شمانیوز
شما نیوز

حقوق بازنشستگان

خبر مهم درباره حقوق بازنشستگان | بیانیه کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر برای حقوق بازنشستگان

کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر سراسر کشور بیانیه ای صادر کرد.

خبر مهم درباره حقوق بازنشستگان | بیانیه کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر برای حقوق بازنشستگان

حقوق بازنشستگان همواره از تبصره‌های پرچالش در جریان بررسی لوایح بودجه بوده است.حقوق بازنشستگان برای سال 1401 ، با افزایش 10 درصدی 5 میلیون تومان تعیین شده است. بازنشستگان جدیدا خواستار رسیدگی بشتر به مسئله افزایش حقوق در لایحه بودجه هستند و برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر دست به اعتراض های متعددی زده اند.حال با افزایش حقوق بحث دریافت مالیات از حقوق بازنشستگان بر سر زبان ها افتاده است.در ادامه آخرین خبر از  حقوق بازنشستگان  را میخوانید.

در پی اعلام رسمی افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران سایر سطوح تأمین‌اجتماعی، کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر سراسر کشور بیانیه ای صادر کرد.

در پی اعلام رسمی افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران سایر سطوح تأمین‌اجتماعی، کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر سراسر کشور بیانیه ای بدین شرح صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

بحمدالله پس از فراز و فرودهای فراوان، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مجمع عمومی کانون عالی که در شهرستان بندر انزلی برگزار شد، افزایش رسمی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران غیرحداقل بگیر تأمین‌اجتماعی را اعلام کرد. افزایشی مطابق با مصوبه شورای عالی کار، هیات امنا و هیات مدیره سازمان تأمین‌اجتماعی.

این تصمیم برخاسته از نص صریح قانون، دیدگان پریشان و نگران بسیاری از بازنشستگان و مستمری‌بگیران دغدغه‌مند تأمین‌اجتماعی را به سرانجامی نیکو روشن ساخت و کام‌شان را شیرین کرد. کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر سراسر کشور در اثنای تلاش و کوشش‌های گسترده خود این نوید را به جامعه چند میلیونی تحت پوشش خود داده بود که در چارچوب تعاملات و رایزنی‌های صورت‌ پذیرفته قدمی کوتاه نخواهد آمد و عقب‌نشینی نخواهد کرد و امروز به فضل خدا و به پشتوانه حمایت‌های یکایک عزیزان سربلند و شاکریم.

متاسفانه افراد و جریان‌هایی به پیروی از اهداف و اغراض شخصی و گروهی، بی‌مهری‌هایی را متوجه برخی مسؤلان کردند، اما اینگونه اقدامات خللی در عزم و اراده خدمتگزاران صدیق نظام وارد نساخت. این رهاورد مهم، اندوخته‌ها و تجربیات گرانبهایی نیز با خود به همراه داشت که ضروری است ابعاد گوناگون آن مورد بررسی قرار گیرد. هجمه‌هایی نسبت به ریاست محترم جمهور، اعضای دولت، معاون اول رئیس جمهور، وزیر سابق و سرپرست فعلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر مسؤلان صورت پذیرفت.

این اتفاق مهم بار دیگر ثابت نمود مطالبه‌گری و مداومت در استیفای حق همراه با صبر و تدبیر و به دور از هیجان زدگی نتایج راهگشایی را به دنبال دارد. کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر سراسر کشور ضمن حمایت همه‌جانبه از موکلان خود و تقدیر و تشکر از رویکرد قانونمدارانه مسؤلان، از کلیه تلاش‌های مستمر دلسوزان قدردانی کرده و انتظار دارد در اسرع وقت نسبت به صدور احکام اصلاحی جدید بازنشستگان غیرحداقل‌بگیر تأمین‌اجتماعی یعنی اعمال افزایش ۳۸ درصد و مبلغ ثابت ۵۱۵ هزار تومان اقدام گردد.

شایسته است از حسن‌نظر جناب آقای رئیسی، رییس جمهور که چندین بار دستور پیگیری ویژه درراستای رفع موانع و مشکلات و جلب رضایتمندی اقشار بازنشستگان صادر کردند، تقدیر و تشکر کنیم. از سعه صدر و پیگیری‌های مستمر معاون اول رئیس جمهور آقای مخبر و همچنین سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در جلسات متعدد کارشناسی، زمینه انجام رایزنی‌ها و تعاملات سازنده را فراهم ساختند، سپاسگزاری کرده و از رئیس مجلس شورای اسلامی و هیات تطبیق مقررات مجلس، کمیسیون‌های تخصصی و نمایندگان همراه و همسو کمال‌ امتنان را ابراز نماییم. مراتب امتنان قلبی خود را از تلاش‌ها و همراهی‌های مشفقانه و ارزشمند مدیر عامل متعهد و سختکوش سازمان تأمین‌اجتماعی آقای موسوی اعلام می‌ کنیم. در پایان فرصت را غنیمت شمرده و آمادگی کامل کانون‌ عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر سراسر کشور را به منظور تحقق پیشنهاد سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر بهبود معیشت اقشار بازنشستگان و مستمری‌بگیران از طریق تاسیس شرکت‌های سرمایه‌گذاری و ایجاد صندوق‌های زمین و ساختمان اعلام می‌نماییم و امیدواریم حرکت در مسیر ارتقای رضایتمندی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی بیش از پیش، همه جانبه و با شتاب بیشتری ادامه یابد. 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied