شمانیوز
شما نیوز

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | سه شنبه 21 اردیبهشت | 1400/2/21

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو در روز سه شنبه 21 اردیبهشت را در این صفحه دنبال کنید ......

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | سه شنبه 21 اردیبهشت | 1400/2/21

 

 

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | سه شنبه 21 اردیبهشت | 1400/2/21

 

 

 

 

 

 

پیش‌بینی قیمت طلا فردا ۲۱ اردیبهشت/ افزایش یکباره تقاضا در بازار طلا

بهای هر اونس طلا در بازار جهان ۳۱ دلار کاهش یافت اما بازار ایران تحت تاثیر افزایش قیمت دلار، افزایش بهای طلا را تجربه کرد و قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نسبت به روز گذشته با ۲۸ هزار تومان افزایش به ۹۶۸ هزار تومان رسید.

نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران گفت:

 امروز طلا و سکه در بازار ایران تحت تاثیر افزایش قیمت دلار گران شد اما در بازارهای جهانی بهای هر اونس طلا روند معکوس داشت و با ۳۱ دلار کاهش با قیمت یک هزار و ۸۴۰ دلار معامله شد.

محمد کشتی‌آرای  نایب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به تاثیر قیمت دلار بر افزایش بهای طلا به تجارت‌نیوز گفت: علاوه بر افزایش قیمت دلار دوباره تقاضا برای خرید طلا و سکه در بازار زیاد شده است و همین افزایش تقاضا حباب سکه را به ۴۵۰ هزار تومان رساند.

او همچنین گفت: بعد از سه هفته تعطیلی واحدهای صنفی و کاهش بهای اونس طلا در بازار جهان انتظار افزایش قیمت طلا را نداشتیم اما امروز به یکباره خریدار در بازار زیاد و باعث گرانی طلا و سکه شد.

کشتی‌آرای همچنین با اشاره به افزایش تقاضا در بازار طلا پیش‌بینی می‌کند که قیمت‌ها فردا اندکی گران شود.

گفتنی است در بازار امروز هر گرم طلا ۱۸ عیار نسبت به روز گذشته با ۲۸ هزار تومان افزایش به ۹۶۸ هزار تومان رسید. سکه طرح جدید با ۴۰۰ هزار تومان افزایش با قیمت ۹ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان معامله شد. نیم سکه هم با ۲۰۰ هزار تومان افزایش با قیمت پنج میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خرید و فروش شد.

ربع سکه با ۲۰۰ هزار تومان افزایش با قیمت سه میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد. بهای سکه یک گرمی ۲۰۰ هزار تومان بالا رفت و با قیمت دو میلیون و ۵۰ هزار تومان معامله شد.

 

 

جزئیات قیمت‌ها در بازار طلا و سکه 

قیمت طلا و سکه ، باپیروی از رشد بهای طلای جهانی و رشد نرخ ارز، اندکی افزایش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به ۹ میلیون و ۸۵۲ هزار تومان رسید.

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی اندکی افزایش یافت و نزدیک به بالاترین رکورد سه ماه اخیر معامله شد.

 بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۸۳۸ دلار و ۴۷ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز جمعه تا مرز ۱۸۴۲ دلار و ۹۱ سنت پیشروی کرده بود که بالاترین قیمت از ۱۱ فوریه بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۸۳۵ دلار و ۵۰ سنت رسید.

کایل رودا، تحلیلگر شرکت آی‌جی مارکت گفت: گزارش اشتغال آمریکا تقریبا شروع و پایان دادستان برای طلا در حال حاضر است. این گزارش انتظارات در خصوص ادامه سیاست انبساطی بانک مرکزی آمریکا را تقویت کرد. در حال حاضر طلا نیروی صعودی پیدا کرده و ۱۸۵۰ دلار سطح مهم بعدی است که این فلز هدف گرفته است.

گزارش روز جمعه وزارت کار آمریکا نشان داد اقتصاد این کشور در آوریل ۲۶۶ هزار شغل جدید ایجاد کرده است که بسیار پایین‌تر از یک میلیون شغل پیش‌بینی شده از سوی اقتصاددانان بود.

بانک مرکزی آمریکا متعهد شد نرخ‌های بهره را تا زمانی که تورم و اشتغال اوج بگیرند، همچنان نزدیک صفر نگه دارد. نرخهای بهره پایین‌تر هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را کاهش می‌دهد و باعث افت ارزش دلار می‌شود و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزانتر می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، شاخص دلار در معاملات روز جاری تغییر چندانی نداشت و نزدیک به پایینترین حد خود در دو ماه گذشته ایستاد.

موجودی طلای “اس‌پی‌دی آر گلد تراست” که بزرگترین صندوق ETF طلا در جهان است، روز جمعه ۰.۶ درصد رشد کرد که نشان دهنده افزایش علاقه سرمایه‌گذاران به طلاست.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد افزایش، به ۲۹۴۱ دلار و ۵۰ سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد افزایش، به ۲۷ دلار و ۶۴ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، ۱۲۵۶ دلار و ۹۶ سنت بود.

  قیمت دلار در بازار آزاد امروز ‌دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ساعت ۱۹، با ۸۸۲ تومان افزایش نسبت به روز گذشته ۲۱،۶۰۸ هزار تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز ‌دوشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم ۲۱ هزار و ۶۱۴ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۱ هزار و ۱۸۶ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ساعت ۱۹، با ۴۰۷ تومان افزایش نسبت به روز گذشته ۲۵،۴۵۲ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۲۵ هزار و ۴۵۱ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۴ هزار و ۹۴۷ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم ۹ میلیون و ۷۰۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ۹ میلیون و ۸۵۲ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۹۶۵ هزار تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و دو میلیون و ۵۰ هزار تومان است.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied