شمانیوز
شما نیوز

زندگینامه و بیوگرافی هادی ساعی قهرمان تکواندو + تصاویر

زندگینامه و عکس های “هادی ساعی” قهرمان تکواندو به همراه قهرمانی ها و افتخارات وی را می توانید در این زندگینامه مشاهده بفرمایید.

زندگینامه و بیوگرافی هادی ساعی قهرمان تکواندو + تصاویر

هادی ساعی بنه‌کهل (زادهٔ ۲۰ خرداد ۱۳۵۵ در شهر ری) تکواندوکار پیشین، مدیر ورزشی و بازیگر ایرانی است. او قهرمان تکواندو جهان و المپیک، و عضو سومین و چهارمین دورهٔ شورای اسلامی شهر تهران بوده‌است. هادی ساعی با دو نشان طلا و یک برنز تکواندو در بازی‌های المپیک، پرافتخارترین ورزش‌کار ایرانی در تمام ادوار این بازی‌ها است. بنه کهل که نام بخشی از توابع نزدیک تبریز است، پسوند نام خانوادگی هادی ساعی است؛ در حالی که قهرمان داستان ما در محله معروف «چشمه علی» شهرری، در همین نزدیکی تهران و در روز بیستم خرداد ماه سال 1355، مصادف با شب تولد حضرت علی النقی(ع) پا به عرصه وجود گذاشته است. هادی ساعی فرزند دوم خانواده است و برادر بزرگ ترش، علی چهار سال با هادی اختلاف سن دارد. 

 

خانواده هادی ساعی

خواهر هادی ساعی هم مهروز ساعی در رشته تکواندو فعالیت می کند. هادی ساعی متاهل است و یک پسر به نام تایماز دارد.

 

هادی-ساعی-زندگینامه

نه سالگی

هادی از کودکی اهل جنب و جوش و به اصطلاح ، شیطانی کردن بود. مادرش می گوید که او یک جا بند نمی شد و از در و دیوار بالا می رفت. وقتی او را در دبستان نام نویسی کردند. مرتب به پدر و مادرش می گفت که علاقه مند به ورزش تکواندوست. اولیای او، سرانجام در مقابل سماجتش تسلیم شدند و نام او را ،هنگامی که فقط 9 سال داشت. در کلاس ورزش های رزمی برای رشته تکواندو، که زیر نظر استاد سعید مهیمن قرار داشت، ثبت نام کردند. مادرش می گوید:«چون جنب و جوش هادی فوق العاده بود با مشاهده انرژی زیاد او و علاقه اش به ورزش های رزمی، ضمن مشورت با پدرش، که همه چیز را به عهده من گذاشته بود با خواسته اش موافقت کردم و اسمش را در باشگاه نوشتم.

 

بیوگرافی  و زندگینامه هادی ساعی

نام:هادی

نام خانوادگی:ساعی بنه کهل

تاریخ تولد:21 خرداد 1355 (38 سال)

محل تولد:شهرستان بستان آباد

محل زندگی:تهران شهر ری

سال های فعالیت:1387 – 1365

فرزندان:تایماز

 

حواشی هادی ساعی

هادی ساعی در دی 1382، پس از وقوع زمین لرزه بم مدال های خود را (یک مدال برنز المپیک و دیگر مدالهای کسب شده اش تا آن زمان) را برای کمک به زلزله زدگان اهدا کرداو پس از قهرمانی در المپیک 2008 پکن در مصاحبه با خبرنگاران گفت که مدال طلایی که در المپیک آتن گرفته بود، دزدیده شده است.

او همچنین مدال اش را به مردم ایران و آذربایجان به خصوص زادگاه پدر و مادرش شهرستان بستان آباد تقدیم کرد.

 

هادی-ساعی-تکواندو

شروع فعالیت هادی ساعی

ارتش های جهان

در سال 1995، که مسابقه های ارتش های جهان در کرواسی برگزار می شد، هادی به عضویت تیم ارتش ایران درآمد. او برای اولین بار به صحنه مسابقه های بین المللی رفت و با کسب یک نشان نقره در 19 سالگی، افتخار بزرگی برای خود و ارتش ایران به دست آورد. کسب این نشان و موفقیت، گام نخستین هادی برای ورود به جرگه قهرمانی و جاده مسطحی برای موفقیت های آتی وی بود.

 

نشان های طلا

در سال 1997، ساعی در نخستین دوره مسابقات تکواندو و غرب آسیا، به اولین نشان طلای خود از مسابقات بین المللی دست یافت.

مسابقه های سوپر جام جهانی که از اهمیتی خاص برخوردار است. در سال بعد (1998) برای هادی تجربه ای با ارزش بود. او در این مسابقه ها که در المان انجام شد، توانست اولین نشان طلای این جام را نصیب خود و ایران کند. کسب این نشان، که به مراتب با ارزش تر از نشان بازی های غرب اسیا بود به ساعی فرصت داد تا خود را در میان بزرگان تکواندو جها بیابد و به نشان طلای مسابقه های جهانی فکر کند.

 

 

افتخارات هادی ساعی

کسب مدال طلا در مسابقات ارتش های جهان کرواسی 1996

کسب مدال طلا در مسابقات بازیهای غرب آسیا 1997

کسب مدال طلا در مسابقات جام جهانی بزرگسالان آلمان 1998

کسب مدال طلا در مسابقات جهانی کانادا 1999

کسب مدال طلا در مسابقات ورودی المپیک سیدنی 1999

کسب مدال طلا در مسابقات جام جهانی فرانسه 2000

کسب مدال برنز درمسابقات المپیک سیدنی 2000

کسب مدال طلادر مسابقات جام جهانی ویتنام 2001

کسب مدال طلا در مسابقات آسیا و اقیانوسیه 2002

کسب مدال طلا در مسابقات جام جهانی ژاپن 2002

کسب مدال طلا در مسابقات بازیهای آسیایی بوسان 2002

کسب مدال نقره در مسابقات جهانی آلمان (2003)

کسب مدال طلا در مسابقات آسیا واقیانوسیه آتن ( 2004)

جوانمردترین ورزشکار جهان سال 2005

بهترین تکواندوکار جهان سال 2005 از سال 200 تا 2006 (بطور مداوم)

بهترین تکواندوکار آسیا سال 2005

مدال طلای المپیک 2008 پکن

40 مدال طلا و نقره جهانی، آسیایی و ملی دیگر

 

عضویت در شورای شهر تهران

ساعی در سال 1385 در سومین دوره انتخابات شورای شهر تهران شرکت کرد. او در فهرست ائتلاف اصلاح طلبان قرار داشت، به مقام پنجم انتخابات رسید و به شورای شهر تهران راه یافت. این در حالی بود که در زمان انتخابات برای شرکت در بازی های آسیایی در دوحه به سر می برد و مسابقات او در بازی های آسیایی دوحه، به دلیل ممنوع التصویر شدن از صدا و سیما پخش نشد. ساعی در سال 1385 در سومین دوره انتخابات شورای شهر تهران شرکت کرد و به مقام پنجم انتخابات رسید و به شورای شهر تهران راه یافت.

علاوه بر عرصه سیاسیت هادی ساعی در زمینه هنر هم تجربه دارد. وی در سال 1393 با بازی در مجموعه تلویزیونی آمین به کارگردانی منوچهر هادی وارد عرصه بازیگری نیز شد و در فیلم سینمایی پی٢٢ هم إیفای نقش کردند.

 

سوابق اجرایی هادی ساعی:

عضو شورای اسلامی شهر تهران

دبیر کمیته ورزشکاران کمیته ملی المپیک

دبیر ویژه یونسکو در امور صلح و انسان دوستی در قاره آسیا و کشور ایران

مدیر انجمن نخبگان ورزشی کمیته نخبگان مجمع تشخیص مصلحت (عضو هیات رئیسه)

همکاری با کمیته ملی جوانان در سازمان ملی جوانان

مدیرعامل چند باشگاه ورزشی

فعالیت در ستاد بحران زلزله بم (فروش مدال های جهانی برای کمک به مردم بم)

عضو کمیسیون ورزشکاران در فدراسیون جهانی تکواندو

عضو کمیسیون المپیاد در کمیته ملی المپیک

هادی-ساعی

خداحافظی هادی ساعی از تکواندو

هادی ساعی در 14 آبان 1387 خداحافظی خود را از دنیای قهرمانی اعلام کرد و در 18 آبان 1387 پس از انجام یک مسابقه نمادین با امید غلامزاده در خانه تکواندو چهار گوشه تشک را بوسید و به طور رسمی از رقابت های تکواندو کنار رفت.

 

حضور در عرصه ی هنری

نخستین بار در سال 1393 از هادی ساعی برای ایفای نقش در مجموعه تلویزیونی «آمین» به کارگردانی «منوچهر هادی» دعوت به عمل آمد. هادی ساعی از این پیشنهاد به خوبی استقبال کرد و پس از مطالعه ی فیملنامه و اطلاع از نقش به خوبی توانست با آن ارتباط برقرار کند. این گونه بود که به طور رسمی وارد دنیای هنر شد.

پس از بازی موفق آمیز هادی ساعی در سریال آمین، این بار پیشنهاد ایفای نقش در فیلم سینمایی «پی 22» به کارگردانی حسین قاسمی جامی داده شد. داستان این فیلم در مورد دلاوری ها و رشادت های دلاور مردان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است. هادی ساعی با مطالعه ی فیلمنامه و کمی تحقیق علاقه پیدا کرد که در این فیلم بازی کند.

وی یکی از دلایل حضور خود در این فیلم را تقدیر از افرادی اعلام کرد که در زمان جنگ با جان و دل از مرزهای آبی کشور عزیزمان دفاع کردند. او دوست داشت با ایفای نقش در فیلم پی 22، تلاش کند تا فداکاری های این مردان ارزشمند را هرچه بهتر به تصویر بکشد.

جالب است بدانید هادی ساعی برای بازی در این فیلم تمام کارهایی را که بدلکار می توانست انجام دهد را خودش انجام داده است و به هیچ وجه از بدلکار در هیچ سکانسی استفاده نکرده است.

هادی ساعی پس از تجربه ی موفق فیلم های آمین و پی 22 در یک تله فیلم به نام اسید هم به ایفای نقش پرداخت. او در مورد ادامه فعالیت هنری خود اعلام کرد حالا که وارد عرصه هنر شده دوست دارد آن را ادامه دهد ولی نقش برای او خیلی مهم است و مسلما هر پیشنهادی را در این زمینه قبول نمی کند.

 

منبع : نمناک

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • امید مهرابی

    این خیلی خوب است