شمانیوز
شما نیوز

یارانه معیشتی

واریز یارانه معیشتی جدید برای این افراد | مشمولان جدید ارانه معیشتی مشخص شدند

سرپرست پایگاه اطلاعات رفاهی ایرانیان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آخرین آمار از وضعیت یارانه نقدی، مشمولان جدید و جدیدترین سازوکارهای دهک بندی درآمدی خانوار را اعلام کرد.

واریز یارانه معیشتی جدید برای این افراد | مشمولان جدید ارانه معیشتی مشخص شدند

یارانه معیشتی همان طرح حمایتی از یارانه بنزین است که از آبان ۹۸ با افزایش قیمت بنزین به حساب برخی از سرپرست خانوار واریز می شود.یارانه معیشتی را حدود شصت میلیون نفر دریافت می کنند. یارانه معیشتی دهم هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود .میزان یارانه معیشتی به ازای هر نفر 55 هزار تومان است البته قرار بود از سال جدید مبلغ یارانه افزایش پیدا کند اما این امر اتفاق نیفتاده است. در ادامه به آخرین خبر از پرداخت یارانه معیشتی می پردازیم.

وی افزود: جلسات و مکاتبات متعدد نظارتی، پاسخگویی به اعتراضات، تعاملات گسترده بین دستگاهی به منظور هماهنگی اجرای تکالیف قانونی و مشاهده مداوم برخی گزارشات و تحلیل‌های رسانه‌ای ناآگاهانه و بعضاً غیرعلمی و غیر دقیق، هیچ کدام مانع حرکت متخصصان پایگاه رفاه ایرانیان، برای پیشگامی در عرصه‌ای که بدان پا گذاشته‌اند نشد و این روند هم چنان ادامه دارد.

سرپرست پایگاه اطلاعات رفاهی ایرانیان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه پایگاه رفاه ایرانیان با تلاش ارزشمند چندین ساله مدیران و متخصصان اقتصادی و فناور کشور ایجاد شده است و وظیفه‌اش تحلیل اطلاعات اقتصادی و رفاهی خانوارهای کشور جهت وسع‌سنجی و تمکن‌سنجی است گفت: وسع‌سنجی ابزار حکمرانی مدرن است تا بتوان سیاست‌های حمایتی و رفاهی کشور را هدفمند به سمت اقشار مورد نظر هدایت کرد.

زری‌باف افزود: علاوه بر آن، اطلاعات موجود در پایگاه رفاه ایرانیان می‌تواند به عنوان ابزار حکمرانی مدرن در توصیه‌های سیاستی، شفاف‌سازی وضعیت اقتصادی و رفاهی کشور، بررسی اثرات اقدامات پیشین و پیش‌بینی و تحلیل اثرات احتمالی سیاست‌گذاری‌های آتی مورد استفاده قرار گیرد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر ارتباط پایگاه رفاه ایرانیان با پرداخت یارانه‌های نقدی گفت:‌ پیرو مصوبه مجلس شورای اسلامی در بند ب تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۱ کل کشور، هیئت دولت و ستاد تنظیم بازار در تفسیر "اقشار و دهک‌های پردرآمد" مندرج در این تبصره تصمیم گرفت تا ماهیانه به خانوارهای دهک‌های یک تا سه، به ازای هر نفر ۴۰۰ هزار تومان، دهک‌های چهار تا ۹ به ازای هر نفر ۳۰۰ هزار تومان پرداخت و دهک ۱۰ را حذف کند.

وی با بیان اینکه وظیفه شناسایی به عهده پایگاه رفاه ایرانیان است تا بر مبنای وسع سنجی خود این دهک‌ها را معرفی کند گفت: لازم به تأکید است در این سیاست پایگاه رفاه ایرانیان صرفاً مجری شناسایی دهک‌ها بوده است. به طور همزمان پیشنهادات کارشناسی و مبتنی بر داده به منظور تدقیق انتخاب گروه‌های هدف از سوی این پایگاه به هیئت دولت ارائه شده است که به طور کلی می‌توان آن را در تغییر مبنا از "دهک‌بندی" به "صدک‌بندی" خلاصه کرد.

سرپرست پایگاه اطلاعات رفاهی ایرانیان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: البته تا کنون این پیشنهاد مبنای تصمیم‌گیری قرار نگرفته است.

زری‌باف در بخش نخست سخنانش، آخرین آمار از وضعیت یارانه نقدی در کشور را اعلام و اظهار کرد: بر اساس آخرین وضعیت محاسبه مشمولین یارانه در مردادماه ۱۴۰۱ توسط پایگاه رفاه ایرانیان، از بین حدود ۸۶ میلیون نفر جمعیت کل کشور، حدود ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار خانوار معادل ۷۷ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر به عنوان مشمول به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها معرفی شده‌اند (معادل ۸۹٫۹ درصد جمعیت کشور).

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied