شمانیوز
شما نیوز

محمد کاسبی

حال محمد کاسبی وخیم شد | محمد کاسبی را دعا کنید

محمد کاسبی بار دیگر در بیمارستان بستری شد.

حال محمد کاسبی وخیم شد | محمد کاسبی را دعا کنید

به گزارش شمانیوز: محمد کاسبی بازیگر شناخته شده و باسابقه سینما و تلویزیون چند روزی است که به دلیل مشکلات قلبی در بیمارستان بستری شده است یلدا کاسبی فرزند محمد کاسبی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون درباره وضعیت این بازیگر که چند روزی است در بیمارستان بستری است بیان کرد:

به دنبال نارسایی قلبی که پدرم داشت تعویض دریچه آئورت اسفندماه انجام شد. اما الان در ادامه این نارسایی قلبی، ریه‌ها آب آورده است.

پدرم چند روز است در بیمارستان عرفان و در بخش آی‌سی‌یو تحت درمان است. عملکرد عضلات قلب در پی این نارسایی ضعیف شده بود و پزشکان سعی دارند با داروها راه حلی پیدا کنند.

می‌خواهم دعا کنید، ضربان قلب بالاست و پدرم تحت مراقبت است

 

محمد کاسبی

 

نام:محمد

نام خانوادگی:کاسبی

تاریخ تولد:1330/3/4

محل تولد:تهران

تحصیلات:فارغ التحصیل رشته بازیگری و کارگردانی

 

 

محمد کاسبی

 

زندگی‌نامه محمد کاسبی

محمد کاسبی، شنبه ۴ خرداد ۱۳۳۰ شمسی در کوچه آبشار خیابان ری تهران متولد شد، دوران کودکی، نوجوانی و جوانی خود را در محله نازی‌آباد تهران گذراند و تحصیلات خود را در دبستان رازی، دبیرستان الهی، فاتح، و رستاخیز به اتمام رساند و مدرک دیپلم را در سال ۱۳۵۰ اخذ کرد.

محمد کاسبی از سیزده سالگی در کاخ جنوبی جوانان در میدان راه آهن با گروه تئاتر فعالیت تئاتر تقریباً نیمه حرفه‌ای خود را آغاز کرد و از سال ۱۳۵۰ همکاری و بازیگری در اداره تئاتر تهران را شروع نمود.

او در کنکور سال ۱۳۵۰ شرکت کرد و در رشته پزشکی قبول شد اما به جهت علاقه به تحصیل تئاتر در دانشکده هنرهای زیبا، از پزشکی صرف نظر کرده و در سال ۱۳۵۱ به سربازی رفت.

در سال ۱۳۵۳ پس از برگشتن از سربازی دوباره در کنکور شرکت کرد و در رشته بازیگری و کارگردانی سینما و تئاتر قبول شد و به دانشکده هنرهای دراماتیک راه یافت.

 

 

محمد کاسبی

 

محمد کاسبی پیش از تحصیل و در حین آن در دانشکده دراماتیک به دوبلوری پرداخت. او در دوران دانشکده نمایشنامه‌های زیادی از جمله «یک نمایش طولانی» به کارگردانی جعفر والی، نمایش «مدا» به کارگردانی منیژه معامدی، نمایش «مهتابی برای محرومین» به کارگردانی شهناز جابری زاده، نمایشنامه «مترسک‌ها در شب»، «کارول»، «مسافران»، «در مه بخوان»، «بهترین بابای دنیا»، «عنکبوت» و… را بازی کرد. محمد کاسبی سال آخر دانشکده هنرهای دراماتیک بود که انقلاب به پیروزی رسید، با پیروزی انقلاب وی به مدت ۲ سال مسئول واحد نمایش رادیو بود و همزمان گویندگی در رادیو را نیز انجام می‌داد.

بعد از انقلاب اولین نمایشنامه‌ای که به روی صحنه تئاتر رفت کار گروه دانشجویان دانشکده دراماتیک بود که محمد کاسبی نیز عضو این گروه بوده و در آن ایفای نقش کرده است، این نمایشنامه در فروردین ۱۳۵۸ در تئاتر شهر به روی صحنه تئاتر رفته و نام این تئاتر «نهضت حروفیه» به نویسندگی شهید حسین قشقایی و کارگردانی داوود دانشور بود.

محمد کاسبی در اوایل سال ۱۳۵۸ با چندی از دوستان حوزه اندیشه و هنر اسلامی را پایه‌گذاری کرد که بعدها نام این محل به «حوزه هنری» تغییر نمود، او همچنین مرکز هنرهای نمایشی وزارت ارشاد را نیز بنیانگذاری کرد. از اواسط سال ۱۳۶۰ کار دوبله، مدیریت واحدِ نمایش رادیو و مسئولیت مرکز هنرهای نمایشی همه را رها کرد و تمام وقت و تمرکز خود را معطوف به حوزه هنری و آغاز فیلم سازی برای حوزه کرد، اولین کار در حوزه هنری فیلم توبه نصوح بود.

محمد کاسبی چندین نمایشنامه هم نوشته است که از جمله نمایشنامه‌های چاپ شده نمایشنامه «زالو» و «بایگانی» را می‌توان نام برد، نمایشنامه بایگانی علاوه بر اینکه به کارگردانی او به روی صحنه تئاتر شهر رفت در پنجمین جشنواره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس لوح تقدیر این جشنواره را نیز به دست آورد. او علاوه بر تمامی مسئولیت‌ها چندین فیلمنامه نوشته و کارگردانی کرده است مثل فیلم نامه «شنا در زمستان» که از جشنواره معلم لوح تقدیر را دریافت کرده است و هم چنین فیلم «شته ها» و «قاصد» و چندین فیلمنامه دیگر هم نوشته است که به تصویب وزارت ارشاد رسیده و این فیلمنامه‌ها در اختیار بنیاد سینمایی فارابی و اداره کل سینمای تجربی وزارت ارشاد قرار گرفته است، نام این فیلم نامه‌ها «راز سهراب» و فیلم نامه «خانه» می‌باشد. او تعدادی دیگر فیلم نامه نوشته است که هرگز آنها را ارائه ننمود.

محمد کاسبی در کنار بازیگری در حوزه هنری به فعالیت‌های دیگری نیز مشغول بود

 

ازدواج و همسر محمد کاسبی

محمد کاسبی سالهاست ازدواج کرده، از وی و همسرش در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر سال 95 تقدیر شد.

 

 

محمد کاسبی

 

فیلم شناسی محمد کاسبی

سینمایی

* رفقای خوب (۱۳۹۴)

*  آسمان هشتم (۱۳۸۹)

*  بدون اجازه (۱۳۸۹)

* نطفه شوم (۱۳۸۷)

*  نفوذی (۱۳۸۷)

*  دیوار (۱۳۸۶)

*  نیما یوشیج (۱۳۸۵)

*  عروسک فرنگی (۱۳۸۴)

*   عزیزم من کوک نیستم (۱۳۸۰)

*  مریم مقدس (۱۳۷۹)

* دنیای وارونه (۱۳۷۶)

* کمین (۱۳۷۵)

*  براده‌های خورشید (۱۳۷۴)

*  پدر (۱۳۷۴)

*  دایره سرخ (۱۳۷۴)

*  ماه و خورشید (۱۳۷۴)

*  حمله به اچ۳ (۱۳۷۳)

* پناهنده (۱۳۷۲)

*  همسفر (۱۳۷۲)

*  بدوک (۱۳۷۰)

*  بحران (۱۳۶۶)

* بایکوت (۱۳۶۴)

* زنگ‌ها (۱۳۶۴)

*  استعاذه (۱۳۶۲)

*  دو چشم بی‌سو (۱۳۶۲)

*  توبه نصوح (۱۳۶۱)

*  مرگ دیگری (۱۳۶۱)

 

تلویزیونی

*  تا صبح به کارگردانی مجید جوانمرد و محمد علی آهنگر ۱۳۸۵

* خوش‌رکاب به کارگردانی علی شاه حاتمی

* خوش غیرت به کارگردانی علی شاه حاتمی

* یاور به کارگردانی علی شاه حاتمی

* صاحبدلان به کارگردانی محمدحسین لطیفی

* رعنا به کارگردانی سید داود میرباقری ۱۳۶۷–۱۳۶۹

* سه در چهار به کارگردانی مجید صالحی

* زن بابا به کارگردانی سعید آقاخانی نوروز ۱۳۸۹

* خوش‌نشین‌ها به کارگردانی سعید آقاخانی ۱۳۸۹

* سه دونگ، سه دونگ به کارگردانی شاهد احمدلو ۱۳۹۰

*  فراموشی به کارگردانی مهدی سلطانی نوروز ۱۳۹۱

* خوب بد زشت (۱۳۹۳)

* حانیه [۱۳۹]کاری از «سیدجلال دهقانی اشکذری»

*  لطفاً دور نزنیم (۱۳۸۸)

به عنوان کارگردان

*  شنا در زمستان (۱۳۶۸)

*  قاصد (۱۳۶۶)

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۹ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied