شمانیوز
شما نیوز

بورس

پیش بینی وضعیت بورس فردا 3 آذر | بورس سبزپوش می شود؟

امروز (سه شنبه 2 آذر ماه) روند بازار سرمایه، نزولی بود و آیا روند بورس در جریان معاملات فردا (چهارشنبه 3 آذرماه) تغییر خواهد کرد و مثبت می شود؟!ِ

پیش بینی وضعیت بورس فردا 3 آذر | بورس سبزپوش می شود؟

به گزارش شما نیوز: امروز (سه شنبه 2 آذر ماه) شاخص کل بورس در پایان معاملات بازار سرمایه با افت 2 هزار و  521 واحدی روبرو شد و در ارتفاع 1 میلیون و 404  هزار و 611 واحدی قرار گرفت. در پایان معاملات امروز، شاخص کل هم وزن بورس، نیز با کاهش 1 هزار و 889 واحدی روبرو شد و در ارتفاع 385 هزار و 44 واحدی قرار گرفت. در حال حاضر، بورس در شرایط مطلوبی قرار ندارد و این عوامل، موجب نگرانی سهامداران بورس را فراهم کرده است. سهامداران بورس امیدوار به تغییر روند بورس هستند و آیا در روزهای آینده، وضعیت بورس بهتر می شود؟!

پیش بینی بورس فردا چهارشنبه 3 آذر ماه

امروز (سه شنبه 2 آذر ماه) بورس تقریبا روز آرامی را پشت سر گذاشت و مطابق دو روز گذشته شستا با صف خرید به کار خود پایان داد. شاخص کل و شاخص کل هم وزن هر کدام در مقایسه با روز گذشته به ترتیب اُفت ۰.۱۳ و ۰.۳۲ درصدی را تجربه کردند. نکته قابل توجه برای بورس امروز، ورود پول حقیقی به بازار به میزان ۱۱۰ میلیارد تومان بود.
ارزش معاملات بورس در روز جاری حدود ۴ هزار میلیارد تومان بود و فولاد، شستا، پارس، شفن، تاپیکو، شبندر، وغدیر هفت نماد با بیشترین تاثیر بر روی شاخص کل بودند. شستا بعد از خبر افزایش سرمایه خود امروز را نیز به صف خرید نشست اما این صف خرید تا انتهای بازار دوام نیاورد و عرضه شد.
هر چند امروز همه سهامداران منتظر بازگشایی دو نماد خودرو و خساپا به عنوان لیدرهای گروها خودرویی و حتی بازار بودند، اما این اتفاق رخ نداد تا این بازگشایی به روزهای دیگر موکول شود.
«نیما میرزایی» تحلیلگر و کارشناس بازار سرمایه درخصوص وضعیت بورس فردا (چهارشنبه 3 آذرماه)، گفت: بازار کماکان وضعیت نوسانی دارد و سردرگمی و عدم شفافیت در آینده، اهرم های تاثیر گذار داخلی و خارجی بر آن موجب ادامه وضعیت فعلی علی رغم جذابیت قیمتی در نمادهای متعدد شده است. از ابهامات قابل مدیریت داخلی، می توان به نرخ های بهره، ارز و خوراک در آینده، حتی کوتاه مدت اشاره کرد که به نظر می رسد بخش عمده آن توسط وزارت اقتصاد در تعامل با سایر وزارت خانه های مرتبط قابل مرتفع کردن باشد. برای بازار فردا روز پُرعرضه ای را پیش بینی می کنم که با حجم معاملات کم ولی نوسانات شدید روبه رو باشد.

عامل تاثیر گذار بر روند بورس هفته جاری

مهمترین فاکتور خبری برای هفته آینده، اخبار مربوط به بودجه است که می‌تواند بر بازار اثرگذار باشد. این طور که شنیده می‌شود تصمیم بر آن شده که دلار در بودجه با نرخ ۲۲ الی ۲۳ هزار تومان در نظر گرفته شود و این یعنی نرخ دلار نیمایی به عنوان مرجع رسمی قیمت دلار در نظر گرفته خواهد شد که این هم باز به نفع بازار سرمایه و سیگنال مثبتی برای کلیت بازار است.
در هفته گذشته، شاهد شاهد خروج 120 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از بازار بودیم اما در صندوق‌های بادرآمد ثابت هم هیجان ورود پول حقیقی نداشتیم که این نشان از انتظارات تورمی افراد حقیقی است که با رشد قیمت دلار ترجیج می‌دهند سرمایه‌هایشان را کمتر به‌صورت ریال نگه دارند. این ریزش های روزهای اخیر بازار با سال گذشته تفاوت معناداری دارد. در سال گذشته پی بر ایی کلیت بازار بالا بود ولی امروز پی بر ایی بازار به اعداد جذابی رسیده است و کم نیستند سهم هایی که به لحاظ بنیادی در وضعیت خوبی قرار گرفته است و بدین جهت است که می‌توانیم بگوییم بازار سهام یکی از ارزانترین بازارها در شرایط فعلی است و برای کسانی که قصد سرمایه‌گذاری با دید میان‌مدت و بلندمدت دارند می‌تواند جذاب باشد.
اما نکته جالب و راهبردی برای معاملات هفته آینده، نسبت تغییرات شاخص هم‌وزن به شاخص‌کل است. در طی دو سه ماه اخیر وضعیت شاخص‌کل نسبت به شاخص هم‌وزن بهتر بود یعنی در روزهای مثبت شاخص‌کل رشد بیشتر و در روزهای منفی درصد منفی کمتری را تجربه می‌کرد. اما در هفته گذشته شاهد بهبود نسبی شاخص‌کل هم‌وزن به شاخص‌کل هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied