شمانیوز
شما نیوز

پرسپولیس منتخب بهترین لوگوی باشگاهی آسیا شد

لوگوی باشگاه پرسپولیس تهران از سوی کاربران سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان برترین نشان باشگاهی آسیا انتخاب شد.

پرسپولیس منتخب بهترین لوگوی باشگاهی آسیا شد

به گزارش خبرنگار شمانیوز : لوگوی باشگاه پرسپولیس تهران با کسب ۸۳ درصد از آرای کاربران سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان برترین نشان باشگاهی آسیا انتخاب شد.

 از ۵ روز قبل سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا با انتخاب نشان‌های ۶ تیم باشگاهی قاره کهن، از جمله پرسپولیس تهران، ضمن انتشار گزارشی درباره پیشینه این نشان‌ها از کاربران خود خواست بهترین نشان را انتخاب کنند.

این نظرسنجی امروز به پایان رسید، ۱۰۸۶۷۴ نفر در این نظرسنجی شرکت کردند که نشان قهرمان لیگ برتر کشورمان با قاطعیت و با کسب ۸۳ درصد آرای کاربران این سایت به عنوان بهترین لوگوی باشگاهی آسیا انتخاب شد.

این سایت علاوه بر پرسپولیس درباره نشان تیم‌های القادسیه کویت، ججویونایتد کره جنوبی، ناگویا گرامپوس ژاپن، ایست بنگال هند و پرسیپورا جایاپورا اندونزی را هم به عنوان ۵ نامزد دیگر انتخاب کرده بود.

 

نتیجه نهایی نظرسنجی به ترتیب زیر است:

  • پرسپولیس ۸۳ درصد
  • ایست بنگال هند ۱۳ درصد
  • پرسیپورا جایاپورا اندونزی ۲ درصد
  • القادسیه کویت، ججویونایتد کره جنوبی، ناگویا گرامپوس ژاپن هر کدام یک درصد

 

 

سایت AFC درباره پرسپولیس، نوشت: نام پرسپولیس از نام یک مکان تاریخی به نام پرسپولیس (تخت جمشید)، پایتخت امپراتوری هخامنشی، گرفته شده است و بنابراین نشان این باشگاه عناصر و المان‌های یکی از تحسین برانگیز‌ترین مکان‌های دیدنی ایران را در خود جای داده است.

غول‌های تهران در طول سال‌ها چندین بار لوگوی خود را تغییر داده‌اند، برخی از آن‌ها تصویری از مردان بالدار و گاو‌هایی بودند که نماد باروری است که سابقا نشان‌های برجسته‌ای بودند.

از سال ۲۰۰۴، اما پرنده افسانه‌ای همای دوسر را که متصل به یک بدن است به نشان خود اضافه کرد که نشانگر یک ستون مشهور در تخت جمشید است.

یک جام هم در بالای بدن به نشانه جام‌هایی که به دست آورده قرار دارد در حالی که حلقه‌های المپیک در زیر، نشان می‌دهد که پرسپولیس یکی از موسسات ورزشی عالی ایران است.

سال ۲۰۱۲ پیش از هفتاد و چهارمین دربی برابر حریف دیرینه خود یعنی استقلال ، پرسپولیس یک بار دیگر لوگوی خود را به روز کرد که در نسخه‌ی جدید سپر شکل، نام پرسپولیس به فارسی و انگلیسی دیده می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied