شمانیوز
شما نیوز

درمان قطعی عارضه تاول پا در ورزشکاران

یکی از رایج‌ترین مشکلات ورزشکاران رشته‌های دوومیدانی و افراد معمولی در پیاده‌روی، بروز ناخواسته تاول‌های دردناک ناشی از اصطکاک پوست پا با کفش است.

یکی از رایج‌ترین مشکلات ورزشکاران رشته‌های دوومیدانی و افراد معمولی در پیاده‌روی، بروز ناخواسته تاول‌های دردناک ناشی از اصطکاک پوست پا با کفش است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه خراسان و به نقل از میل آنلاین، محققان آمریکایی پس از دو سال مطالعه موفق به ساخت برچسب پوستی موثر در درمان تاول‌های دردناک پاهای ورزشکاران رشته دو‌ومیدانی شدند.

پژوهشگران به منظور مشخص‌شدن کارایی این دستاورد، برچسب جدید ضد تاول را تنها بر روی یک پای 128 دونده مسیر 249 کیلومتری رشته فوق ماراتن قرار دادند.

آنها پس از بررسی پاهای دوندگان ماراتن دریافتند که وضعیت سلامت در 98 دونده در محل نصب برچسب ضد تاول کاملا سالم و بدون تورم است.

محققان معتقدند که اکثر مردم برای جلوگیری از بروز تاول در پا از روش‌هایی مثل پوشیدن جوراب کلفت و مالیدن کرم استفاده می‌کنند.

اکنون آنها معتقدند که پس از دو سال مطالعه فشرده بالاخره بهترین ترکیب موثر برای جلوگیری از بروز هرگونه تاول دردناک در پاها را تولید کرده‌اند.

دکتر گرانت لیپمان، متخصص بیماری‌های پوستی در مورد مزیت استفاده از برچسب ضد تاول عنوان کرد: ایجاد تاول‌های ناخواسته در پاها نه تنها بسیار دردناک و غیرقابل تحمل است، بلکه تاثیر منفی زیادی بر روی عملکرد ورزشکاران دارد. خوشبختانه با قراردادن برچسب ضد تاول در نقاط مستعد تاول پا می‌توان از بروز هرگونه عارضه دردناک در پاها جلوگیری کرد.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied