شمانیوز
شما نیوز

بیوگرافی الکسیس سانچز ستاره فوتبال شیلی + تصاویر

دوستان عزیز سایت شمانیوز برای آشنایی بیشتر و کسب اطلاع از زندگی نامه الکسیس سانچز این ستاره فوتبال شیلیایی در ادامه با ما همراه باشید.

بیوگرافی الکسیس سانچز ستاره فوتبال شیلی + تصاویر

الکسیس سانچز فوتبالیست توانایی از اهالی شیلی می باشد که در حال حاضر در منچستر یونایتد در لیگ برتر انگلستان فعالیت دارد. الکسیس سانچز تاکنون به عنوان مهاجم در تیم های شیلی و آرسنال فعالیت داشته و خوش درخشیده است.

Alexis-Sánchez-11

دوران کودکی و نوجوانی الکسیس سانچز

نام کامل او الکسیس الخاندرو سانچز است که به اختصار به الکسیس سانچز معروف است. وی در ۱۹ دسامبر سال ۱۹۸۸ در شیلی کشور که ۲۴۰۰۰ نفر جمعیت دارد، متولد شده است. الکسیس سانچز در دوران کودکی در فقر زیادی به سر برده بود و زندگی سختی را می گذراند؛ به طوری که در ۱۵ سال ابتدایی زندگی اش سه بار به مهاجرت پرداخت.

سانچز از همان دوران کودکی به فوتبال علاقه مند بود و زمانی که تنها ۱۳ سال داشت، به سانتیاگو رفت تا در تیم های رده پایین توپ بزند، اما با تلاش های فراوان و عملکرد خوبی که از خود نشان داد توانست خیلی سریع وارد دنیای حرفه ای های فوتبال شود.

 

Alexis-Sánchez-3

آغاز فعالیت حرفه ای

الکسیس سانچز برای اولین بار برای تیم کبرلو توپ زد و در این تیم با بازیکنانی به نام های ادواردو وارگاس و آرانگوئیز بازی کرده است. وی در فوریه ۲۰۰۵ در تیم اصلی حضور پیدا کرد. سرمربی این تیم در جام جهانی ۱۹۹۸ نلسون آکوستا بود که سرمربی تیم ملی شیلی نیز بوده است. او در این تیم اولین گل خود را مقابل کنسپشن به ثمر رساند.

الکسیس سانچز ۱۶ سال داشت که در تیم لیبرتادورس حضور پیدا کرد و لقب جوان ترین بازیکن را به خود اختصاص داد و بعد از آن یعنی در سال ۲۰۰۶ در تیم اودینزه ایتالیا حضور پیدا کرد. او در این تیم ۵۰ بازی داشت و موفق به زدن ۱۲ گل شده بود. وی به خاطر بازی قرضی مدتی را در تیم های کولوکولو وریور پلاته سپری کرد و فصل بعد مجددا به اودینزه بازگشت.

سانچز اولین بازی خود را در ۲۳ ژوئن ۲۰۰۶ در تیم کولوکولو انجام داد، و به دلیل عملکرد خوبش موفق شد به ترکیب اصلی تیم راه پیدا کند. در تیم کولوکولو در کنار آرتورو ویدال و ماتیاس فرناندز بازی کرد. او در این تیم ۴۸ بازی داشت که در آن موفق به زدن ۹ گل شد.

الکسیس سانچز همچنین در جام جهانی زیر ۲۰ سال با بازی منحصر به فردی که ارائه داد، تیم شیلی را به مقام سوم رساند. قرارداد او در سال ۲۰۰۷ با تیم کولوکولو به اتمام رسید و با دریافت هفتصد هزار دلار در تیم ریورپلاته حضور پیدا کرد.

او در ۱۴ دسامبر ۲۰۰۸ به اودینزه رفت و بازی را در سری آ در مقابل یوونتوس ۱ بر ۰ واگذار کردند. چندی بعد در مقابل دورتموند اولین بازی اروپایی اش را انجام داد. در ۱۹ اکتبر اولین گل خود را به لچه در گروه آ زد. در فصل ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۱ همراه با دی ناتاله ۳۹ گل را به نام خود ثبت کردند. در تیم اودینزه ۱۱۲ بار بازی داشت و ۲۱ گل را ثبت کرد.

 

Alexis-Sánchez-10

بعد از آن یعنی در ۲۰ جولای ۲۰۱۱ با دریافت ۲۶ میلیون پوند به بارسلونا رفت. او طبق قراردادی که با باشگاه بسته بود ۲۵ میلیون پوند دریافت کرد و همین امر الکسیس سانچز را به عنوان گران ترین بازیکن در شیلی معروف کرد. او در اولین بازی اش در این تیم به مقابله با رئال مادرید رفت، که این بازی رفت در کاپ اسپانیا بود و متاسفانه در آن مصدوم شد. ولی دو هفته بعد از بهبودی توانست در جام اروپا شرکت نماید.

الکسیس سانچز در لالیگا یک گل را هم به نام خود ثبت کرد، او این گل را به حریف خود یعنی ویارئال زد. گل بعدی را در لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۱۲ در مقابل لورکوزن به ثمر رساند. این بازی شروع دوران حرفه ای او بود. یکی از زیباترین گل های او در سال ۲۰۱۳ بود که در بارسلونا با ضربه ی چیپ از پشت محوطه ی جریمه با باز کردن دروازه ی ال کلاسیکو تیمش را به پیروزی رساند. او در ژانویه ۲۰۱۴ توانست سه گل را به نام خود ثبت نماید.

الکسیس سانچز در تیم بارسلونا در ۱۴۱ بازی شرکت کرده و موفق به زدن ۴۷ گل شده است. در ۱۰ جولای سال ۲۰۱۴ بود که سانچز به تیم آرسنال پیوست. او این بار با دریافت مبلغ ۳۵ میلیون پوند عنوان دومین بازیکن گران را از آن خود کرد؛ و اولین گل خود را در ۲۷ آگوست مقابل تیم بشیکتاش در پلی آف قهرمانان به ثبت رساند. لازم به ذکر است که اولین بازیکن گران در تیم آرسنال مسوت اوزیل است.

در ۲۲ ژانویه ۲۰۱۸ باشگاه منچستر یونایتد و آرسنال الکسیس سانچز و هنریک مخیتاریان را با هم معاوضه کردند. پس بدین ترتیب او به منچستر یونایتد منتقل شد. هنریک مخیتاریان با این باشگاه تا سال ۲۰۲۲ قرارداد بسته است و مالک پیراهن شماره ی ۷ می باشد.

 

بازی های ملی

الکسیس سانچز در سال ۲۰۰۶ بازی ملی خود را شروع کرد. اولین بازی در تیم ملی در آوریل ۲۰۰۶ در مقابل نیوزیلند بود. او همزمان با تیم ملی زیر ۲۰ سال مدال برنز جهان را در کانادا از آن خود کرد. در سال ۲۰۰۷ مقابل سوئیس به میدان رفت و اولین گل خود را به ثمر رساند. او در جام جهانی ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ و دوکوپا در سال های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۵ و یک جام کنفدراسیون ۲۰۱۷ شرکت داشته است.

الکسیس سانچز همراه با کلادیو براوو در بازی های ملی شیلی بیشترین بازی را داشته اند. سانچز در تیم ملی شیلی ۱۱۸ بازی داشته است و طی آن ها موفق به زدن ۳۹ گل نیز شده است.

Alexis-Sánchez-6

لیست عناوین و افتخارات الکسیس سانچز

الکسیس سانچز در آوریل سال ۲۰۱۵ تنها بازیکن آرسنال بود که بین بهترین نامزدهای بازیکن لیگ برتر قرار گرفت و سرانجام با رأی هواداران به عنوان بهترین بازیکن جزیره شناخته شد. همچنین در این تیم در پایان فصل لقب بهترین بازیکن را از آن خود کرد.

سانچز توانست در سال ۲۰۰۶ در لیگ برتر شیلی بازی نماید. همچنین توانست در تیم کولوکولو به خوبی بدرخشد و در سال ۲۰۰۷ در تیم آپرتورا افتخارات زیادی را در کارنامه خود ثبت کند.

او توانست در لیگ برتر در تیم شیلی در سال ۲۰۰۸ در مقابل آرژانتین به برتری برسد.

او در تیم بارسلونا در لالیگای ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۳، کوپا دل ری ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۲، سوپر کاپ اسپانیا ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳، سوپر کاپ اروپا ۲۰۱۱ و جام باشگاه های جهان در سال ۲۰۱۱ شرکت نماید.

همچنین در تیم آرسنال موفق به شرکت در جام حذفی ۲۰۱۵ و جام خیریه ۲۰۱۵ شد.

در بازی های ملی نیز در کوپا ۲۰۱۵ و در جام جهانی زیر ۲۰ سال رتبه سوم را برای تیم خود رقم زد.

در لیگ برتر ۲۰۱۵ تیم خود را منتخب کرد.

کسب عنوان بهترین بازیکن فصل ۲۰۱۵ آرسنال

کسب عنوان بهترین بازیکن سری آ فوریه سال ۲۰۱۱

کسب عنوان بهترین بازیکن ماه لیگ برتر ۲۰۱۴

Alexis-Sánchez-5

منبع : پرورش افکار

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied