شمانیوز
شما نیوز

پارسا پیروزفر

رقص پارسا پیروزفر جنجال به پا کرد | رقص دیدنی پارسا پیروزفر وایرال شد

سکانسی از سریال یاغی و رقصیدن پارسا پیروزفر مورد توجه همگان قرار گرفت.

رقص پارسا پیروزفر جنجال به پا کرد | رقص دیدنی پارسا پیروزفر وایرال شد

به گزارش شمانیوز: پارسا پیروز فر در تاریخ 22 شهریور سال 1351 در تهران متولد شد. پارسا پیروزفر فارغ التحصیل لیسانس رشته نقاشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران می باشد که بجز نقاشی و بازیگری یک مجسمه ساز موفق می باشد.پارسا پیروز فر (Parsa Pirouzfar) از پدری نظامی (سرهنگ گارد) و مادری فرهنگی (دبیر دبیرستان) به دنیا آمده و بچه سلطنت آباد (پاسداران) است

 

 

نام و نام خانوادگی:پارسا پیروزفر

تاریخ تولد:22 شهریور 1351

محل تولد:تهران

تحصیلات:لیسانس نقاشی

تاهل:مجرد

زمینه فعالیت:بازیگر ،کارگردان نمایش، نقاش، نمایشنامه نویس و مترجم

آغاز فعالیت بازیگری:از 1370 تاکنون

 

پارسا پیروزفر دارای مدرک کارشناسی نقاشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و دانش‌آموخته رشته بازیگری از آکادمی هنرهای نمایشی استاد سمندریان در سال 1374 است. او در سال 1380 نمایش هنر اثر یاسمینا رضا را به روی صحنه برد.

 

ازدواج پارسا پیروزفر 

آقای پیروزفر مجرد بوده و اطلاعاتی مبنی بر ازدواج او در دسترس نمی باشد.

 

پارسا پیروزفر

 

ورود پارسا پیروزفر به عرصه هنر

پارسا پیروزفر در سال های 1386، 1389 و 1390، به تدریس بازیگری در مدرسه فیلمسازی و پژوهش های سینمایی هیلاج پرداخته است. او همزمان با پرداختن به بازیگری سینما و بازیگری و کارگردانی تئاتر، در مقاطع زمانی متفاوتی به نقاشی، ترجمه آثار نمایشی، طراحی صحنه و لباس برخی از کارهای خود می پردازد.

علاوه براین پس از اتمام دبیرستان و تا کنون در زمینه های مختلفی از جمله گرافیک و تصویرسازی، مجسمه سازی، ساختن بنرهای تبلیغاتی و دوبله نیز فعالیت کرده است.

 

پارسا پیروزفر

 

صداپیشگی پارسا پیروزفر

یکی از دغدغه های پارسا پیروزفر صدا پیشگی بوده است به طوری که در سالهای 1371 تا 1375به این حرفه پرداخته است. او در نمایشنامه های رادیویی و تعدادی نمایش ویژه کودکان به صورت نوار کاست نیز همکاری داشته است.

 

آغاز بازیگری پارسا پیروزفر 

پارسا پیروزفر برای اولین بر در نقش شیخ سالک که نقشی کوتاه در فیلم پری به کارگردانی داریوش مهرجویی در سال 1373 فعالیت بازیگری خود را آغاز کرد. او در همان سال، همزمان با تحصیل در رشته نقاشی، متد استانیسلاوسکی را نزد مهین اسکویی، کارگردان، مدرس تئاتر و مترجم آثار نمایشی آموخت.

 

پارسا پیروزفر

 

پارسا پیروزفر در سریال یاغی

سریال یاغی به کارگردانی محمد کارت و تهیه کنندگی سیدمازیار هاشمی در سال 1400 است که از شبکه نمایش خانگی منتشر می شود.

این سریال که به زندگی جوانی به نام جاوید(علی شادمان) و مشکلات او از گرفتن شناسنامه تا رفتن به مسیر درست کشتی و رسیدن به دختر مورد علاقه اش را نشان می دهد.

پارسا پیروزفر در سریال یاغی نقش بهمن را ایفا می کند که صاحب باشگاه کشتی است و علاوه براین یک مرکز تفریحی را اداره می کند.

طناز طباطبایی بازیگر شخصیت طلا مطلا، نقش همسر او را در این سریال ایفا می کند و امیر جعفری، مه لقا باقری، عباس جمشیدی فر، نیکی کریمی، فرهاد اصلانی، آبان عسگری، الیکا ناصری، مهدی حسینی نیا و جواد خواجوی بازیگران دیگر این سریال را تشکیل می دهند.

 

پارسا پیروزفر

 

پارسا پیروزفر نمایش ماتریوشکا

پارسا پیروزفر در سال 1394، نمایش 8 اپیزودی ماتریوشکا را که بر اساس داستان های کوتاه آنتون چخوف ترجمه کرده و نوشته بود را به صورت نمایش های کوتاه و مرتبط، به صورت تک نفرهاجرا کرد.

نمایش ماتریوشکا پنجمین کار پارسا پیروزفر در مقام کارگردانی بود که به مدت دو سال در شهرهای مختلف آمریکا و کانادا نظیر لس آنجلس، سن دیگو، برکلی، مونترآل و ونکوور با استقبال زیادی اجرا شد. پارسا پیروزفر برای بازی در نمایش ماتریوشکا موفق به دریافت تندیس زرین بهترین بازیگر مرد در بخش بین‌الملل سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر در سال 1395 شد.

 

پارسا پیروزفر در سریال در پناه تو

سریال در پناه تو به کارگردانی حمید لبخنده در سال 1374 را می توان انقلابی در ساخت سریالهای بعد از انقلاب دانست. این سریال با معرفی چهره های جوان و با استعدادی همچون لعیا زنگنه، حسن جوهرچی، رامین پرچمی و پارسا پیروزفر، یکی از سریالهای پر بیننده در دهه هفتاد بود. بازیگران این سریال اگرچه در فیلم و سریالهای قبل از در پناه تو نیز حضور داشتند اما با حضور در این سریال شهرت بیشتری کسب کردند.

نقش پارسا پیروزفر در این سریال به دلیل ممیزی های بسیار، کمرنگ شده و بخش زیادی از بازی او حذف شد اما حضور اندک او در سریال در پناه تو، بسیار قابل توجه بود.

 

پارسا پیروزفر در سریال در قلب من

سریال در قلب من، عنون دومین سریال به کارگردانی حمید لبخنده در سال 1377 بود که با حضور بازیگران مطرحی همچون حمیده خیرآبادی، ثریا قاسمی، ایرج راد، علی دهکردی و لعیا زنگنه، باعث معروفیت بیشتر پارسا پیروز فر شد.

پارسا پیروزفر در نقش برادر لعیا زنگنه بود که در یک خانواده با وضعیت مالی اندک زندگی می کرد. پدر او راننده ایرج راد بوده و داستانهای مختلفی در این سریال به تصویر کشیده شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۵ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied