شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

شرایط دریافت و قیمت خوابگاه برای تحصیل در کانادا

برای مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل در کانادا، شما نیاز به ارائه محل اقامت دارید تا بتوانید ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کنید. معمولاً مهاجران، تجربه زندگی در کانادا را ندارند؛ بنابراین، پیدا کردن یک مکان زندگی مناسب و دریافت خوابگاه دانشجویی برای آن‌ها، بسیار دشوار خواهد بود. چنانچه برای تحصیل در کانادا، موفق شده‌اید از دانشگاه موردنظرتان پذیرش بگیرید و یک خوابگاه دانشجویی مناسب رزرو کنید، با مراحل مهم بعدی مواجه خواهید شد که در این مقاله، به بررسی این موارد خواهیم پرداخت.

شرایط دریافت و قیمت خوابگاه برای تحصیل در کانادا

برای مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل در کانادا، شما نیاز به ارائه محل اقامت دارید تا بتوانید ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کنیدمعمولاً مهاجران، تجربه زندگی در کانادا را ندارند؛ بنابراین، پیدا کردن یک مکان زندگی مناسب و دریافت خوابگاه دانشجویی برای آن‌ها، بسیار دشوار خواهد بودچنانچه برای تحصیل در کانادا، موفق شده‌اید از دانشگاه موردنظرتان پذیرش بگیرید و یک خوابگاه دانشجویی مناسب رزرو کنید، با مراحل مهم بعدی مواجه خواهید شد که در این مقاله، به بررسی این موارد خواهیم پرداخت.

جمع‌آوری مدارک موردنیاز، نگارش انگیزه نامه و دیگر اسناد کتبی، دریافت نوبت سفارت جهت مصاحبه و اخذ ویزای کشور کانادا، ازجمله مواردی هستند که باید پشت سر بگذاریدتوجه داشته باشید که اگر از کارشناسان حرفه‌ای امور مهاجرتی بهره نبرید، احتمال رد شدن و برگشت خوردن درخواست ویزای تحصیلی کانادا، بسیار زیاد است و ممکن است تمام تلاش‌هایتان، بیهوده باشددر این مقاله، سعی داریم به بررسی شرایط دریافت و هزینه خوابگاه‌های دانشجویی این کشور بپردازیم.

 

شرایط دریافت خوابگاه دانشجویی کانادا

شرایط دریافت و قیمت خوابگاه برای تحصیل در کانادا

 

یکی از سؤالات مهم علاقه‌مندان به تحصیل در کانادا، همواره این است که چگونه خوابگاه دانشجویی در کانادا دریافت کنیم؟! بایستی بدانید که یکی از راه‌های دریافت خوابگاه دانشجویی در کانادا، مراجعه به وب‌سایت دانشگاهی است که در آن، موردپذیرش تحصیلی قرارگرفته‌ایدمعمولاً در وب‌سایت کالج مربوطه، شرایط رزرو خوابگاه، به‌طور کامل توضیح داده‌شده است؛ همچنین، می‌توانید از طریق وب‌سایت رسمی دانشگاه، عکس‌های خوابگاه‌ها را نیز مشاهده کنیددانشگاه معتبر تورنتو، یکی از همین کالج‌های آموزشی محسوب می‌شود.

مراجعه به دفتر دانشجویی بین‌الملل، دیگر اقدامی است که برای رزرو خوابگاه، پیش روی متقاضیان تحصیل در کانادا خواهد بودمعمولاً برای هر نوع رزرواسیون خوابگاه، باید مدارک هویتی خود را ارائه بدهید؛ همچنین، سؤالاتی در رابطه با بودجه، نیازها و مدت اقامت، از شما پرسیده می‌شودجهت مهاجرت به کانادا، باید بدانید که برخی از خوابگاه‌ها، کاملاً رایگان هستند و برخی دیگر از خوابگاه‌های دانشجویی نیز در ازای پرداخت هزینه، قابلیت رزرو دارند.

دانشجویان می‌توانند از طریق وب‌سایت یا واحدهای مربوطه دانشگاه موردنظر، به بررسی این مسئله بپردازند که آیا واجد شرایط دریافت خوابگاه دانشجویی هستند یا خیر؟! همچنین، باید به این نکته توجه داشته باشید که می‌خواهید محل اقامتتان، داخل محوطه دانشگاه باشد (On-Campusیا خارج از محوطه‌های مربوط به کالج (Off-Compus)؟!

 

سکونت در محوطه دانشگاهی برای تحصیل در کانادا

اقامت در محوطه‌های دانشگاه‌های کانادا که با اصطلاح «On-Campus Housing» شناخته می‌شود، راهی کم دردسر برای زندگی در این کشور استاین نوع سکونت، معمولاً به سه دسته مختلف تقسیم می‌شود:

  • اقامت در آپارتمان‌های مربوط به دانشکده
  • دریافت خوابگاه دانشجویی
  • دریافت خوابگاه‌های متأهلی

لازم به ذکر است که اغلب دانشگاه‌های این کشور، برای تسهیل شرایط تحصیل در کانادا، دارای خوابگاه‌هایی در سایت دانشگاه و یا در نزدیکی مرکز آموزشی هستند.

 

سکونت در آپارتمان‌های دانشگاه موردنظر

بسیاری از مراکز آموزش عالی این کشور، علاوه بر برخورداری از خوابگاه، آپارتمان‌هایی را نیز برای اسکان دانشجویان، احداث نموده‌اندمعمولاً، هر واحد از این آپارتمان‌ها، برای اقامت 3 الی 6 دانشجو در نظر گرفته می‌شود که عمدتاً دارای اتاق‌های شخصی برای هر دانشجو هستندبه خاطر داشته باشید که این واحدها، معمولاً در دسترس نخواهد بود و با خروج دانشجویان سال بالایی، می‌توانید برای اقامت در آن‌ها، درخواست دهیداین‌گونه آپارتمان‌ها، عمدتاً به‌صورت منفرد یا چند بلوکه، در کنار سایت دانشگاه واقع‌شده‌اند؛ همچنین، برخی از کالج‌ها نیز برای تأسیس آپارتمان‌های دانشگاهی، به احداث شهرک‌های خصوصی روی آورده‌اند.

 

دریافت خوابگاه‌های دانشجویی برای تحصیل در کانادا

شرایط دریافت و قیمت خوابگاه برای تحصیل در کانادا

 

در رابطه با شرایط خوابگاه‌های دانشجویی این کشور، به نکات زیر توجه نمایید:

 

  • خوابگاه‌های دانشجویی، معمولاً محیط مناسبی برای دانشجویان سال پایینی هستند.
  • این واحدها به لحاظ متراژ و تجهیزات، متفاوت خواهند بود.
  • در اکثر واحدهای خوابگاهی،1 الی 3 هم‌اتاقی ساکن است.
  • یک‌سری فضای مشترک در خوابگاه‌ها وجود دارد؛ فضاهایی نظیر، سالن نهارخوری، آشپزخانه، سرویس بهداشتی، لاندری و...

دانشجویانی که مهاجرت به کانادا را انتخاب نموده‌اند، با ارائه درخواست به‌موقع و مناسب، می‌توانند واحدهای خوابگاهی دانشگاهی را دریافت نمایند.

 

شرایط خوابگاه متأهلی دانشگاه‌های کانادا

چنانچه افراد به‌قصد تحصیل در کانادا، همراه با همسر و فرزند خود به این کشور مهاجرت کنند، می‌توانند از خوابگاه‌های متأهلی استفاده نمایندتوجه داشته باشید که فرزند (یا فرزندان) شخص برای اسکان در خوابگاه متأهلی، بایستی دارای سن کمتر از 18 سال باشددر رابطه با دریافت خوابگاه متأهلی دانشجویی در کانادا، باید به 2 نکته مهم توجه داشت:

 

  • تعداد این نوع خوابگاه‌ها و ظرفیت پذیرش آن‌ها در مقایسه با درخواست‌های گسترده دانشجویان، بسیار محدود است.
  • برای دریافت خوابگاه‌های متأهلی، باید درخواست‌نامه ارائه دهیداین نکته را به ذهن بسپارید که فرآیند بررسی تقاضاها، بسیار زمان‌بر خواهد بود؛ بنابراین، برای اینکه ازلحاظ طی فرآیند مهاجرت به کانادا و همچنین وضعیت سکونت، دچار هیچ مشکلی نشوید، بهتر است نسبت به اجاره یک مسکن و یا حضور در دیگر خوابگاه‌های معمولی، اقدام نمایید.

توجه داشته باشید که خوابگاه‌های متأهلی، بزرگ‌تر از واحدهای خوابگاهی معمولی هستند.

 

اقامت خصوصی برای تحصیل در کانادا

شرایط دریافت و قیمت خوابگاه برای تحصیل در کانادا

 

سکونت در خانه‌های خارج از محوطه دانشگاه‌ها که با اصطلاح «Off-Campus Housing» شناخته می‌شود، یکی از راه‌های اقامت در کانادا به شمار می‌رودجهت آگاهی از وضعیت خانه‌های اجاره‌ای (خصوصی) اطراف دانشگاه‌ها، دانشجویان می‌توانند به دفاتر املاک موجود در بازار و همچنین، دفتر مسکن دانشگاه خود مراجعه کننداین نوع سکونت، در دو دسته مختلف، قابل تقسیم‌بندی است:

 

  • خانه‌های خصوصی اجاره‌ای: این‌گونه خانه‌ها ،قاعدتاً باید دارای یک مستأجر مشخص باشند و عمدتاً فاقد اسباب و اثاثیه هستنداجاره چنین خانه‌هایی به‌تنهایی، ممکن است افراد را به لحاظ مالی، تحت‌فشار قرار دهد. به‌منظور اجاره خانه‌های خصوصی، باید قراردادی رسمی میان شما و فرد اجاره دهنده، به امضا برسد.
  • خانه‌های اشتراکیاگر مالک خانه، با اجاره ملک خود به دو یا چند نفر موافقت کند، می‌توانید نسبت به اجاره خانه‌های اشتراکی اقدام کنیدبدین ترتیب، شما با چند نفر دیگر هم‌خانه خواهید شدبا توجه به تعداد نفرات ساکن در خانه، بهتر است این خانه‌ها دارای 2 الی 4 اتاق‌خواب باشند.

همچنین، دانشجویان می‌توانند با یک خانواده کانادایی و یا اتباع خارجی، خانه‌های اجاره‌ای بزرگ‌تر را تقسیم‌بندی کرده و به‌صورت اشتراکی، مورداستفاده قرار دهندالبته، بسیاری از افراد به دلایل مختلف، دست به چنین انتخابی نمی‌زنند.

هزینه اجاره خانه در کانادا برای دانشجویان

جهت تحصیل در کانادا، باید به این مسئله توجه داشته باشید که ممکن است موفق به رزرو خوابگاه مناسبی نشوید؛ بنابراین، باید از هزینه‌های اجاره خانه دانشجویی در کانادا، مطلع باشیددر همین راستا، باید بدانید که بسته به عواملی نظیر، متراژ، میزان عمر بنا، محله، شهر، ویژگی‌های معماری، موقعیت دسترسی به نقاط مختلف شهری و...، هزینه اجاره خانه در کانادا، به‌طور متوسط می‌تواند از 400 تا 1600 دلار، متفاوت باشد.

 

مزایای تحصیل در کانادا با اقامت در خوابگاه دانشجویی

طی نظرسنجی‌های صورت گرفته از میان افراد حاضر در خوابگاه‌های دانشجویی کانادا، آن‌ها عمدتاً از شرایط این‌گونه فضاهای اقامتی، رضایت دارندبرخی از اصلی‌ترین مزیت‌های زندگی در خوابگاه دانشجویی کانادا، عبارت‌اند از:

 

  • افزایش تعاملات اجتماعی و آشنایی با فرهنگ‌های مختلف
  • قرارگیری در اتمسفر درسی و امکان کمک گرفتن از دیگر دانشجویان
  • امنیت بالا
  • در اختیار داشتن محیط تمیز
  • داشتن اتاق‌خواب اختصاصی
  • امکان حضور در برنامه‌های تفریحی تعریف‌شده برای دانشجویان ساکن در خوابگاه کالج‌ها
  • نزدیکی به محیط شهری و امکان بهره‌مندی از امکانات گسترده
  • دسترسی آسان به سیستم حمل‌ونقل شهری
  • در اختیار داشتن سالن مطالعه
  • مبله بودن اقامتگاه‌های دانشجویی

 

محدودیت‌های دریافت خوابگاه دانشجویی کانادا

گاهی برخی از دانشگاه‌ها، خوابگاه‌های خود را فقط به دانشجویانی که موفق به کسب نمرات A شده‌اند، ارائه می‌دهند. همچنین، بهره‌مندی از تمکن مالی بهتر نیز، ممکن است توسط دانشگاه موردنظر، به‌عنوان یکی از ملاک‌های اعطای خوابگاه دانشجویی کانادا در نظر گرفته شودقدیمی بودن ساختار برخی از خوابگاه‌ها، دیگر عاملی است که موجب می‌شود افراد از حضور در این‌گونه مراکز اقامتی، صرف‌نظر کنند.

 

هزینه دریافت خوابگاه‌های دانشجویی کانادا

به‌طورکلی، هزینه سالانه خوابگاه دانشجویی برای دانشجویان ایرانی، حدود 3000 الی 7500 دلار خواهد بودالبته، برخی از مراکز دانشگاهی، خوابگاه‌های رایگان را در اختیار برخی از دانشجویان قرار می‌دهند. همچنین، با قرارگیری در زمره دانشجویان معدل A، ممکن است از تخفیف‌هایی برای پرداخت شهریه خوابگاه و شهریه تحصیل در کانادا بهره‌مند شوید.

لازم به ذکر است که با توجه به دسترسی به بسیاری از امکانات در خوابگاه‌ها، دانشجویان می‌توانند بخش زیادی از هزینه‌های زندگی خود را (نظیر حمل‌و‌نقل، اینترنت، خوراک و...) به خوبی مدیریت کنند؛ به همین دلیل، به‌خصوص در سال‌های اول و دوم، افراد به اقامت در خوابگاه‌های دانشجویی کانادا، علاقه‌مند هستند.

 

تحصیل در کانادا با انتخاب برترین مؤسسه مهاجرتی

انتخاب کارشناسان غیرحرفه‌ای و ناآشنا با امور تخصصی مهاجرتی، همواره می‌تواند منجر به رد درخواست‌نامه‌ متقاضیان مهاجرت به کانادا، آمریکا و هر کشور دیگری شود؛ درنتیجه، خطر ایجاد آسیب‌های جبران‌ناپذیر در آینده افراد، همیشه در کمین خواهد بوددر همین راستا، مؤسسه مهاجرتی دکتر مهرآیین مخبری، از برترین آژانس‌های مهاجرتی کشور محسوب می‌شوداین آژانس معتبر، با در اختیار داشتن زبده‌ترین و پرتجربه‌ترین کارشناسان، می‌تواند خدمات گسترده‌ای را درزمینه مهاجرت به کانادا و آمریکا اعم از، اخذ ویزای تحصیلی آمریکا، ویزای نخبگان آمریکا، تحصیل در مدارس آمریکا، اخذ شهروندی آمریکا، مهاجرت کاری به کانادا، ویزای تحصیلی کانادا، انتخاب بهترین رشته‌های تحصیلی بین‌المللی در کشورهای مختلف، انجام کلیه مراحل دریافت ویزای تحصیلی کانادا و... ارائه دهد.

نگارش انگیزه‌نامه و دیگر مدارک کتبی نیز توسط کارشناسان حرفه‌ای مؤسسه مهاجرتی دکتر مهرآیین مخبری، صورت می‌پذیردجهت دریافت مشاوره‌های تخصصی درزمینه امور مهاجرتی، می‌توانید با شماره 02191001222 تماس حاصل کرده و از کارشناسان زبده این مرکز معتبر، مشاوره بگیرید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied