شمانیوز
شما نیوز

وضعیت واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی + جزئیات

معاون سازمان خصوصی سازی درباره آخرین وضعیت واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی توضیحاتی ارائه داد.

 وضعیت واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی + جزئیات

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان : ابوالقاسم شمسی، معاون سازمان خصوصی سازی در گفت‌وگو با یکی از برنامه های رادیویی درباره وضعیت واگذاری ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی توضیحاتی را ارائه کرد.

ابوالقاسم شمسی، معاون سازمان خصوصی سازی، در ارتباط با بحث واگذاری باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخشی خصوصی اظهار داشت: بحث خصوصی سازی چند سالی است که پیگیری می‌شود؛ منتها با توجه به تکلیفی که در قانون بودجه سال قبل وجود داشت و صورت جلسه‌ای که شهریور ماه سال گذشته انجام شد، مشخص شد عملیاتی شدن آن در فرابورس امکان پذیر نیست. پس از آن جلساتی از مهرماه سال ۹۸ به صورت هفتگی در سازمان خصوصی سازی و وزارت ورزش و جوانان برگزار شد. در جلسات بحث بر این بود که می‌خواهیم این ۲ شرکت را واگذار کنیم؛ نه اینکه شرکت را جدا بگذاریم و فقط برند و مجموعه ورزشی را واگذار کنیم.

شمسی، خاطرنشان کرد: این ۲ شرکت زیان انباشتگی قابل توجه و سرمایه بسیار اندکی دارند و برای پذیرش در بازار سرمایه، نیاز به اصلاح ساختار مالی، شفاف سازی و رفع برخی ابهامات مالی بود. به همین منظور این جلسات برگزار شد و طبق برنامه زمانبندی که به تصویب هیئت واگذاری رسید، تمام سعی مان بر این است که در مرداد ماه پذیرش این دو شرکت را در بازار دوم فرابورس اخذ کنیم و انشالله عرضه اولیه در هفته اول و دوم شهریور انجام شود.

او در پاسخ به این پرسش که آیا سازمان خصوصی سازی به دنبال آن چیز‌هایی که در گذشته تحت مالکیت این ۲ باشگاه بوده، رفته است یا خیر، بیان کرد: سازمان خصوصی سازی وظیفه‌ای دارد؛ وظیفه اش این است که اگر بنگاهی در فهرست شرکت‌های مشمول واگذاری قرار گرفت، اسناد و مدارک را از دستگاه ذیربط اخذ کند و صورت‌های مالی که ارکان و مجمع شرکت تصویب کرده اند را در اختیار قرار بگیرد و براساس آن پروسه واگذاری را انجام دهد.

معاون سازمان خصوصی سازی، تصریح کرد: طبق بررسی‌هایی که بنده انجام داده ام، در تاریخ هفتم بهمن ماه  ۱۳۵۸ شورای انقلاب تصمیم گرفت کلیه دارایی‌های استقلال به دولت برگردد. سابقه قبل‌تر هم بررسی کنیم، متوجه می‌شویم شیخان از سال ۲۹ تا ۵۷ مدیر باشگاه تاج بوده و درسال ۴۶ تصمیم گرفت که این باشگاه را دولتی خصوصی نگه دارد. یعنی اموال و درایی‌هایی که در مراکز استان‌ها و بعضی از شهر‌های مهم داشته، تماما مربوط به مالک اولیه نبوده و دولت در آن همکاری داشته است.

شمسی ادامه داد: مستندات این ۲ مجموعه ورزشی هنوز کامل نیست. تا زمانیکه مستندات کامل را اخذ نکنیم، ممکن است بحث افزایش سرمایه فقط از طریق این دارایی امکان پذیر نباشد. برند و علائم تجاری پرسپولیس ارزش گذاری شد و کار‌های استقلال هم در حال انجام است.

او در پاسخ به این سوال که آیا تصور می‌کنید امسال خصوصی سازی هر ۲ باشگاه انجام شود، بیان کرد: تمام سعی و تلاش ما و وزارت ورزش و جوانان این است که خصوصی سازی اتفاق بیافتد. ما برنامه‌ای را مشخص کردیم و طبق این برنامه بایستی نیمه اول پذیرش فرابورس انجام شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied