شمانیوز
شما نیوز

طرح اقدام ملی مسکن در دولت بعد برای جهش تولید مسکن ادامه یابد

طرح مثبت اقدام ملی مسکن که توسط وزیر راه و شهرسازی تاکید زیادی بر اجرای آن شده است، با توجه به وعده رییس جمهور منتخب مبنی بر ساخت سالانه یک میلیون مسکن، در صورت تداوم به رفع مشکل مسکن در کشور کمک خواهد کرد.

طرح اقدام ملی مسکن در دولت بعد برای جهش تولید مسکن ادامه یابد

به گزارش شمانیوز ، منصور آرامی با اشاره به عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه‌های مسوولیتی محوله گفت: به‌ نظر می‌رسد وزارت راه و شهرسازی باید در زمینه ترخیص کالا‌های اساسی که بخشی از آن بر عهده گمرک و شرکت‌های حمل و نقل نیز هست، تدبیری بیندیشد تا مدت ماندگاری این کالا‌ها در بنادر کمتر شود.

وی ادامه داد: شیوع بیماری کرونا در کشور تاثیراتی را در حوزه‌های مختلف داشته است که حوزه‌ حمل و نقل مسافر و کالا نیز از این تاثیرات بی‌نصیب نمانده است لذا انتظار داریم روند رو به رشد وزارت راه و شهرسازی در این حوزه متوقف نشود و فعالیت‌ها و خدمات رسانی در این حوزه باقدرت ادامه پیدا کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه علی رغم کاهش حجم واردات کانتینری، درآمد سازمان بنادر کم نشده است. تأکید کرد: بنظر می‌رسد با منابعی که از این طریق ایجاد می‌شود می‌توان به فعالیت‌های عمرانی وزارت راه و شهرسازی سرعت بیشتری بخشید. امیدواریم با وجود مشکلات تحریم و بیماری کرونا، فعالیت‌های عمرانی خصوصاً در حوزه بنادر کوچک نیز با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند.


بیشتربخوانید:هزینه دریافت وام مسکن ۲۰۰ میلیون تومانی با اوراق چقدر است؟


 

آرامی با اشاره به افتتاح فاز سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی گفت: افزایش وسعت بندر شهید رجایی به حدود ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار تعیین تکلیف نشد که باید در دولت آینده انجام شده و از آن استفاده شود. به‌نوبه خود از تمام عزیزان و فعالان در مجموعه وزارت راه و شهرسازی که زحمات زیادی در این حوزه متقبل می‌شوند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی عنوان کرد: وزارت راه و شهرسازی در سال‌های اخیر، تلاش زیادی در حوزه‌های تکمیل و احداث جاده‌‌ها و بهبود وضعیت حمل و نقل انجام داده است. باید پیش بینی‌های لازم برای جلوگیری و کاهش تصادفات جاده‌ای در دستور کار قرار گیرد.

این نماینده مجلس عنوان کرد: اعتبارات در حوزه راه متناسب با نیاز سازمان حمل و نقل و راهداری نیست، اما اگر امور اولویت بندی بشوند کار‌ها بهتر انجام می‌شوند.

آرامی درباره طرح اقدام ملی مسکن و ضرورت ادامه یافتن آن در دولت بعدی نیز گفت: طرح اقدام ملی مسکن که مهندس اسلامی تاکید زیادی بر اجرای آن داشتند، با توجه به وعده آقای رئیسی مبنی بر ساخت یک میلیون مسکن در هر سال و نیز ضرورت اجرای راهبرد جهش تولید، در صورت اجرا به رفع مشکل مسکن در کشور کمک می‌کند و طرح بسیار خوبی است.

 

 

منبع:پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied