شمانیوز
شما نیوز

پیش بینی بورس امروز دوشنبه 27 اردیبهشت

پیش بینی بورس دوشنبه 27 اردیبهشت 1400 را در ادامه بخوانید.

پیش بینی بورس امروز دوشنبه 27 اردیبهشت

بورس امروز پس مدتها شاهد تعادل نسبی بود موضوعی که طی چند ماه گذشته به دلیل دامنه نوسان نامقارن و حجم مبنا وجود نداشت. حالا سوال این که تغییر دامنه نوسان، کاهش حجم منا و ورود قیمت دلار به کانال 22 هزار تومان همزمان به نزدیک شدن به انتخابات می توان انتظار اواضع بهتری را در بورس داشت.

 

 

پیش‌بینی بورس ۲۷ اردیبهشت

 

کارشناسان معتقدند بازار به افزایش قیمت دلار واکنس مثبت نشان داده است . در این میان روند نزولی بازار رمز ارزها که طی ماه های گذشته نقدینگی بسیاری را جذب کرده بود باعث شده تا به ادامه دار بودن روند بورس امیدوار بود.پیش بینی می‌شود بازار فردا متعادل با رشد شاخص کل بین ۱۰۰۰ تا ۵ هزار واحد باشد.

بازار سرمایه امروز بر خلاف انتظارات نزولی پیش رفت و شاخص کل افت ناچیزی را تجربه کرد و در محدوده یک میلیون و ۱۸۸ هزار واحد قرار گرفت.امروز نمادهای گروه‌های سرمایه‌گذاری و پالایشی با روندی منفی و با کاهش قیمت همراه بودند.

مهدی سماواتی، کارشناس بازار سرمایه درباره وضعیت بازار سرمایه گفت: در حال حاضر بازار روند سینوسی را در پیش گرفته است و این روند مانند ماه‌های گذشته ادامه‌دار خواهد بود.

سماواتی افزود: امروز شاهد سیگنال‌هایی به گروه نمادهای خودرویی بودیم و این نمادها با فشار خرید مواجه و رشد قابل توجهی را داشتند. اما برای بازار فردا پیش‌بینی می‌کنم فشار فروش در گروه خودرویی‌ها بالا باشد. وی در این باره افزود: گروه پالایشی گرچه امروز در صف فروش قفل بودند اما فردا فشار خرید در نمادهای این گروه زیاد می‌شود در حال حاضر بازار در وضعیتی است که فقط شاخص مدیریت می‌شود و مانور بیشتر بازار بر روی ۲۵ تا ۳۰ نماد شاخص‌ساز است.

سماواتی در پایان تاکید کرد: استراتژی اشتباهی که ناظر بورس و فرابورس برای تخلیه فشار فروش سهم‌های کوچک اتخاذ کرده‌اند، بازگشایی منفی ۲۰ تا ۵۰ درصدی این سهم‌ها است که یکی از مخرب‌ترین تصمیماتی است که برای تخلیه فشار فروش انجام گرفته است.

همچنین هومن عمیدی، کارشناس بازار سرمایه در خصوص آینده بازار سرمایه گفت: با رشد قیمت دلار می توان انتظار داشت که بازار واکنش مثبت نشان دهد و دوره کاندیداتوری ریاست جمهوری تا زمان انتخابات از دیگر مولفه مهم تاثیرگذار دیگر در بازار که به شکل کلاسیک همواره موثر است که به طور پیش فرض بازار همیشه واکنش مثبتی را نسبت به این اتفاق نشان می‌دهد و انتظار می‌رود تا مشخص شدن نتیجه انتخابات  بازار روند مثبتی را داشته باشد. این کارشناش بازار سرمایه در بخش دیگری افزود: در بازار های موازی (بازار طلا، سکه و ...) در حال حاضر تحرکات خاصی دیده نمی‌شود و بازار ارزهای دیجیتال نیز که هفته گذشته با روند مثبت و صعودی همراه بوده و نقدینگی زیادی را جذب کرد و اکنون روند نزولی در پیش گرفته به عبارت دیگر این پارامترها همه نشان از این موضوع می‌دهند که روند مثبت بازار سرمایه ادامه‌دار باشد.

در شرایط فعلی که بازار از روند تکنیکالی خارج شده تنها باید امیدوار به سیگنالهای بیرونی بود جایی که در آن مردان سیاست و اقتصاد تأثیرگذاری دارند. نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری و ادامه روند مذاکرات وین باعث شده تا همگی منتظر بعد از انتخابات باشند مقطعی که گفته می شود نباید خیلی به آن امیدوار بود. در بازار امروز علاوه بر اینکه شاهد ریزش شاخص بودیم در تایم فریم های یکساعته نیز شاهد خروج نقدینگی از بازار بودیم بنابراین احتمال اینکه بازار فردا منفی باشد بسیار زیاد است زیرا چیزی که شاخص را به سمت جلو هل می دهد بودن نقدینگی در بازار است که با وضعیت فعلی شاهد آن نیستیم.

اما برخی کارشناسان اعتقاد دارند که بازار فردا مثبت خواهد بود. ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس فردا_ دوشنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه_ را اینگونه پیش‌بینی می‌کند: گروه خودرویی پس از مدت‌ها شاهد صف خرید شده است این موضوع می‌تواند برای کلیت بازار امری مهم تلقی شود زیرا گروه خودرویی در زمان‌های مختلفی رهبری بازار را در دست داشته است و بازگشت گروه خودرویی به مدار صعودی می‌تواند کلیت بازار را به روند صعودی بازگرداند.

پیش بینی می‌شود که این نمادهای حاضر در این گروه مانند خودرو، خساپا، خگستر و خبهمن بتوانند تا پایان هفته روند صعود خود را حفظ کنند اگر که سهامداران این شرکت‌ها صبر پیشه کنند و عرضه‌ای انجام ندهند.

به طور کلی می‌توان گفت به انتهای اصلاح بازار بسیار نزدیک شده‌ایم و با تصمیمات مهم و کوچکی می‌توان بازار را به روند صعودی اصلی خود بازگرداند یکی از این تصمیمات انتقال یک درصد صندوق توسعه به صندوق تثبیت است که هنوز مشخص نیست چرا بعد از این مدت بعد از این حجم از وعده و وعید همچنان پرداخت نمی‌شود موضوعی که مطرح می‌شود این است که تا پایان این دولت زمان زیادی باقی نمانده است و انگیزه‌ای هم دیگر نیست شاید تغییرات مهم در دولت بعدی اتفاق افتد، منظور این است که اراده دولت جدید برای بهبود اوضاع بازار سرمایه نسبت به دولت فعلی بهتر است.

پیش بینی می‌شود بازار فردا متعادل با رشد شاخص کل بین ۱۰۰۰ تا ۵ هزار واحد باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied