شمانیوز
شما نیوز

وزیر ورزش به «اینفانتینو» اعتراض کرد

معاون وزیر ورزش: کنفدراسیون فوتبال آسیا حق تحریم صدا و سیمای ایران را نداشته و وزیر ورزش به همین علت به رئیس فیفا اعتراض کرده است.

وزیر ورزش به «اینفانتینو» اعتراض کرد

آقای مهدی علی نژاد، معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه مجمع عمومی فدراسیون تیراندازی با کمان، درباره حق پخش تلویزیونی در لیگ قهرمانان آسیا، گفت:‌ ای اف سی اعلام کرد، به علت تحریم‌ها امکان پخش رویداد‌ها وجود ندارد، اما ما دچار تحریم بین المللی نیستیم و تحریم‌ها یک جانبه از طرف آمریکا است. آن‌ها اجازه ندارند این تحریم‌ها را به صدا و سیما تعمیم دهند، این تضییع حقوق میلیون‌ها هوادار است.

وی افزود: وزیر ورزش به «اینفانتینو» رئیس فدراسیون جهانی فوتبال و فدراسیون فوتبال به «شیخ سلمان» رئیس AFC، اعتراض کرده است و این اتفاق را دخالت سیاست در ورزش می‌داند، چون با قوانین منشور المپیک و ورزش مغایرت دارد و فدراسیون فوتبال برای رفع مشکل تلاش می‌کند.
معاون وزیر ورزش و جوانان در خصوص مجمع سالانه فدراسیون تیراندازی با کمان، گفت: امروز مجمع عادی تیراندازی با کمان را داشتیم که گزارش جامعی در این خصوص ارائه و وضعیت مالی هم بررسی شد، ضمن آنکه نقطه نظرات اعضای مجمع را هم شنیدیم.
وی افزود: فدراسیون انضباط مالی خوبی داشته و بدهی‌ها را هم پرداخت کرده است. این فدراسیون فرصت دارد در حوزه تیمی برای المپیک توکیو سهمیه بگیرد و انتظار مدال آوری از آن‌ها داریم.

 

تعلیق ظالمانه جودو 

علی نژاد در مورد دادگاه حکمیت ورزش برای رسیدگی به شکایت فدراسیون جودو علیه فدراسیون جهانی این رشته، گفت: پیش بینی محاکم قضایی دشوار است، آنچه وظیفه وزارت، کمیته ملی المپیک و فدراسیون بوده دفاع از حقوق جودو است، چون تعلیق جودو ظالمانه است و با مبانی بین المللی مغایرت دارد. بعد از اینکه در فدراسیون جهانی به اعتراض تعلیق ایران توجه نشد، ایران به دادگاه عالی شکایت کرد.

 

 هزینه‌های هنگفت دادرسی 

وی ادامه داد: امروز این دادگاه در حال برگزاری است، هزینه‌های دادرسی را که گزاف بود، به جودو پرداخت شد. جلسات متعددی در این خصوص برگزار و هماهنگی‌های لازم انجام شد و بهترین وکیل را استخدام کردیم. شهود ما سجادی، داورزنی و زارعیان در دادگاه حاضر شده اند. ویزر، رئیس فدراسیون جهانی هم در فهرست این دادگاه حضور داشته است، اما امیدوارم نتیجه به نفع ایران باشد.

 

معاون وزیر ورزش و جوانان درباره شکست احتمالی ایران در دادگاه CAS، گفت: اگر شکست بخوریم، مشکلی برای ورزش ایران نخواهد بود، چون این موضوع مربوط به جودو است و تعلیق ادامه می‌یابد.

وی در خصوص اینکه برخی تیم‌ها جواز آغاز تمرین نگرفته اند، گفت: مجوز کلی از ستاد کرونا در ورزش گرفته ایم تا اردو‌ها را آغاز کنیم. هر فدراسیونی دستورالعمل‌ها را رعایت کند، می‌تواند اردو داشته باشد و ما منعی در این مورد نداریم.

 

بنا و هاشمی سرمایه‌های ملی 

علی نژاد در پاسخ به سوالی مبنی بر حمایت وزارتخانه از مربیان داخلی مانند محمد بنا و الهام هاشمی، افزود: تاکید وزارت ورزش استفاده از مربیان ایرانی است، در حوزه ملی اگر نیاز به مربی خارجی داشتیم، با وضعیت خاص می‌توان بررسی کرد. این طور نیست که بگوییم، هیچ مربی خارجی در ایران نباشد. بنا و هاشمی از سرمایه‌های ما هستند و کشتی و تیراندازی قدر آن‌ها را می‌داند. علیرضا دبیر با توجه به تسلطی که دارد، موضوع را اداره می‌کند و قرار شد، بنا بماند. در مورد الهام هاشمی موضوع را بررسی می‌کنیم، مشکلی باشد حل می‌کنیم.

 

پرونده اسکندری در دادسرا باز است 

وی درباره اعتراض ورزشکاران بولینگ و بیلیارد و تجمع این رشته مقابل وزارت ورزش در خصوص بازگشت اسکندری رئیس این فدراسیون، گفت: نمی‌توانیم فراتر از قانون عمل کنیم، رئیس فدراسیون برای چهار سال انتخاب می‌شود. هر اعتراض باید در چارچوب قوانین باشد. اسکندری به علت قرار دادسرا ۶ ماه نمی‌توانست در فدراسیون باشد. این ۶ ماه به پایان رسیده و وی به فدراسیون بازگشته است، اما پرونده هنوز در دادسرا باز است تا وقتی که محکومیت قضایی ندارد، اتهامات قابل اعمال نیست و وزارتخانه این اعتراض را با پایه و اساس نمی‌داند.

 

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied