شمانیوز
شما نیوز

واکنش یک مسئول به بازداشت مهرداد پولادی

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):رئیس سازمان تربیت بدنی نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه پولادی پس از اتمام قرارداد ش به کشور باز می گردد، گفت: اینکه گفته می‎شود وی با بازگشت به کشور بازداشت می‎‌شود به هیچ وجه درست نیست.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

رقابت‌هاي قهرماني آمادگي جسماني نيروهاي مسلح به ميزباني نيروي زميني ارتش برگزار شد كه سردار مهرعلي باران چشمه در مراسم اختتاميه اين رقابت‌ها حضور داشت. او در پايان اين مسابقات در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنها پاسخ داد. رييس سازمان تربيت بدني نيروهاي مسلح درباره رقابت‌هاي آمادگي جسماني گفت: در يك جمله مي‌خواهم بگويم كه تمام فعاليت‌هاي ورزشي در سطح نيروهاي مسلح اعم از مسابقات و ورزش صبحگاهي در راستاي حفظ و ارتقاي توان جسماني و رزمي نيروهاي مسلح است. اينكه بتوانيم در مواقع ضروري و نياز ماموريت‌هايمان را به طور كامل انجام دهیم، هدف ما از اين برنامه‌ها است.

باران چشمه ادامه داد: رشته آمادگي جسماني براي ما اهميت زيادي دارد و به دليل همين موضوع از امير مرتضي حسن‌پور رييس تربيت بدني نيروي زميني خواستيم تا ميزباني اين مسابقه را برعهده بگيرد. لازمه اجراي كامل ماموريت داشتن توان بدني و آمادگي كامل است و به همين دليل خواستيم نيروي زميني به عنوان نيرويي كه در صف اول عملياتي است ميزبان اين مسابقات باشد.

وي افزود: اميدوارم اين مسابقه از نظر كيفي و كمي در سال آينده رشد داشته باشد. همچنين در اين فصل از سال براي برخي تيم‌ها سخت‌است كه در مسابقات شركت كنند به همين دليل تاكيد داريم كه رقابت‌ها دو بار در سال برگزار شود. بايد مشاركت بيشتري از كاركنان نيروهاي مسلح داشته باشيم و از نظر كيفي و كمي رشد كنيم.

باران چشمه در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره حمايت از باشگاه ملوان بيان كرد: ما به عنوان متولي تربيت بدني نيروهاي مسلح در نظر داريم تا حمايت كامل و عادلانه از باشگاه‌هاي فعال در ليگ‌هاي ورزشي داشته باشيم. واقعيت اين است كه برخي تيم‌ها شرايط متفاوتي دارند. اگر بازيكني مثل اخباري و شريفي را به تراكتورسازي داديم به دليل مسابقات باشگاه‌هاي آسيا بوده نه چيز ديگر.

وی در پاسخ به اين سوال كه ملوان بندرانزلي هم در خطر سقوط قرار دارد و چه برنامه‌اي براي اين باشگاه داريد؟ گفت: باشگاه ملوان بندرانزلي با اينكه ۷۰ درصدش واگذار شده و ۳۰ درصدش در اختيار نيروي دريايي است اما بازهم طبق وظيفه‌اي كه داريم از آن حمايت مي‌كنيم. من اين قول را به هيات مديره باشگاه ملوان داده‌ام و مطمئن باشند در آينده‌اي نزديك چند بازيكن خوب به اين تيم مي‌دهيم و تلاشمان حمايت كامل از اين تيم است تا به اميد خدا دغدغه‌اي براي سقوط نداشته باشند.

رييس سازمان تربيت بدني نيروهاي مسلح در پاسخ به اين سوال كه آيا تيم ملي اميد براي حضور در انتخابي المپيك مشكلي داشت يا نه؟ تصريح كرد: يكي از اقداماتي كه فدراسيون فوتبال ايران انجام داد اين بود كه از سال پيش سرپرستي خوب براي تيم ملي اميد انتخاب كرد. سرهنگ حسين اخوت به عنوان سرپرست تيم اميد انتخاب شد و او با توجه به اشراف كاملي كه به قوانين داشت توانست كمك بسيار زيادي به تيم اميد بكند. وی كاملا ورزشي‌ است و اشراف بر فوتبال دارد و همين امر باعث شد تنها اعزامي كه تيم اميد ما به خارج از كشور داشت و مشكلي وجود نداشت همين سفر باشد.

وی افزود: هيچ دغدغه و مشكلي وجود نداشت چرا كه او به ضوابط و قوانين اشراف داشت و توجيه بود. اگر فدراسيون فوتبال كساني كه به عنوان سرپرست تيم‌هاي ملي انتخاب مي‌كند افرادي باشند كه با مقررات نيروهاي مسلح آشنا باشند و تعامل نزديك داشته باشند مشكلي ايجاد نمي‌شود.

باران چشمه به خبرنگاران گفت: افرادي كه به سن خدمت مي‌رسند بايد تكليف خدمتشان را روشن كنند و به نحوي ساماندهي مي‌كنيم كه اين افراد ورزش حرفه‌ايشان را در تيم‌هاي نيروهاي مسلح و در ليگ‌هاي مختلف ادامه دهند. ورزشكاري كه ليگ‌برتري است در ليگ برتر بازي كند و نفرات ديگر در ليگ‌هاي دسته يك و دو به ميدان بروند. اين براي كل ورزشكاران وجود دارد و ما به هيچ وجه از ورزشكاران در حيطه غير ورزشي استفاده نمي‌كنيم. اين فرصتي براي ورزشكاران است كه نيروهاي مسلح در اختيار آنها قرار داده‌است.

خبرنگاري از باران چشمه درباره وضعيت مهرداد پولادي سوال كرد كه او پاسخ داد: خانواده پولادي به ما اعلام كردند كه مهرداد با به پايان رسيدن قراردادش به كشور بازمي گردد و وضعيت سربازي‌اش را مشخص مي‌كند. حقيقتا او نيز مثل افرادي است كه غيبت كرده‌اند. حرف‌هايي زده‌اند كه اگر بازگردد بازداشت مي‌شود اما اينطور نيست. مگر ما صدها نفري كه در كشور غيبت كرده‌اند را بازداشت كرده‌ايم؟ توصيه مي‌كنم قردادش كه تمام شد به ايران بازگردد و وضعيت سربازي‌اش را مشخص كند. او همانند افرادي كه كارت‌هايشان ابطال شد تعيين تكليف مي‌شود و فوتبالش را در تيم‌هاي نيروهاي مسلح ادامه مي‌دهد.

باران چشمه درباره وضعيت ارسلان كاظمي نيز تصريح كرد: ارسلان از نگاه سازمان وظيفه عمومي ناجا و ما دانشجو نيست و نمي‌تواند از معافيت تحصيلي‌اش استفاده كند و سيستم ديگر او را به عنوان سرباز مي‌شناسد. بايد هرچه زود‌تر خودش را معرفي كند و برگه اعزام بگيرد و در تيم نيروي زميني كه ليگ برتري است به ميدان برود. تا زماني كه نيروهاي مسلح تيمي در ليگ‌هاي برتر دارند بازيكني را به تيم ديگر نمي‌دهيم. او در هر شرايطي به نيرو زميني مي‌رود.

وی تاکید کرد: ارسلان هنوز چند ماه فرصت دارد و غيبت شامل حالش نمي‌شود. اگر از زمانش بگذرد و خودش را معرفي نكند غيبت مي‌خورد و در آن شرايط امكان سرباز قهرماني شامل حالش نمي‌شود و مطمئنا ضرر خواهد كرد.

باران چشمه در پايان اظهار كرد: از امير حسن‌پور رييس تربيت بدني نيروي زميني به دليل تلاش هايش در مسير ورزش قهرماني كشور و رشد ورزش در نيروهاي مسلح و نيروي زميني تشكر مي كنم. او باعث شده فعاليت ورزش حرفه‌اي و قهرماني ما پوياتر ادامه پيدا كند. از اين ميزباني مسابقات آمادگي جسماني هم تشكر مي‌كنم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied