شمانیوز
شما نیوز

حقوق بازنشستگان

خبر جدید برای بازنشستگان | زمان اعلام افزایش حقوق بازنشستگان مشخص شد

محمدهادی زاهدی وفا سرپرست وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، خبر جدیدی درباره افزایش حقوق بازنشستگان اعلام کرد.

خبر جدید برای بازنشستگان  | زمان اعلام افزایش حقوق بازنشستگان مشخص شد

حقوق بازنشستگان همواره از تبصره‌های پرچالش در جریان بررسی لوایح بودجه بوده است.حقوق بازنشستگان برای سال 1401 ، با افزایش 10 درصدی 5 میلیون تومان تعیین شده است. بازنشستگان جدیدا خواستار رسیدگی بشتر به مسئله افزایش حقوق در لایحه بودجه هستند و برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر دست به اعتراض های متعددی زده اند.حال با افزایش حقوق بحث دریافت مالیات از حقوق بازنشستگان بر سر زبان ها افتاده است.در ادامه آخرین خبر از حقوق بازنشستگان را میخوانید.

سرپرست وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: ما با نمایندگان بازنشستگان جلساتی داشته و تصمیماتی گرفته ایم و جلسه‌ای فردا هم با نمایندگان بازنشستگان داریم که خود آن‌ها نحوه افزایش حقوق را اعلام و اطلاع رسانی می‌کنند.

محمدهادی زاهدی وفا سرپرست وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در نشست خبری با رسانه‌ها، اظهار کرد: طیف بازنشستگان در گذشته منزلت خود را از دست داده و در سیاست گذاری‌ها مورد کم توجهی قرار گرفته‌اند.

ناترازی‌های صندوق‌های بازنشستگی

وی افزود: ما تلاش کردیم تا اتفاقات مطلوبی رخ بدهد اما حقیقتا ما وارث گذشته هستیم و ناترازی‌هایی وجود دارد، این ناترازی‌های صندوق‌های بازنشستگی ما را با چالش همراه کرده است.

زاهدی وفا تاکید کرد: تصمیمات حرفه ای در گذشته اتخاذ نشده و دو صندوق بازنشستگی ما به بودجه دولت متکی شده اند در حالی که باید تعادل در منابع و مصارف وجودداشته باشد و. خودشان را بر اساس یک فرمول اقتصادی اداره کنند. تصمیمات درباره بازنشستگان در سطح قوانین دولت و مجلس است.

وی اضافه کرد: ما در مجموع ۷۱ صندوق دیگر هم داریم که آن‌ها نیز با مشکلاتی همراه هستند و براساس قانون ساختار جامع رفاه اینها باید یکپارچه و ذیل وزارت رفاه ادغام شوند.

وی درباره افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: ما در راستای مصوبه شورای عالی کار و طبق قانون باید تصمیماتی می گرفتیم اما در این باره محدودیت‌های منابع و مالی وجود داشته و دارد.

زاهدی وفا همچنین ابراز کرد: ما با نمایندگان بازنشستگان جلساتی هم داشته و تصمیماتی گرفته ایم و جلسه‌ای فردا با نمایندگان بازنشستگان داریم که خود آن‌ها نحوه افزایش حقوق را اعلام و اطلاع رسانی می‌کنند.

سرپرست وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: پیشنهادهایی در زمینه واگذاری برخی سهام ها به بازنشستگان مطرح شده است. یکی از پیشنهادها این است که صندوق زمین و ساختمان در هر استان برای بازنشستگان تاسیس کنیم. در مجموع تصمیمات خوبی گرفته شده و فردا در جلسه کانون های بازنشستگی اعلام میشود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied