شمانیوز
شما نیوز

حقوق بازنشستگان

افزایش دوباره حقوق در راه است | جزییات طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

آخرین خبرها حاکی از آن است که طرح همسان‌سازی حقوق کارمندان تهیه و بررسی شده، اما اجرای آن منوط به تامین اعتبارات لازم است.

افزایش دوباره حقوق در راه است  |   جزییات طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

 حقوق بازنشستگان همواره از تبصره‌های پرچالش در جریان بررسی لوایح بودجه بوده است.حقوق بازنشستگان برای سال 1401 ، با افزایش 10 درصدی 5 میلیون تومان تعیین شده است. بازنشستگان جدیدا خواستار رسیدگی بشتر به مسئله افزایش حقوق در لایحه بودجه هستند و برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر دست به اعتراض های متعددی زده اند.حال با افزایش حقوق بحث دریافت مالیات از حقوق بازنشستگان بر سر زبان ها افتاده است.در ادامه آخرین خبر از  حقوق بازنشستگان  را میخوانید.

کمتر از یک ماه از روزی که از پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور اداری و استخدامی برای افزایش دوباره حقوق کارمندان و بازنشستگان پرده‌برداری شد، می‌گذرد. حال خبر جدیدی از سوی رییس سازمان اداری و استخدامی اعلام شده که طرح همسان‌سازی حقوق کارمندان تهیه و بررسی شده‌، اما اجرای آن منوط به تامین اعتبارات لازم است.

۲۴ مردادماه سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام کرد که پیشنهاد افزایش حقوق و مستمری کارمندان و بازنشستگان، توسط این سازمان مشترک با سازمان برنامه و بودجه کشور به دولت ارائه شده است و در روزهای آینده روال قانونی تأیید آن طی خواهد شد.

عادلانه سازی پرداخت‌ها، افزایش قدرت خرید و همچنین کمک به حفظ بنیان خانواده در راستای قانون جوانی جمعیت کشور، از اهداف این پیشنهاد عنوان شده است.

در همین رابطه، مسعود میرکاظمی، رییس سازمان برنامه‌ و بودجه، سی و یکم مردادماه در نشست خبری اعلام کرد: باید منابع افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان مشخص شود و نباید به افزایش پایه پولی و تورم منجر شود.

به گفته او، این موضوع در حال بررسی است و احتمالا در شهریور در مورد آن تصمیم‌گیری صورت بگیرد.

شرط افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان

علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت نیز سوم شهریورماه درباره پیشنهاد افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان گفت: به تازگی سازمان‌های امور استخدامی و برنامه و بودجه به توافق در راستای افرایش حقوق کارمندان و بازنشستگان رسیده‌اند که این توافق هنوز جزئیاتش نهایی نشده است.

وی بیان کرد: این موضوع در جلسات هیات دولت و ستاد هماهنگی اقتصادی در حال بحث است، اما اصل این‌که بتوان کمکی کرد در سقف منابع، مورد پذیرش همه دولتمردان است.

سخنگوی دولت ادامه داد: افرایش حقوق صورت می‌گیرد، اما اینکه منابع آن چگونه تامین شود که این افرایش حقوق منجر به ایجاد تورم نشود، در حال پیگیری است.

بهادری‌جهرمی اظهار داشت: اگر افزایش حقوق صورت گیرد و به واسطه خلق پول افزایش حقوق اعمال شود، مانند روال معیوب گذشته می‌شود که با خلق پول تورم ایجاد خواهد شد و حقوق‌ها مستهلک می شود.

وی در ادامه تاکید کرد: باید چکش‌کاری شود و میزان افزایش حقوق به گونه‌ای باشد که تورم زا نباشد، ‌منابع آن پیش‌بینی شود و امید است در کوتاه‌مدت به جمع‌بندی نهایی برسد و خبرهای خوشی برای کارمندان و بازنسشتگان لشکری و کشوری اعلام شود.

سخنگوی دولت تصریح کرد: افزایش حقوق اعمال شده امسال به نوعی می‌تواند جبران کننده بخشی از فشاری که تورم سه تا چهار سال گذشته بر مردم تحمیل کرده، باشد اما این جبران هزینه‌های زندگی برای سایر سطوح کارمندان کمتر اتفاق افتاده بود که در دولت مباحث متعددی مطرح بود که بتوان به نحوی آن را جبران کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied