شمانیوز
شما نیوز

پیش بینی قیمت طلا در روزهای آینده

قیمت طلا هواره با نواسانات زیادی همراه است. قیمت طلا امروز جمعه 18 تیر روند صعودی داشته است.

پیش بینی قیمت طلا در روزهای آینده

پایگاه خبری شمانیوز: قیمت طلا هواره با نواسانات زیادی همراه است. قیمت طلا امروز جمعه 18 تیر روند صعودی داشته است. 

 

در هفته سوم تیر ماه نوسان اونس جهانی طلا عمدتا افزایشی بود اما به دلیل کاهش جزیی نرخ ارز، اثر رشد ارزش فلز زرد بر قیمت طلای داخلی خنثی شد قیمت طلا و سکه هم تغییر چندانی نداشت؛ از طرفی تعطیلی بازار طلا تحت تاثیر شروع موج پنجم بیماری کرونا و در پی آن کاهش تقاضا هم در روند قیمت‌ها تاثیر‌گذار بوده است.

 

در این راستا نادر بذرافشان دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین با تشریح روند اونس جهانی و دلار در هفته اخیر به عنوان عوامل تاثیر‌گذار بر قیمت طلا و سکه بیان کرد: این هفته علی‌رغم رشد بهای اونس جهانی، قیمت طلا و سکه در بازار داخلی به دلیل افت نرخ ارز نوسان کاهشی داشت.

 

به گفته این عضو اتحادیه طلا، طی یک هفته گذشته بهای اونس جهانی طلا با افزایش حدود ۱۱دلاری از مرز ۱۸۰۰دلار عبور کرد اما در بازار داخلی برای هر مثقال طلای ۱۷عیار حدود ۳۴هزار تومان، هر گرم طلای ۱۸عیار هفت هزار و انواع سکه حدود ۵۰هزار تومان کاهش قیمت داشتیم.

 

او همچنین ضمن اشاره به ثبات نسبی قیمت‌ها در ماه‌های اخیر تاکید کرد: در حال حاضر تقاضا برای مصنوعات طلا و سکه کاهش پیدا کرده اما با توجه به اینکه طی چند ماه گذشته شاهد ثبات نسبی خوبی در قیمت‌ها بودیم، بنابراین مردم می‌توانند با توجه به این شرایط مبادلات خرید و فروش را انجام دهند.

 

او همچنین با پیش‌بینی قیمت طلا در آینده اظهار کرد: پیش‌بینی قیمت‌ها به اخبار و اتفاقات سیاسی و اقتصادی جهانی و داخلی و همچنین روند اونس و ارز بستگی دارد؛ باتوجه به اینکه پیش‌بینی شده تا پایان سال میلادی ارزش اونس جهانی حدود ۲۰۰دلار افزایش خواهد یافت، در صورت تحقق این موضوع شاهد تاثیر‌گذاری آن در بازار طلای داخلی خواهیم بود.

 

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا در پایان با تشریح آخرین قیمت‌های هفته پیش، گفت: در آخرین روز معاملات هفته پیش ارزش اونس جهانی به ۱۸۰۱دلار، هر مثقال طلای ۱۷عیار به چهار میلیون و ۶۰۰هزار و طلای ۱۸عیار به گرمی یک میلیون و ۶۶هزار تومان رسید.

 

بذرافشان افزود: همچنین سکه طرح امامی با ۳۳۰هزار تومان حباب در قیمت ۱۰میلیون و ۷۵۰هزار، سکه طرح قدیم ۱۰میلیون و ۵۰۰هزار، نیم سکه پنج میلیون و ۷۰۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۷۰۰هزار و سکه یک گرمی با قیمت دو میلیون و ۲۵۰هزار تومان معاملات را به پایان رساند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied