شمانیوز
شما نیوز

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | شنبه 18 اردیبهشت | 1400/2/18

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو در روز شنبه 18 اردیبهشت را در این صفحه بخوانید .......

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | شنبه 18 اردیبهشت | 1400/2/18

 

 

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | شنبه 18 اردیبهشت | 1400/2/18

 

 

 

بیشتر بخوانید : نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | یکشنبه 19 اردیبهشت | 1400/2/19

  
 

 

آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز ۱۸ اردیبهشت

قیمت دلار در بازار پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت با %۱٫۴ کاهش، ۲۰,۶۴۸ تومان اعلام شده است. آخرین قیمت دلار پیش از امروز چقدر بود؟

 قیمت دلار در بازار پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت با %۱٫۴ کاهش، ۲۰,۶۴۸ تومان اعلام شده است. آخرین قیمت دلار پیش از امروز چقدر بود؟

دنیای اقتصاد نوشت: دلار در مقیاس هفتگی، سنگین‌ترین نزول از اوایل مردادماه را به ثبت رساند. اسکناس آمریکایی روز پنج‌شنبه توانست ۴۵۰تومان رشد کند و در محدوده ۲۱هزار و ۵۰۰تومانی قرار بگیرد. با وجود افزایش روز آخر، دلار در هفته گذشته ۵/ ۸درصد از ارزش خود را از دست داد که بیشترین ریزش هفتگی در ۱۰ ماه گذشته بود. افت سنگین دلار، سکه امامی را درکانال ۹میلیونی تثبیت کرد.

در آخرین روز هفته، اسکناس آمریکایی در برابر نزول بیشتر مقاومت کرد و توانست به بالای کانال ۲۱ هزار تومانی بازگردد. روز پنج‌شنبه دلار ۴۵۰ تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و به بهای ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان رسید. این افزایش در شرایطی رخ داد که بازار طی روز چهارشنبه یکی از سنگین‌ترین ریزش‌های روزانه را به ثبت رسانده بود. در پنجمین روز هفته، اسکناس آمریکایی حدود هزار تومان از ارزش خود را از دست داده و به ابتدای کانال ۲۱ هزار تومانی رسیده بود. افت قیمت دلار در معاملات پشت خطی روز چهارشنبه ادامه یافته بود و حتی ساعت ۹شب، این ارز روی عدد ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان قرار گرفت. چنین روندی موجب شده بود که بخشی از معامله‌گران عنوان کنند که قیمت دلار در روز پنج‌شنبه به زیر کانال ۲۰ هزار تومانی خواهد رفت. با این حال، چنین اتفاقی رخ نداد و برخلاف انتظارات کاهشی یاد شده، دلار در روز پنج‌شنبه سیر صعودی گرفت.

به گفته بیشتر فعالان، عاملی که موجب شد دلار در مسیر صعودی قرار بگیرد، اخباری بود که در ساعات پایانی روز چهارشنبه اعلام شد. خبرگزاری تسنیم در آن مقطع زمانی گزارش داد که شکاف‌های بزرگی میان مواضع تهران و واشنگتن درخصوص اقدامات مد نظر آمریکا برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران وجود دارد.

سایت اکسیوس نیز گزارش داد که اختلافات میان ایران و آمریکا بر سر اقدامات جهت محدود کردن برنامه هسته‌‌ای ایران در مذاکرات وین بن‌بست ایجاد کرده است. چنین خبرهایی موجب شدند که سمت و سوی انتظارات تا حد زیادی در بازار تغییر پیدا کند و پس از ساعت ۱۱ شب خریدها در معاملات پشت خطی شدت بیشتری بگیرد. افزایش خریدها در معاملات پشت خطی شبانه، اثر خود را در شروع بازار روز پنج‌شنبه گذاشت.

 

 

دنده معکوس دلار، سکه و طلا؛ ریزش‌ها تا کجا ادامه دارد؟

دانشمند دبیرکل خانه اقتصاد ایران تصریح کرد: در مواقعی افرادی که دلار را در قیمت‌های بالا به طمع کسب سود هنگفت خریداری کرده‌اند، از ترس اینکه با ضرر و زیان هنگفتی روبرو شوند، تحت تاثیر اخبار اقدام به فروش دارایی خود می‌کنند، در این زمان نیز خریداری وجود ندارد، زیرا که آن‌ها نیز به دنبال ارزان‌تر شدن دلار هستند، این موضوع سبب می‌شود که قیمت در طول یکی دو روز کاهش قابل توجهی را تجربه کنند، در همین راستا طی ده روز اخیر تحت تاثیر اخبار شاهد ایجاد صف‌های فروش دلار روبروی صرافی‌ها هستیم، این موضوع نیز هیجان فروش را در بازار افزایش داده و فشار بر قیمت را نیز مضاعف می‌کند.

بیش از سه هفته است که دلار در مسیر نزولی گرفته، اما روز یکشنبه «۱۲ اردیبهشت»، ریزش دلار شدید شد، به طوریکه این ارز دو کانال ۲۳ و ۲۲ هزار تومان را از دست داد و وارد کانال ۲۱ هزار تومانی شد. از دیگر سوی دیگر سکه تمام نیز بعد از مدت‌ها کانال ۱۰ میلیون تومانی را شکست و به کانال ۹ میلیون تومانی وارد شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز به زیر یک میلیون تومان سقوط کرد.

 دلار راه درازی در پیش دارد. راهی که از نیمه فروردین با اولین نشست کمیسیون مشترک برجام درباره شرایط بازگشت آمریکا به تعهدات برجامی‌اش آغاز شده و هر بار که خبر جدیدی از مذاکرات به گوش می‌رسد، امیدواری‌ها برای کاهش هرچه بیشتر قیمت دلار آغاز می‌شود.

دنده معکوس دلار، سکه و طلا؛ ریزش‌ها تا کجا ادامه دارد؟دلار به ۲۰ هزار تومان می‌تواند کاهش پیدا کند

مسعود دانشمند دبیرکل اسبق خانه اقتصاد ایران در گفتگو با فرارو با اشاره به اینکه قیمت ارز تحت تاثیر عوامل روانی و هیجانات موجود در بازار با ریزش مواجه شده، اظهار داشت: با توجه به اخباری که در مورد توافق احتمالی برجام منتشر شده، بازار ارز نیز به این موضوع به صورت هیجانی واکنش نشان داده و قیمت‌ها با افت قابل توجهی روبرو بوده است، قیمت ارز اگر به همین شکل شیب نزولی خود را ادامه دهد ممکن است به سطح ۲۰ هزار تومان و حتی پایین‌تر نیز کاهش پیدا کند.

وی افزود: اما این نکته را نیز باید توجه کرد، همانطور که قیمت ارز با چنین سرعت زیادی پایین می‌رود، ممکن است با همین سرعت نیز دوباره با افزایش روبه‌رو شود، در حال حاضر قیمت ارز تحت تاثیر هیجان ناشی از اخبار برجام با کاهش روبرو شده و باید دید بعد از سپری کردن چند روز زمانی که هیجانات فروکش کرد، قیمت در چه بازه‌ای خواهد ایستاد، اما در این باره باید چند نکته را مد نظر قرار داد.

دانشمند گفت: در وهله اول اگر دلار در سطح ۲۰ هزار تومان قرار بگیرد با یک نوسان محدود چند درصدی چندین ماه زمان خواهد برد تا قیمت‌ها در بازار‌های مختلف به خصوص کالا‌های اساسی و مایحتاج ضروری مردم با کاهش روبرو شود، زیرا که بسیاری از فروشندگان حاضر نخواهند شد، اجناسی را که با دلار ۲۴ یا ۲۵ هزار تومانی وارد کردند، با قیمت دلار ۲۰ هزار تومانی در بازار بفروشند، بنابراین باید این کالا‌ها به فروش برود و بعد از آن اجناسی که با دلار ۲۰ هزار تومانی وارد می‌شوند با کاهش قیمت در بازار به مردم عرضه شوند.

این کارشناس مسائل اقتصادی یادآور شد: اما این نکته نیز باید گوشزد کرد، قیمت دلار بعد از کاهش قیمت، باید ماندگاری داشته باشد، نه اینکه دوباره با نوسان رو به بالا حرکت کند، تا بعد از آن انتظار کاهش عمومی قیمت‌ها در بازار را داشت، در علم اقتصاد پدیده‌ای به نام چسبندگی قیمتی وجود دارد، مبنی بر اینکه، وقتی قیمت کالایی با افزایش بسیار زیادی روبرو می‌شوند، این موضوع در مدت زمان بسیار کوتاهی رخ می‌دهد، اما زمانی که قیمت‌ها باید کاهش یابد، این موضوع با مقاومت‌های زیادی روبرو خواهد بود.

وی با بیان اینکه کاهش قیمت به ضرر صادرکنندگان است، اضافه کرد: با توجه به اینکه بسیاری از صادرکنندگان کالای خود را بر مبنای دلار ۲۴ تا ۲۵ هزار تومانی صادر کردند، حالا اگر دلار ۲۰ هزار تومان شود، آن‌ها با ضرر و زیان مواجه خواهند شد، زیرا که این فاصله پنج هزار تومانی دلار هزینه تولید آن‌ها را نیز شامل می‌شود و در چنین صورتیکه آن‌ها با صادرات کالای خود، باید بتوانند هزینه‌های تولید خود را نیز پوشش دهند.

دانشمند خاطرنشان کرد: در این زمینه دولت باید تمهیداتی را بیندیشد، تا صادرکنندگان نیز ضرر نکنند، زیرا اگر صادرات با کاهش روبرو شود، آن زمان ورودی ارز به کشور نیز با مشکل مواجه خواهد شد، این خود نیز از جمله مسائلی است که می‌تواند دوباره باعث افزایش نرخ دلار در بازار شود، چرا که عرضه دلار در بازار با کاهش روبرو شده و این موضوع موجبات حرکت رو به بالای دلار را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه هنوز اتفاق عملی رخ نداده تا بر مبنای آن شاهد باشیم که برجام احیا خواهد شد، ادامه داد: هر چند که رسانه‌ها از امضای قریب الوقوع برجام خبر می‌دهند، اما در همین خبر‌ها داشتیم که سخنگوی کاخ سفید آزادسازی دارایی‌های ارزی بلوکه شده ایران و رفع تحریم‌ها را تکذیب کرد، وی همچنین مدعی شد که شاید چندین هفته مذاکرات به طول بینجامد، بنابراین تا زمانی که برجام به صورت رسمی امضا نشود، نمی‌توان شاهد تاثیرات عملی بر روی اقتصاد کشور بود.

این کارشناس مسائل اقتصادی گفت: از سوی دیگر بعد از احیای برجام تا زمانی که دو طرف آماده اجرای تعهدات خود شوند، مدت زمان قابل توجهی طول خواهد کشید و به قول نظامی‌ها تا زمان آغاز ساعت صفر اجرای تعهدات دوطرف این انتظار که بلافاصله بعد از امضای برجام همه چیز به روال سابق برگردد، چنین چیزی امکان پذیر نخواهد بود.

دبیرکل خانه اقتصاد ایران تصریح کرد: در مواقعی افرادی که دلار را در قیمت‌های بالا به طمع کسب سود هنگفت خریداری کرده‌اند، از ترس اینکه با ضرر و زیان هنگفتی روبرو شوند، تحت تاثیر اخبار اقدام به فروش دارایی خود می‌کنند، در این زمان نیز خریداری وجود ندارد، زیرا که آن‌ها نیز به دنبال ارزان‌تر شدن دلار هستند، این موضوع سبب می‌شود که قیمت در طول یکی دو روز کاهش قابل توجهی را تجربه کنند، در همین راستا طی ده روز اخیر تحت تاثیر اخبار شاهد ایجاد صف‌های فروش دلار روبروی صرافی‌ها هستیم، این موضوع نیز هیجان فروش را در بازار افزایش داده و فشار بر قیمت را نیز مضاعف می‌کند.

دنده معکوس دلار، سکه و طلا؛ ریزش‌ها تا کجا ادامه دارد؟سکه و طلا دنباله‌روی دلار

ابراهیم محمدولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با فرارو با اشاره به اینکه همزمان با کاهش قیمت دلار، نرخ سکه و طلا در بازار نیز نزولی شده است، اظهار داشت: علیرغم اینکه بازار طلای تهران و کشور تحت تاثیر تعطیلات کرونایی بسته هستند، اما در اندک معاملاتی که انجام می‌شود، قیمت طلا با توجه به اخباری که از وین مخابره می‌شود، مبنی بر اینکه به زودی برجام احیا خواهد شد، در مسیر کاهش قرار گرفته است.

 

وی با تاکید بر اینکه قیمت طلا و سکه در بازار داخل روند نزولی به خود گرفته است، گفت: تا هر زمانی که دلار به سیر نزولی خود ادامه دهد، قیمت طلا و سکه در بازار داخلی نیز کاهشی خواهد بود، بر همین اساس است که قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار پس از مدت‌ها به زیر یک میلیون تومان و سکه تمام نیز به زیر ۱۰ میلیون تومان سقوط کرد، بنابراین اگر همین روند نزولی ارز ادامه داد داشته باشد، قیمت‌ها در بازار سکه و طلا نیز همچنان ریزشی است.

محمدولی افزود: به دلیل بسته بودن بازار، معامله چندانی انجام نمی‌شود که این موضوع نیز در کاهش قیمت اثرگذار بوده، از سویی در مورد آینده روند قیمتی، نیز باید گفت اگر مذاکرات به خوبی پیش برود و سرانجام برجام دوباره احیا شود، شیب نزولی قیمت طلا و سکه ادامه دار خواهد بود، تا در یک نقطه قیمت‌ها به ثبات برسند، به طور کلی بازار در ثبات قیمت‌ها است که رونق می‌گیرد، زیرا در سایه ثبات است که افراد می‌توانند برای خرید و فروش خودرو برنامه ریزی کنند از این موضوع اطمینان حاصل کنند که با انجام معامله دچار ضرر و زیان نمی شوند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران یادآور شد: با آزادسازی احتمالی دارایی‌های بلوکه شده ایران در کشور‌هایی نظیر عراق، کره جنوبی، هند و ژاپن ورودی ارز به کشور با افزایش روبرو خواهد شد، در چنین شرایطی بانک مرکزی نیز ارز به میزان کافی برای مدیریت بازار خواهد داشت که این موضوع می‌تواند زمینه‌ساز آرامش بخشی به بازار‌های سکه، طلا و ارز را فراهم کنند، بنابراین می‌توان انتظار داشت که دیگر از التهابات و نوسانات شدید قیمتی در بازار سکه و طلا خبری نخواهد بود و با تعدیل قیمت‌ها قدرت خرید مردم نیز خوشبختانه با افزایش همراه خواهد بود.

 

 

 

قیمت انواع سکه و طلا ۱۸ عیار در روز پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰

سکه طرح جدید ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت خورد و ارزش هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۹۳۳ هزار تومان رسید

سکه طرح جدید صبح  ۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شد و سکه تمام بهار آزادی به‌قیمت هشت میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به‌فروش رسید.
نیم سکه بهار آزادی پنج میلیون و ۵۰ هزار تومان و سکه گرمی یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت خوردند و ارزش هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۸۹۸ هزار تومان رسید.
 همزمان با افزایش قیمت ارز در بازار آزاد، بازار سکه و طلا هم دستخوش افزایش قیمت شد. هر قطعه سکه طرح جدید با رشد ۴۵۰ هزار تومانی، ۹ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان قیمت خورد. ارزش هر گرم طلا ۱۸ عیار هم ۴۵ هزار تومان افزایش پیدا کرد و به ۹۴۳ هزار تومان رسید.
عصر  سکه طرح جدید ۱۵۰ هزار تومان گران و به قیمت ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان فروخته شد. اما ارزش هر گرم طلا ۱۸ عیار با کاهش ۱۰ هزار تومانی به ۹۳۳ هزار تومان رسید.
انواع سکه و طلا نرخ خرید نرخ فروش
سکه طرح قدیم هشت میلیون و ۷۰۰ هزار تومان ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان
سکه طرح جدید ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان
نیم‌سکه چهار میلیون و ۸۵۰ هزار تومان پنج میلیون و ۱۵۰ هزار تومان
ربع‌سکه سه میلیون و ۱۳۰ هزار تومان سه میلیون و ۳۳۰ هزار تومان
سکه گرمی یک میلیون و ۷۲۰ هزار تومان یک میلیون و ۸۲۰ هزار تومان
مثقال طلا ۱۸ عیار - چهار میلیون و ۴۵ هزار تومان
گرم طلا ۱۸ عیار - ۹۳۳ هزار تومان

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied