شمانیوز
شما نیوز

شمانیوز در گفتگو با عباسپور بررسی کرد؛

آیا خودرو در دولت رئیسی ارزان می‌شود؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به بررسی عوامل مؤثر بر کاهش قیمت خودرو در دولت رئیسی اشاره کرد.

آیا خودرو در دولت رئیسی ارزان می‌شود؟

روح‌الله عباسپور در گفتگو با خبرنگار شمانیوز، معقتد است که احتمال ارزان شدن خودرو در دولت رئیسی بسیار زیاد است اما اگر یک سری اقدامات و اصلاحاتی صورت پذیرد. او گفت: برای ارزان شدن خودرو باید یک سری تغییرات در بحث تولید، کیفیت و قیمت‌گذاری صورت بگیرد. همچنین باید منتظر ماند و دید آیا دولت آقای رئیسی رویکرد مثبتی نسبت به واردات خودرو دارد یا خیر.

خودروسازان نیازمند مواد اولیه ارزان هستند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان داشت: یکی دیگر از اقداماتی که دولت آقای رئیسی در راستای ارزان شدن خودرو باید انجام دهد، ارزان کردن مواد اولیه برای شرکت‌های خودروسازی است و از سوی دیگر حذف قیمت‌گذاری دستوری که واقعاً صدای خودروسازان را درآورده است.

61757078

عباسپور به جریان انداختن منابع مالی شرکت‌های خودروسازی را در کاهش قیمت خودرو مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: شرکت‌های خودروسازی منابع مالی کلانی را در بانک‌ها سپرده کرده‌اند که تا به امروز به عرصه تولید وارد نشده؛ درصورتی‌که اگر این منابع وارد تولید شود، قطعاً بر کاهش قیمت خودرو اثرگذار است.

ضرورت اصلاح تأمین زنجیره خودرو

او اصلاح زنجیره تأمین خودرو را معیوب دانست و معتقد است در صورت اصلاح این زنجیره می‌توان در کنار سایر مسائل نسبت به کاهش قیمت خودرو امیدوار بود.

عضو ناظر شورای رقابت دو نرخی بودن قیمت خودرو را به زیان بازار می‌داند و گفت: خودرو کالای سرمایه‌ای نیست اما چون بین قیمت کارخانه با بازار آزاد تفاوت بسیاری وجود دارد، مردم نگاه سرمایه‌ای به خودرو خواهند داشت، اما اگر قیمت‌گذاری دونرخی حذف شود، وضعیت بهتر خواهد شد.

نماینده مردم بوئین‌زهرا در پایان مهمترین عامل در کاهش قیمت خودرو را کاهش قیمت ارز و تقویت ارزش پول ملی دانست که اگر این یک مورد مدنظر قرار نداشته باشد، سایر عوامل کم‌اثر خواهند بود.

 

گزارش: فاطمه نجفی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied