شمانیوز
شما نیوز

آمادگی بانک توسعه صادرات برای ارائه خدمات و تسهیلات با نرخ ترجیحی

بانک توسعه صادرات ایران آماده ارائه خدمات و تسهیلات با نرخ ترجیحی به شرکت های تولیدی صادرات محور و شرکت های دانش بنیان است.

آمادگی بانک توسعه صادرات برای ارائه خدمات و تسهیلات با نرخ ترجیحی

به گزارش شمانیوز ، رئیس شعبه اردبیل این بانک در نشست مجازی تخصصی مدیران این بانک با فعالان اقتصادی و صادرکنندگان استان اردبیل که به همت مدیریت امور شعب و بازاریابی بانک توسعه صادرات ایران و شعبه اردبیل برگزار شد، افزود: این بانک آماده است در حوزه تامین سرمایه در گردش و تامین تسهیلات سرمایه ثابت به مشتریان خدمات ارائه دهد و خوشبختانه در این زمینه محدودیت منابع وجود ندارد.

نعمت فتحی در این نشست با اشاره به اینکه این شعبه از اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۹ خدمات ارزی و ریالی خود را به مشتریان ارائه کرده است، تصریح کرد: از ابتدای بازگشایی شعبه اردبیل بانک توسعه صادرات ایران تاکنون بالغ بر ۷۰۰ حساب ریالی و ۱۵۰ حساب ارزی در این شعبه از بانک توسعه صادرات ایران افتتاح شده است.

وی افزود: شعبه اردبیل بانک توسعه صادرات ایران در سال ۱۳۹۹ در بخش تجهیز منابع ریالی و ارزی ۵۲ درصد رشد را تجربه کرده و موفق به جذب نزدیک به ۲۴۵ میلیارد ریال، منابع ریالی و ارزی شده که این منابع با سایر منابع اعم از منابع صندوق توسعه ملی و سرمایه بانک تجمیع و به مشتریان این بانک تخصیص داده شده است.

وی اظهار داشت: شعبه اردبیل بانک توسعه صادرات ایران در سال ۹۹ در تخصیص منابع رشد ۹۱ درصدی نسبت به سال ۹۸ داشته و در این محدوده زمانی بالغ بر یکهزار و ششصد میلیارد ریال به مشتریان تسهیلات پرداخت کرده است.

فتحی خاطرنشان کرد: شعبه اردبیل در بخش صدور ضمانت نامه های صادره رشد ۱۶۱ درصدی را در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن تجربه و نزدیک به ۹۰ میلیارد ریال ضمانت نامه صادر کرده است.


بیشتربخوانید:باشگاه مشتریان بانک توسعه صادرات بستری مناسب برای تعامل با صادرکنندگان


 

رئیس شعبه اردبیل بانک توسعه صادرات ایران گفت: ۷۱ فقره برات اسنادی و حواله ارزی به مبلغ ۱۳ میلیون دلار در سال ۹۸ صادر شده که در سال ۹۹ رشد ۶۰ درصدی داشت و به ارزش ۲۰ میلیون دلار رسید.

وی اعلام کرد: شعبه اردبیل بانک توسعه صادرات ایران آماده ارائه خدمات و تسهیلات با نرخ ترجیحی به شرکت های تولیدی صادرات محور و شرکت های دانش بنیان است؛ این بانک آمادگی دارد در حوزه تامین سرمایه در گردش و تامین تسهیلات سرمایه ثابت به مشتریان خدمات ارائه دهد و خوشبختانه در این زمینه محدودیت منابع وجود ندارد.

فتحی اذعان داشت: طی سال های اخیر مدیریت عالی بانک توسعه صادرات ایران همه تلاش خود را برای تامین منابع از راههای مختلف به کار بسته و خوشبختانه هیچگونه محدودیتی در حوزه پرداخت تسهیلات به شرکتهای تولیدی صادرات محور و دانش بنیان وجود ندارد.

وی گفت: طی تحریم های ظالمانه و شیوع کرونا و مشکلات ناشی از آن برای فعالیت بازرگانی، تولیدکنندگان برای تهیه مواد اولیه با چالش مواجه شده اند؛ صادرات نیز از این شرایط متاثر بوده و بانک توسعه صادرات تلاش کرده با تعامل با سازمان های بالادستی، تسهیلات بیشتری را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد تا مرهمی بر مشکلات جامعه صادراتی کشور بگذارد.

به گفته فتحی، استان اردبیل پیش از این در حوزه صادرات محصولات کشاورزی فعال بود و طی سالهای اخیر ظرفیت های خوبی در بخش صنعت استان ایجاد شده و امید است در بخش صنعت به طور خاص در محصولات سلولزی این استان شاهد افزایش قابل توجه به سایر کشورها خصوصا کشورهای همسایه باشیم.

رئیس شعبه اردبیل بانک توسعه صادرات ایران اظهار امیدواری کرد با توجه به شروع بازسازی مناطق جنگ زده قره باغ جمهوری آذربایجان در بخش صنعت و خدمات فنی مهندسی نیز شاهد رشد و توسعه در استان باشیم.

وی با اشاره به ایجاد مقدمات اعلام منطقه آزاد در اردبیل، گفت: این موضوع زمینه توسعه هرچه بیشتر استان را فراهم می کند؛ بانک توسعه صادرات ایران نیز آماده کمک به فعالان اقتصادی استان، برای تسهیل فعالیت تولیدی و صادراتی است.

 

 

منبع:روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران به نقل از اگزیم نیوز

 


 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied