شمانیوز
شما نیوز

قیمت سکه

پیش بینی قیمت سکه در روزهای آینده | قیمت سکه کاهش می یابد؟

تحلیلگران فنی معتقدند در صورتی که مرز ۱۵ میلیون تومان شکسته شود احتمالا سکه به سمت ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حرکت خواهد کرد.

پیش بینی قیمت سکه در روزهای آینده | قیمت سکه کاهش می یابد؟

بازار قیمت سکه در روزهای پایانی هفته گذشته شاهد رفت و برگشت این فلز گران بها بین دو کانال ۱۴ و ۱۵ میلیون تومان بود. قیمت سکه امامی در روز شنبه هفته جاری بر روی پله اول و دوم کانال ۱۵ میلیون تومان‌معامله شد.قیمت سکه از نظر سکه بازان در شرایط فعلی نکته قابل توجه  حباب سکه است.ارزش ذاتی قیمت سکه با قیمت نقدی به بالای ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده و حتی در مقطعی حباب سکه بالای ۲ میلیون تومان بوده است. فعالان بازار معتقدند همین امر موجب کاهش انگیزه خریداران شده است.

عده ای از معامله گران با اشاره به نرخ تورم می گفتند که دولت همچنان برنامه ی خاصی را برای کاهش انتظارات تورمی انجام نداده واین گروه از افزایش احتمالی قیمت سکه سخن گفتند‌.

سفر  قریب الوقوع جو بایدن به خاورمیانه هم به دقت زیر ذره بین سکه بازان قرار گرفته است.اخیرا سایت «نور نیوز»، نزدیک به شورای امنیت ملی ایران،‌در توییتی عنوان کرده است که 'ایجاد شبکه یکپارچه پدافندی در منطقه از سوی آمریکا با مشارکت، هدایت و مدیریت پنهان رژیم شرور صهیونیستی اقدامی تهدیدآمیز است.

از نظر معامله گران اجرایی شدن این طرح می تواند به افزایش تنش ها بین ایران و غرب منجر  شود و به تبع آن قیمت سکه هم بالا برود.

رئیس جمهور آمریکا روز گذشته  رسما برای ایران خط و نشان کشید . بایدن در یادداشتی برای «واشنگتن پست» اعلام کرد، تا زمانی که ایران به برجام برنگردد، فشار اقتصادی و دیپلماتیک واشنگتن ادامه می‌یابد.

به نظر می رسد چالش  برجام همچنان حل نشده و پیام تهدید آمیز بایدن می تواند انتظارات افزایشی را تقویت کند.

تحلیلگران فنی معتقدند در صورتی که مرز ۱۵ میلیون تومان شکسته شود احتمالا سکه به سمت ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حرکت خواهد کرد.

با این حال عده ای از معامله گران می گفتند اگر در روز جاری قیمت دلار رشد کند این امر می تواند از کاهش قیمت سکه جلوگیری کند.

نوسانات قیمت طلا و سکه

علاوه بر دلار، در بازار طلا و سکه نیز امروز نوساناتی وجود دارد. بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا در لحظه تنظیم این خبر روند کاهشی دارد و به کانال پایین‌تر رفته است. اکنون به یک میلیون و ۳۹۷ هزار و ۷۹۶ تومان رسیده است.

قیمت سکه نیز کاهشی است و به کانال پایین‌تر رفته. اکنون با قیمت ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

قیمت سکه طرح قدیم، نیز روند نزولی دارد و  به ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است.

سیگنال‌های موثر بر بازار دلار، طلا و سکه

در مدت اخیر بازارهای مالی، تحت تاثیر مذاکرات وین و صدور قطعنامه شورای حکام قرار داشتند.

قیمت دلار صرافی ملی، در هفته گذشته ۱،۰۲ درصد و در ماه خرداد ۱۰،۵۷ رشد داشت. نرخ دلار در بازار آزاد نیز در هفته‌های گذشته نوسانات زیادی داشت. حالا سیگنال‌های داخلی و خارجی متضادی برای بازار ارسال می‌شود که می‌توانند روی روند قیمت‌ها اثرگذار باشند.

افزایش تورم، ادامه ابهام‌ها در مورد مذاکرات وین، صدور قطعنامه شورای حکام و اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه تحریم‌ها، از جمله مواردی هستند که روی قیمت دلار اثرگذار بوده‌اند. هر چند بانک مرکزی تلاش کرد با اقداماتی بازار را کنترل کند، اما برخی فعالان این حوزه معتقدند عدم تزریق ارز به بازار، زمینه‌ساز افزایش مجدد قیمت دلار در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه شد.

تحرکات بین‌المللی در مورد مذاکرات وین

در مقابل سیگنال داخلی رکوردشکنی تورم ماهانه که می‌تواند اثر افزایشی بر قیمت دلار داشته باشد، برخی تحرکات بین‌المللی، ممکن است تا حدودی سیگنال کاهشی را برای بازار صادر کنند.

این روزها اخبار از افزایش تلاش‌ها برای از سرگیری مذاکرات وین حکایت می‌کنند. یکی از مهم‌ترین‌ها، سفر جوزف بورل، نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران است.

بورل در نشست خبری گفت: سفر من یک هدف اصلی دارد این‌که این بن بست را بشکنم. تنش‌ها را در خصوص مذاکرات برجام کم کنم. برای من اهمیت اصلی داشت و این‌که یک انگیزه جدید و فرصت جدیدی ایجاد کنیم که برجام و گفت‌وگوها را روی ریل قرار دهیم (فارس).

در این میان، نورنیوز، رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی خبر داد که مذاکرات احیای برجام احتمالا از وین به قطر منتقل می‌شود.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، نیز در روزهای گذشته برای دیدار و گفتگو با مقامات ایرانی به کشور سفر کرده بود. کارشناسان، هدف از این سفر را کاهش تنش‌ها و یافتن راهی برای ازسرگیری مذاکرات وین می‌دانند.

در این میان، انریکه مورا، معاون رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در توییتی با انتشار تصویری، از شام کاری با حضور جوزپ بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا، و راب مالی، فرستاده ویژه ایالات متحده در موضوع ایران، در بروکسل خبر داد.

مورا، موضوع این دیدار را گفتگوی عمیق درباره برجام و چشم‌اندازهای منطقه‌ای در خاورمیانه توصیف کرد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied