شمانیوز
شما نیوز

فوری:

گل محمدی سرمربی پرسپولیس شد

باتوجه به توافقات انجام شده، یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس شد و این خبر تا ساعاتی بعد از سوی باشگاه پرسپولیس نیز اعلام می‌شود.

گل محمدی سرمربی پرسپولیس شد

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از ورزش سه: سرمربی 48 ساله و سابق تیم شهرخودرو که در یک و نیم سال اخیر عملکرد بسیار خوبی با این تیم مشهدی داشت، سرانجام با باشگاه پرسپولیس به توافق رسید و در آستانه حضور در این تیم است. این در حالی است که مالک پدیده نیز با مدیران پرسپولیس به توافق رسیده و مشکلی برای بازگشت یحیی به پرسپولیس وجود ندارد.

 

سرخپوشان پایتخت پس از جدایی گابریل کالدرون، مذاکرات فراوانی را با چند گزینه داشتند اما روی یحیی گل محمدی به اجماع نظر رسیدند و تمام تلاش خود را کردند تا این عملیات را به موفقیت برسانند. این در حالی است که در تابستان قرمزها موفق به جذب او نشدند و در واقع حمیداوی اجازه این کار را نداد.

 

حال در شرایطی که حضور او در پرسپولیس قطعی به نظر می‌رسد، احتمالا باید برای اعلام رسمی آن از سوی باشگاه پرسپولیس، هواداران این تیم چند ساعت دیگر نیز منتظر بمانند.

 

 

این در حالی است که برخی رسانه ها خبر از بازگشت او و دستیارانش به مشهد داده بودند اما این موضوع صحت ندارد و یحیی در تهران به سر می‌برد و عصر امروز قراردادش را نهایی خواهد کرد.


گل محمدی در لیگ دوازدهم یک نیم فصل هدایت پرسپولیس را برعهده داشت که قرمزها در آن دوران تحولی قابل توجه با گل محمدی را تجربه کردند و به فینال جام حذفی نیز رسیدند اما در بازی نهایی مغلوب تیم سپاهان شدند. حالا او در شرایطی به پرسپولیس آمده که این تیم در صدر جدول است و باتوجه به حضور در لیگ قهرمانان و نیمه نهایی جام حذفی، شرایط خوبی برای موفقیت او وجود دارد.

 

 

بیوگرافی یحیی گل محمدی:

یحیی گل‌محمدی (زاده ۲۸ اسفند ۱۳۴۹ – اردبیل) بازیکن سابق و مربی فوتبال اهل ایران است. وی سابقه بازی در تیم‌های پرسپولیس تهران، فولاد خوزستان و صباباطری و همچنین ۷۴ بازی و ۵ گل ملی را دارد.

 

775

 

زادروز : ۲۸ اسفند ۱۳۴۹

زادگاه : اردبیل، ایران

باشگاه کنونی : بازنشسته

شمارهٔ پیراهن : گذشته:۴

پُست گذشته: مدافع

 

گل‌محمدی مربی‌گری را در تیم تربیت یزد در سال ۱۳۸۸ آغاز کرد، وی در مرداد ۱۳۸۹ به عنوان سرمربی تیم نساجی مازندران انتخاب شد، گل‌محمدی در سال ۱۳۹۰ به عنوان دستیار علی دایی در تیم راه‌آهن به فعالیت پرداخت،در خرداد ۱۳۹۱ وی به عنوان سرمربی تیم صبای قم انتخاب شد اما وی در مهر ماه سال ۱۳۹۱ از این تیم جدا و به عنوان دستیار به تیم پرسپولیس تهران پیوست.

پس از پایان نیم فصل سال ۱۳۹۱ با برکناری مانوئل ژوزه، گل‌محمدی به عنوان سرمربی پرسپولیس انتخاب شد. گل‌محمدی ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۱ در برنامه ۹۰ ازسرمربی گری پرسپولیس کناره گیری کرد اما این استعفا مورد پذیرش مدیر عامل این تیم قرار نگرفت پس از دیدار پرسپولیس مقابل سپاهان در فینال جام حذفی و باخت تیم گل محمدی،وی مورد انتقاد شدید پیشکسوتان باشگاه قرار گرفت و با وجود اینکه در مدتی که سکان هدایت پرسپولیس را در دست داشت فقط دو باخت را در کارنامه خود یدک می کشید در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ۹۲ بار دیگر استعفای خود را تسلیم محمد رویانیان کرد و ازاین تیم جدا شد.با آغاز فصل سیزدهم لیگ برتر خلیج فارس یحیی گل محمدی سرمربیگری تیم فوتبال نفت تهران را پذیرفت. او حتی در هفته ششم لیگ برتر ایران توانست تیم سابقش را با تک گل دقیقه ۹۲ علی قربانی شکشت دهد و در جدول رده بندی با سه امتیاز بیشتر،سه پله بالاتر از پرسپولیس علی دایی قرار بگیرد.

11277

باشگاه‌های حرفه‌ای

سال‌ها

باشگاه‌ها

بازی (گل(

۱۹۸۹-۱۹۹۱
۱۹۹۱-۱۹۹۵
۱۹۹۵-۱۹۹۹
۱۹۹۹-۲۰۰۲
۲۰۰۲-۲۰۰۵
۲۰۰۵-۲۰۰۸

تراکتورسازی
پورا
پرسپولیس
فولاد خوزستان
پرسپولیس
صباباطری

۰(۰)
۰(۰)
۰(۰)
۴۱ (۶)
۶۳ (۲)
۶۳ (۷)

تیم ملی

۱۹۹۳-۲۰۰۶

ایران

۷۴ (۵)

دوران مربیگری

۲۰۰۸
۲۰۰۹-۲۰۱۰
۲۰۱۰-۲۰۱۱
۲۰۱۱-۲۰۱۲
۲۰۱۲
۲۰۱۲–
۲۰۱۳

صباباطری موقت
تربیت یزد
نساجی مازندران
راه‌آهندستیار
صبای قم
پرسپولیس تهران
نفت تهران

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied