارز لایت کوین می‌گویند اگر بیت کوین طلا باشد لایت کوین نقره است، شبکه لایت کوین برای حل مشکلات بیت کوین ارائه شد و چون ماهیت مستقلی دارد مورد توجه عرصه کریپتو قرار گرفت.

 

سرعت معاملات:

میانگین سرعت معامله بیت کوین هر ۱۰ دقیقه یک بار است و این زمان در شبکه لایت کوین به یک چهارم کاهش یافته و هر ۲٫۵ دقیقه یک بار تایید می‌شود،بر همین اساس سرعت لایت کوین چهار برابر سریع‌تر از بیت کوین است.

 

الگوریتم استخراج:

 

شبکه بیت کوین از الگوریتم (SHA-256) استفاده می‌کند اما لایت کوین برای سرعت بخشیدن به عملیات شبکه از الگوریتم (Skrypt) استفاده می‌کند که هزینه‌ها را به شدت کاهش می‌دهد.

 

حداکثر عرضه:

به طور کلی ۸۴ میلیون لایت کوین وجود دارد که عرضه این ارزدیجیتال چهار برابر بیشتر از بیت کوین است که ۲۱ میلیون واحد وجود دارد.

 

استخراج:

مراحل استخراج بیت کوین با استخراج‌کننده‌های (ASIC) انجام می‌شود اما برای استخراج لایت کوین علاوه بر استخراج‌کننده‌های (ASIC) می‌توان از کارت گرافیک‌ها نیز استفاده کرد. این نکته را باید مدنظر داشت که برای استخراج لایت کوین می‌توان از کامپیوتر و لپ تاپ شخصی خود نیز استفاده کنید ولی به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیست.

 

وضعیت تکنیکال

 

cPupBgl4Uzt1

 

از نظر تکنیکال نمودار هفتگی (LTC) یک حمایت در محدوده ۱۸۰ و ۲۲۰ دلار دارد، همانطور که در نموار مشاهده می‌کنید در دسامبر سال ۲۰۲۰ وارد یک کانال صعودی جدید شده که در حال حاضر در محدوده کف کانال به صورت رنج حرکت می‌کند و دو مقاوت موجود در مسیر لایت کوین محدوده‌های ۳۲۰ و ۳۹۰ دلار است که پس از عبور و تثبیت در این محدوده‌ها تارگت‌های بلندمدت در محدوده‌های ۵۷۰ دلار و ۱۳۴۰ دلار برای بلندمدت متصور هستیم.

 

جمع‌بندی:

ارز لایت کوین همواره با داشتن وضعیت بنیادی موفق و مستمر با برنامه‌های پیشرو برای استفاده حداکثری از توان و سرعت شبکه می‌تواند ارز موفقی باشد. از نظر تکنیکالی هم نمودار با کف‌سازی در محدوده کف کانال می‌تواند پتانسیل رشد و عبور قیمت از محدوده‌های ذکر شده را داشته و به هدف‌های بلندمدت تعیین شده در نموار برسد.

این تحلیل‌ها صرفا برای آشنایی بیشتر مخاطبان تجارت‌نیوز با بازار ارزهای دیجیتال است و به معنای توصیه برای خرید یا فروش آنها نیست.

 

 

* اخبار دقیق رمز ارزها را در صفحه ارز دیجیتال شمانیوز بخوانید ..... 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied